دیوار عشق در پاریس

حقایق جالب درباره دیوار عشق در پاریس

دیوار عشق در پاریس، یکی از آن مواردی است که بسیاری از افراد درباره آن شنیده‌اند. دیوار عشق یک چیدمان هنری به مساحت 40 متر مربع است که خانه‌ای دائمی در محله مونمارتر و در دامنه تپه پیدا کرده است. مونمارتر بیشتر منطقه 18 را در بر می‌گیرد که در حومه شمالی پاریس واقع شده است. این محله، روستایی پرجنب‌وجوش با تاریخی غنی از هنر است.

اکثر مردم، محله مونمارتر را با چند جاذبه دیدنی نمادین می‌شناسند. کلیسای Sacre Coeur، گورستان مونمارتر و مکان‌های فیلمبرداری فیلم فرانسوی آملی ار این دسته به شمار می‌روند. دیوار عشق نیز یکی دیگر از جاذبه‌های بسیار دیدنی و فوق العاده این منطقه است که به هیچ عنوان نباید بازدید از آن را در تور فرانسه از دست دهید. در این مطلب از مجله گردشگری کاریز حقایق جالب درباره دیوار عشق در پاریس را بخوانید تا کاملاً شگفت زده شوید.

1. دیوار عشق در پاریس، دارای بیش از 250 زبان است

دیوار عشق در پاریس، دارای بیش از 250 زبان است

دیوار عشق، زاده فکر مردی به نام فردریک بارون است. داستان از این قرار است که در سال 1992 او یک پروژه شخصی را برای جمع‌آوری تمام راه‌های مختلف موجود در جهان برای گفتن “دوستت دارم” را آغاز کرد. او سال‌ها با دفترچه‌هایش در پاریس سرگردان بود، با مردم از سراسر جهان ارتباط برقرار کرد و جویا شد که چگونه می‌توانند این عبارت را بیان کنند.

با توجه به انواع مختلف لهجه‌ها در هر زبان، تخمین زده می‌شود که بارون توانسته است بیش از 1000 روش مختلف برای بیان این عبارت ساده را جمع‌آوری کند. برخی از تحقیقات او حتی باعث شد که او درب برخی از سفارتخانه‌های جهانی در پاریس را بکوبد تا صحت یافته های خود را تأیید کند.

امروزه دیوار عشق در مونمارتر مجموعه‌ای از ضرب المثل‌های رایج را به نمایش می‌گذارد. سازنده ایده پرداز این دیوار، تصمیم گرفت که فقط زیباترین نسخه‌های این عبارت روی دیوار درج شود.

زبان تمام 192 کشوری که سازمان ملل متحد را تشکیل می‌دهند بر روی دیوار عشق مونمارتر حضور دارند. تخمین زده می‌شود که در مجموع 311 عبارت روی دیوار وجود دارد که در بیش از 250 زبان مختلف گنجانده شده است.

2. دیوار عشق در مونمارتر از گدازه ساخته شده است

نوشته‌هایی بر روی دیوار که نتوانند در آزمون زمان مقاومت کنند چه فایده‌ای دارد؟ نوشتن روی دیوار یک عنصر مخاطره‌آمیز برای مقابله با عنصر زمان است زیرا حتی سخت‌ترین رنگ‌ها نیز در مدت زمان طولانی از بین می‌روند.

دیوار عشق باید می‌توانست به یک نقطه عطف دائمی در منطقه مونمارتر در پاریس تبدیل شود. پس از تحقیقات دقیق، این دیوار از صدها کاشی منفرد ساخته شده از گدازه مینا تشکیل شده اند.

در مجموع 612 کاشی وجود دارد که فضای 40 متر مربعی را پوشش می‌دهد. هر کاشی دارای ابعاد 21 در 29.7 سانتیمتر است. این یک نمایش مقیاس‌بندی شده از هر یک از ورق‌های کاغذی است که بارون هنگام جمع‌آوری هر یک از برگه‌های عشق برای پروژه در دفترچه‌های اصلی خود استفاده کرد.

3. دیوار عشق یک قلب شکسته پنهان دارد

دیوار عشق یک قلب شکسته پنهان دارد

بسیاری از بازدیدکنندگان ناآگاه و تورهای پیاده‌روی رایگان از دیوار عشق در پاریس عبور کرده‌اند و از پیام‌های پنهانی که در آن قرار دارد، بی‌خبر مانده‌اند. وقتی در مقابل دیوار عشق در مونمارتر ایستاده‌اید، یک دقیقه وقت بگذارید و به سایر عناصر موجود در قطعه که حول کلمات یا تایپوگرافی متمرکز نیستند توجه کنید. اگر نگاه کنید، ده‌ها لکه قرمز را خواهید دید که به نظر می‌رسد به طور تصادفی روی کاشی‌ها پرتاب شده اند.

هنگامی که هنرمندان با این قطعات قرمز مواجه شدند، اعتراف کردند که اینها قطعات استراتژیک شکستن یک قلب هستند. آنها در سراسر قطعه، در نمایشی شاعرانه از نژاد بشر پراکنده هستند که هنرمندان به معتقدند در بسیاری از نقاط جهان به دلیل کمبود عشق از هم پاشیده شده اند.

 

وقتی تکه‌های قرمز دوباره کنار هم قرار می‌گیرند، یک قلب کامل و نمادی کامل از عشق را تشکیل می‌دهند. پیام این است که ما به عنوان یک جامعه راه درازی برای ترمیم قلب جمعی خود و بازگرداندن همه قطعات در پیش داریم.

4. دیوار عشق در سال 2000 ساخته شد

کار و تحقیق فردریک بارون در سال 1992 آغاز شد؛ اما خود دیوار در سال 2000 ساخته شد. شریک پروژه بارون، کلر کیتو، یک خوشنویس متخصص در هنر و شخصیت‌های چینی بود. اندکی قبل از سال 2000، او دفترچه‌هایی را که بارون تهیه کرده بود، برداشت و شروع به تبدیل آنها به تایپوگرافی سفید و پر جنب و جوشی کرد که امروز روی دیوار می‌بینید. دیوار در پاریس از روزی که تکمیل شد به روی عموم باز بود. از آن زمان به بعد، این دیوار هر ساله مرکز بازدید هزاران گردشگر و حتی مردم محلی بوده است.

ایستادن در نزدیکی دیوار و مشاهده افراد مختلف از سراسر جهان که به 600 کاشی خیره شده‌اند و همگی سعی می‌کنند ابتدا زبان خود را تشخیص دهند، منظره عجیب و خاصی است. حداقل می توان گفت که این دیوار فراگیر است. برخی از دیوار عشق به عنوان مظهر ارتباط انسانی و یکی از واقعی‌ترین نمایش‌های طبیعت انسان که تا به حال در هنر خیابانی منعکس شده، یاد می‌کنند.

5. دیوار عشق بر اساس کتاب I Love Yous ساخته شده است

دیوار عشق بر اساس کتاب I Love Yous ساخته شده است

تحقیقات انجام شده توسط فردریک بارون هرگز با این هدف انجام نشد که به یک نصب دیواری در مونمارتر تبدیل شود. به عنوان یک پروژه ساده، صرفاً بر اساس علاقه شروع شد. همانطور که تحقیقات شروع به گسترش کرد و علاقه بارون به کشف زبان‌های بیشتر و بیشتر افزایش یافت، پتانسیل گسترش پروژه‌ها نیز افزایش یافت. پروژه بارون توجه بسیاری از ناشران پاریس را به خود جلب کرد. در طول دهه 1990 به سرعت یکی از آن ها جمع آوری شد و به یک نسخه چاپی کامل به نام کتاب من تو را دوست دارم تبدیل شد.

بیش از 50000 نسخه از این کتاب در سراسر فرانسه توزیع شد. مشخص نیست که چه تعداد از اینها در سطح بین المللی چاپ شده اند. کتاب دوستت دارم شامل تمام داده‌های جمع‌آوری‌شده‌ای است که بارون در طول زمان تحقیق خود توانسته کشف کند. شما دقیقاً خواهید خواند که حتی دورافتاده‌ترین و روستایی ترین جوامع در سراسر جهان چگونه احساس عشق را ابراز می‌کنند و چگونه این سه کلمه را بیان می‌کنند: دوستت دارم.

6. بازدید از دیوار عشق در مونمارتر رایگان است

به عنوان یک نقطه مرجع، دیوار عشق در داخل میدان Jehan-Rictus در مونمارتر واقع شده است. بازدید از میدان و دیوار در تمام ساعات کاری رایگان است. ورودی میدان در ساعت 8 صبح هر روز باز می‌شود و سپس در حوالی غروب خورشید برای محافظت از دیوار در برابر هرگونه خرابکاری پس از تاریکی بسته می‌شود. زمان بسته شدن بسته به فصل متفاوت است.

7. دیوار عشق زمانی تمیز می‌شود که هیچ کس آن را تماشا نمی‌کند

این دلیل دیگری است که چرا میدان Jehan-Rictus باید هر روز عصر برای ساعات مشخصی بسته شود. همانطور که می‌توانید تصور کنید، عناصر طبیعی که دیوار عشق هر روز با آنها در تماس است می‌توانند کاشی‌ها را کثیف و بدنما کنند.

حتی گدازه‌های لعابی نیز توانایی جمع‌آوری گرد و غبار و کثیفی را دارند. تیم تعمیر و نگهداری چند شب در هفته از این فضا بازدید می‌کند تا دیوار را تمیز و گاه به گاه جلا دهند تا برای بازدید عموم در شروع روز جدید مناسب باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید