قبرستان پرلاشز پاریس

حقایق جالب درباره قبرستان پرلاشز پاریس

قبرستان پرلاشز پاریس که قبلاً با نام قبرستان شرقی شناخته می‌شد، بزرگترین گورستان واقع در پایتخت فرانسه است. این گورستان در سال 1804 افتتاح شد و به نام اعتراف کننده لویی پانزدهم، پرلاشز نامگذاری شد. پرلاشز در یک خانه یسوعی زندگی می‌کرد که در سال 1682 در محلی که کلیسا در آن قرار داشت، بازسازی شد. این گورستان 110 هکتار وسعت دارد.

سالانه بیش از سه میلیون توریست از گورستان پر لاشز بازدید می‌کنند که همین آمار، آن را به پربازدیدترین گورستان در جهان تبدیل کرده است. توصیه می‌کنیم شما نیز از این گورستان عجیب در تور فرانسه بازدید کنید. چندین چهره برجسته در هنر در پرلاشز به خاک سپرده شده اند، از جمله فردریک شوپن، ادیت پیاف، مارسل پروست، ژرژ ملیس و بسیاری دیگر.

این گورستان اولین قبرستان باغ و همچنین اولین گورستان شهرداری پاریس بود. پرلاشز محل سه یادبود جنگ جهانی اول است. تا انتهای این مطلب با مجله گردشگری کاریز همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره قبرستان پرلاشز پاریس بدانید به شما بگوییم.

1. قبرستان پرلاشز توسط ناپلئون افتتاح شد

قبرستان پرلاشز توسط ناپلئون افتتاح شد

قبرستان پرلاشز پاریس و ملک کنار آن مکان‌هایی بودند که پادشاه در طول دوره فروند، درگیری بین دو ارتش را تماشا می‌کرد. با این حال ناپلئون، این املاک را در سال 1804 خریداری کرد. ناپلئون که امپراتور اعلام شده بود تصمیم گرفت این منطقه را به قبرستانی برای مردم ساکن در شهر تبدیل کند. انتخاب نام قبرستان بر اساس نام اعتراف کننده لویی چهاردهم، پر فرانسوا د لا شز بود.

طرح‌هایی برای گسترش گورستان پر لاشز توسط الکساندر تئودور برونگنیارت ارائه شد. این امر پس از آن صورت گرفت که ناپلئون گفت: «هر شهروندی بدون توجه به نژاد و مذهب حق دارد در این قبرستان دفن شود.»

2. پس از دفن شهروندان مشهور در پرلاشز، گورستان تدفین‌های بیشتری را به خود جلب کرد

پس از افتتاح قبرستان پرلاشز پاریس در سال 1804، تنها چند نفر در آن دفن شدند. در آن سال فقط سیزده قبر در قبرستان قابل‌مشاهده بود. این امر مدیران را وادار به تصمیم‌گیری در مورد نحوه دفن شهروندان بیشتر در این قبرستان کرد. با هیاهوی فراوان، بقایای ژان دو لافونتن و مولیر در گورستان پر لاشز آرام گرفت.

در سال 1805، 44 تدفین دیگر در این گورستان صورت گرفت که تعداد آنها متعاقباً در سال‌های آینده افزایش یافت. در سال 1806، این تعداد به 49، سپس 62 تدفین در سال 1807 و به 833 تدفین در سال 1812 افزایش یافت.

چیزی که تدفین‌های بیشتری را به خود جلب کرد، جابجایی بقایای پیر آبلار و هلوئز د آرژنتوی در کنار بناهای تاریخی آنها در پر لاشز بود. تا سال 1830، بیش از 30000 گور در این گورستان وجود داشت که به پنج مرحله توسعه گورستان پر لاشز منجر شد. در حال حاضر، بیش از یک میلیون جسد در این گورستان دفن شده است.

3. اولین سوزاندن جسد در فرانسه در قبرستان پرلاشز انجام شد

اولین سوزاندن جسد در فرانسه

در سال 1894، یک کلمباریوم و کوره سوزی با معماری احیای بیزانس در قبرستان پرلاشز پاریس توسط ژان کامیل ساخته شد. این بنا از این جهت منحصر به فرد است که سقف آن دارای گنبد بزرگ ماسه سنگی آجری، 3 گنبد کوچک و یک دودکش است.

 

بعداً در دهه 1920، گنبد اصلی کوره‌سوزی با شیشه‌های رنگی تزئین شد. این کوره‌سوزی اولین نمونه‌ای بود که در فرانسه ساخته شد. در 30 ژانویه 1889، اولین مورد سوزاندن مرده در فرانسه در گورستان پرلاشز انجام شد.

4. نشان‌های مذهبی در گورستان پرلاشز مجاز است

در سال 1804، ناپلئون در گورستان پر لاشز به مسئله اصلی سازمان‌های مذهبی پرداخت. تقسیم‌بندی مذهبی وجود داشت که به موجب آن بخشی از قبرستان به ادیان خاصی تعلق گرفت.

البته این موضوع در سال 1881 لغو شد، اما قبلاً چندین محوطه مذهبی مسلمانان و یهودیان در قبرستان پرلاشز پاریس وجود داشت. در حال حاضر، نشان‌های مذهبی فقط در مراسم تشییع جنازه خصوصی مجاز است.

5. گورستان پر لاشز چندین بنای تاریخی را در خود جای داده است

بنای یادبود مورتس اثر آلبرت بارتولوم اولین موردی بود که در قبرستان پرلاشز پاریس ساخته شد. این بنای تاریخی راه را به چندین اثر تاریخی در این گورستان باز کرد. برخی از بناهای تاریخی موجود در گورستان پر لاشز عبارتند از:

  • بناهای یادبود سربازان خارجی متحد فرانسه در جنگ جهانی اول؛
  • بناهای یادبود سربازان خارجی جنگ جهانی دوم؛
  • بناهای یادبود قربانیان اردوگاه‌های کار اجباری و کشتار؛
  • یادبود قربانیان سوانح هوایی فاجعه‌بار؛
  • بناهای یادبود به منظور ادای احترام به سرکوب قیام طبقه کارگر پاریس.

6. قوانین سختگیرانه‌ای برای دفن افراد در گورستان پر لاشز وجود دارد

قوانین سختگیرانه‌ای برای دفن افراد در گورستان پر لاشز وجود دارد

قبلاً دفن بقایای مردم در گورستان پر لاشز آسان‌تر بود. با این حال، این مورد در طول زمان تغییر کرد. این روزها قوانین سختی برای دفن مردم در گورستان پر لاشز وجود دارد. یکی از قوانین این است که اگر افراد در پایتخت فرانسه بمیرند یا در آنجا اقامت داشته باشند، می‌توانند در قبرستان پرلاشز پاریس دفن شوند. اقدام سختگیرانه دیگر قرار گرفتن در لیست انتظار طولانی است. زمین‌های موجود اندک است و افرادی که باید دفن شوند زیاد. برای دفن باید منتظر شوند تا نوبت آنها در لیست برسد.

7. محل‌های قبر در گورستان پرلاشز به اندازه باجه‌های تلفن هستند

با تعداد زیادی از بقایای افراد در قبرستان پرلاشز پاریس فضا رو به اتمام است زیرا هیچ منطقه‌ای برای گسترش وجود ندارد. این امر باعث شده است که قبرها در این گورستان مانند باجه تلفن فشرده شوند. تنها فضایی که باقی می‌ماند این است که اعضا خانواده یا دوستانی که می‌آیند گل‌ها را بگذارند و زانو بزنند تا یک کمی دعا بخوانند.

8. گورستان پرلاشز دارای رکورد تعداد بقایای انسان است

قبرستان پرلاشز پاریس یکی از بزرگترین گورستان‌های جهان است. چندین بقایای انسانی در این مکان در طول سال‌ها از زمان افتتاح آن دفن شده است. گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که این گورستان دو تا سه میلیون بقایای انسان را در خود جای داده است. این یک منطقه خوب برای بازدید از بناهای تاریخی و آرامگاه برخی از افراد مشهور در فرانسه است.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید