کاخ پاپ‌ها آوینیون فرانسه

همه‌چیز درباره کاخ پاپ‌ها آوینیون فرانسه

کاخ پاپ‌ها آوینیون فرانسه یک قلعه معروف گوتیک به شمار می‌رود که نماد تأثیر کلیسا در قرن چهاردهم است. این کاخ که به درخواست پاپ بندیکت دوازدهم و جانشین او کلمنت ششم ساخته شده، تا به امروز با 15000 متر مربع، بزرگترین قلعه گوتیک جهان از نظر مساحت است. کاخ پاپ‌ها در آوینیون که بر روی صخره‌ای در نزدیکی کلیسای نوتردام دز دمس ساخته شده و از سال 1840 به عنوان یک بنای تاریخی شناخته می‌شود، سالانه نزدیک به 700000 بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند.همچنین این بنا از سال 1995 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این موارد، کاخ پاپ‌ها را به یک کاخ شاخص در جهان تبدیل کرده است؛ بنابراین بهتر است بازدید از این کاخ را در تور فرانسه از دست ندهید. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در رابطه با کاخ پاپ‌ها آوینیون فرانسه کسب کنید تا انتهای این مطلب با مجله گردشگری کاریز همراه باشید.

1.تاریخچه کاخ پاپ‌ها آوینیون فرانسه

تاریخچه کاخ پاپ‌ها آوینیون فرانسه

کاخ پاپ‌ها آوینیون فرانسه شامل کاخ “قدیمی” بندیکت دوازدهم و کاخ “جدید” کلمنت ششم است. کاخ پاپ‌ها همچنین بزرگترین ساختمان گوتیک در جهان است. در سال 1309، پاپ کلمنت پنجم به آوینیون رسید و در صومعه دومینیکن واعظان فریرز مستقر شد. تحت فرمانروایی او، آوینیون به عنوان اقامتگاه رسمی کالج مقدس کاردینال‌ها، تحت رهبری پادشاه فیلیپ عادلانه فرانسه تبدیل شد. با این حال، پاپ کلمنت پنجم ترجیح داد در Carpentras یا Monteux اقامت کند. پس از مرگ او، ژاک دوئز، پاپ انتقالی تازه انتخاب شده، آرزو کرد پاپ را در آوینیون، شهری که در آن اسقف بود، مستقر کند.

او در 5 سپتامبر 1316 تاجگذاری کرد، نام جان بیست و دوم را برگزید و در کاخ اسقفی که زمانی آن را اشغال کرده بود، واقع در محل کاخ فعلی پاپ، ساکن شد. محل اقامت پاپ در بخش غربی بود که ضلع شمالی کلیسای محلی سنت استفان را شامل می‌شد. در 4 دسامبر 1334، پاپ جان بیست و دوم درگذشت و ژاک فورنیه، کاردینال سفیدپوست، با انتخاب نام بندیکت دوازدهم، جانشین او شد. بندیکت دوازدهم خیلی سریع تصمیم گرفت کاخ اسقفی را که توسط سلفش تغییر شکل داده بود، بزرگ کند. صخره Doms، که بر شهر آوینیون مسلط است، برای ساختن امتداد کاخ انتخاب شد تا مقیاسی به این ساخت و ساز که اکنون از بالای آلپیل قابل مشاهده است، داده شود.

با این حال، پاپ بندیکت دوازدهم خواستار برقراری نظم در کلیسا و همچنین بازگرداندن مقر مقدس به رم بود. اما شورش شهر بولونیا در سال 1335 همراه با اعتراض کاردینال‌ها هرگونه پروژه بازگشت به رم را مدفون کرد و انتخاب آوینیون را تأیید کرد. در سال 1335 معمار پیر پیسون مسئولیت کارهای کاخ جدید پاپ‌ها را بر عهده داشت. کار بر روی آپارتمان‌های پاپی در اسفند 1337 آغاز شد و در آبان ماه کار بخش بزرگ و جنوبی آغاز شد. برج Latrine و همچنین برج کوچک Benoit XII در تیرماه 1338 تکمیل شدند.

تزیین آپارتمان‌های پاپی به نقاشان هوگو و ژان دالبان سپرده شد، در حالی که ساخت صومعه در آذر 1338 آغاز شد. بال آشنا و برج کمپانی در مرداد 1339 آغاز شد و آذر 1339 پایان دوران بزرگ بود. آثار کاخ پاپی نقاشی‌های دیواری ایوان نوتردام د دم در سال 1341 به سیمون مارتینی نقاش ایتالیایی سپرده شد.

2. بزرگترین کاخ گوتیک در اروپا است

بزرگترین کاخ گوتیک در اروپا است

اگر از علاقه مندان به معماری گوتیگ هستید، این کاخ عظیم بهترین جاذبه برای بازدید شما خواهد بود. در آوینیون فرانسه، دو ساختمان (کاخ پاپ بندیکت دوازدهم و پاپ کلمنت ششم) به هم پیوستند تا کاخ پاپ‌ها را بسازند. کاخ پاپ‌ها آوینیون فرانسه نماد کلیساهایی است که در زمان‌های دور بسیار محبوب بودند. این کاخ بسیاری از حوادث را پشت سر گذاشته است. برخی از بخش‌های آن در طی حوادثی مانند جنگ، قتل عام سال 1791، دولت فرانسه ناپلئونی و دیگر حوادث از این قبیل، آسیب دیده است. با این حال کاخ پاپ‌ها بارها بازسازی شده و صدها سال پس از ساخت، هنوز هم پابرجاست.

3. کاخ پاپ‌ها آوینیون فرانسه در قرن سیزدهم ساخته شد

ساخت کاخ پاپ‌ها آوینیون فرانسه بیش از بیست سال طول کشید تا تکمیل شود! با این حال، همانطور که می‌دانید طرح‌های زیبا، ارزش انتظار را دارند. این کاخ مشرف بر رودخانه رون، در دو بخش مختلف ساخته شده است. (Palais Vieux که به عنوان کاخ قدیمی شناخته می‌شود و Palais Neuf- New Palace که به کاخ جدید معروف است). هر دو پاپ بر روند ساخت هر دو کاخ در زمان خود نظارت داشتند. برج و ساختمان‌های مجاور و همچنین کلیسا به سفارش کلمنت ششم، طراحی شد. با گذشت زمان، تغییرات و الحاقات بیشتری انجام شد، مانند حیاط اصلی – Court d’Honneur که توسط Urban V طراحی و ساخته شد.

4. برای نمایش هنر استفاده می‌شود

برای نمایش هنر استفاده می‌شود

چه جایی بهتر از یک قصر بزرگ و مجلل برای دیدن آثار هنری، جایی که پاپ‌های واقعی در آن زندگی می‌کردند! کاخ پاپ‌ها آوینیون فرانسه شامل آثار هنری مربوط به قرن سیزدهم می‌شود که در کلیسای کوچک به نمایش گذاشته شده است. در سال 1947، سنت برگزاری نمایشگاه‌های هنری در کاخ بزرگ آغاز شد. از آن زمان، این کاخ به عنوان خانه هنر شناخته می‌شود. این سنت توسط دو نفر آغاز شد که برگزاری نمایشگاهی را ترتیب دادند، کریستین زرووس، منتقد هنری و رنه شار، شاعر. آنها آثار بسیاری از هنرمندان شگفت‌انگیز را به نمایش گذاشتند(پیکاسو، ماتیس، براک و بسیاری دیگر).

معرفی 12 برج موجود در کاخ پاپ‌ها در آوینیون

معرفی 12 برج موجود در کاخ پاپ‌ها در آوینیون

  • برج ترویلاس: سیاهچالی است که در گوشه شمالی کاخ قرار دارد و دارای یک تراس پشت بام است؛
  • برج مسترا: برج مسترا واقع در جنوب، دو طبقه است و به عنوان یخ‌خانه استفاده می‌شده است. بالای این برج محل اقامت کاپیتان کاخ بود؛
  • برج آشپزخانه‌ها: این برج در مجاورت برج مسترا، آشپزخانه‌های باستانی کاخ را در خود جای داده است؛
  • برج سنت ژان: در نمای شرقی قرار دارد و کلیسای سنت مارسیال را در خود جای داده که مخصوص پاپ‌ها است؛
  • برج مطالعه: این نزدیکترین برج به روماها بود، گالری قدیمی که اکنون ویران شده است؛
  • برج فرشتگان: یکی از بهترین برج‌های حفظ شده کاخ است. در آن اتاق پاپ بندیکت دوازدهم قرار داشت؛
  • برج باغ: جدا از قلعه، این برج در شرق کاخ قرار دارد؛
  • برج کمد لباس: در مجاورت جنوب برج دربار فرشتگان، این برج زیر نظر کلمنت ششم ساخته شد؛
  • برج سن لوران: این برج در زمان پاپ اینوسنت ششم اضافه شد؛
  • برج گچه: برای هشدار به مردم در مورد منع آمد و شد و آتش سوزی استفاده می‌شد؛
  • برج کامپان: نقش آن محافظت از ضلع شمالی کاخ بود؛
  • برج بزرگان: این برج در امتداد قلعه بزرگان قرار داشت.

معرفی اتاق‌های اصلی کاخ پاپ‌ها

معرفی اتاق‌های اصلی کاخ پاپ‌ها

  • اتاق نگهبانی: در قلعه بزرگواران قرار دارد و ابعاد اتاق نگهبانی 10×17 متر است؛
  • اتاق خزانه‌دار: بالای اتاق نگهبانی قرار دارد و مساحت آن 170 متر مربع است؛
  • Cubicular: با 230 متر مربع مساحت، Cubicular به عنوان یکی از زیباترین اتاق‌های کاخ پاپ‌های آوینیون به نظر می‌رسد؛
  • اتاق Conclave: این اتاق 72 متر مربعی واقع در بخش Conclave، زمانی آپارتمان مهمانان بوده است؛
  • تینل بزرگ: این اتاق با ابعاد چشمگیر (480 مترمربع) عمدتاً برای عبادت‌ها و جشن‌های بزرگ استفاده می‌شد؛
  • Paneteria: واقع در زیر اتاق Conclave، پانتریا برای تهیه حداکثر 300 وعده غذایی در روز استفاده می‌شد.
  • سرداب بزرگ: واقع در زیر کارخانه نان، سرداب بزرگ، سردابی است که در صخره کنده شده است؛
  • تالار حضار بزرگ: این تالار عظیم (طول ۵۲ متر، عرض ۱۶/۸۰ متر و زیر سقف ۱۱ متر) به عنوان دادگاهی برای دعاوی رسولی مورداستفاده قرار می‌گرفت که احکام آنها بدون تجدیدنظر بود. تالار تماشاگران بزرگ از طریق گالری Conclave و گالری صومعه قابل‌دسترسی بود؛
  • استودیوم کلمنت ششم: اتاق گوزن نیز نامیده می‌شود، این اتاق به دلیل تزئینات استثنایی‌اش معروف‌ترین اتاق کاخ پاپ‌ها است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید