زیباترین کلیساهای اسپانیا

زیباترین کلیساهای اسپانیا

زیباترین کلیساهای اسپانیا را در این مطلب از مجله گردشگری کاریز، کشف خواهید کرد. اسپانیا به خاطر کلیساهای فوق العاده زیبایش معروف است. این کشور دارای پیشینه کاتولیکی قوی است و به همین دلیل، کلیساها در تمام شهرها و مجمع الجزایر آن یافت می‌شوند.

این مکان‌های دیدنی مقدس در اسپانیا با گذشت زمان تغییری نکرده‌اند و مسافران کنجکاو به خاطر معماری استادانه، آثار هنری ارزشمند و داستان‌های پس‌زمینه جذاب، جذب این کلیساها می‌شوند. توصیه می‌کنیم شما نیز در تور اسپانیا بازدید از کلیساهای زیبا را از دست ندهید. از کلیسای جامع بیلبائو سانتیاگو گرفته تا لاساگرادا فامیلیا در بارسلون، زیباترین کلیساهای اسپانیا را در این مطلب بشناسید.

1.کلیسای سانتا ماریا، آلیکانته

کلیسای سانتا ماریا، آلیکانته

یکی از زیباترین کلیساهای اسپانیا، کلیسای سانتا ماریاست. این کلیسای زیبا که در قرن چهاردهم بر روی بقایای یک مسجد بزرگ ساخته شده دارای دو برج است که یکی در قرن چهاردهم و دیگری در قرن هجدهم اضافه شده اند. و از کلیسای سانتا ماریا دیدن کنید تا شاهد نمای بیرونی برجسته باروک و محراب مرتفع روکوکو باشید. شما تصویر مریم باکره که توسط مجسمه‌ساز خوان باوتیستا بورخا ساخته شده را قطعا تحسین خواهید کرد. این کلیسای عالی با رنگ کاراملی در بین دو مؤسسه هنری شهر قرار گرفته است: موزه هنرهای زیبا گراوینا و موزه هنر معاصر آلیکانته، با بارهای شراب و رستوران‌های تاپاس که در اطراف محله پراکنده‌اند.

2.کلیسای جامع کادیز، کادیز

یکی دیگر از زیباترین کلیساهای اسپانیا، کلیسای جامع کادیز است. در شهر کادیز در جنوب اسپانیا، کلیسای جامع گنبدی طلایی با دو برج برازنده‌اش، جلوه‌ای دلپذیر در خط افق دارد. این کلیسای اسپانیایی شگفت‌انگیز که رسماً Catedral de la Santa Cruz de Cádiz نامیده می‌شود، در حاشیه شهر قدیمی و در کنار ساحل قرار دارد. ساخت این ساختمان سنگی درخشان، بین سال‌های 1722 تا 1838، بیش از یک قرن طول کشید و چندین سبک معماری از جمله باروک، روکوکو و نئوکلاسیک را با هم ادغام کرد.

مسافران می‌توانند از برج ناقوس شرقی، بالا بروند و مناظر تماشایی در سراسر کادیز را مشاهده کنند. شما می‌توانید پس از تحسین طاق‌های محراب بلند و مشاهده سردابه آهنگساز اسپانیایی مانوئل د فالا، به میدان سنگفرش شده روبروی کلیسای جامع بروید و از فضای آن لذت برید.

3.کلیسای سن آنتون، بیلبائو

کلیسای سن آنتون، بیلبائو

کلیسای بیلبائو سن آنتون یکی دیگر از زیباترین کلیساهای اسپانیا است که در کنار رودخانه کاسکو ویخو، محله قدیمی پایتخت باسک قرار دارد. این کلیسای اواسط قرن پانزدهم دارای یک برج ناقوس گوتیک خیره‌کننده است که عناصری از رنسانس و باروک نیز در معماری‌هایی که اسپانیا به آن شهرت دارد در آن مشاهده می‌شود. برای دیدن آثار مجسمه‌ساز و معمار Guiot de Beaugrand و نقاش Luis Paret y Alcázar می‌توانید در داخل این کلیسا کاوش کنید.

4.لا ساگرادا فامیلیا، بارسلونا

یکی دیگر از زیباترین کلیساهای اسپانیا، کلیسا لاساگرادا فامیلیاست. این سایت میراث جهانی یونسکو که توسط آنتونی گائودی طراحی شده، پس از 140 سال زمان ساخت، همچنان در حال تکمیل شدن است. حتی اگر قبلاً از کلیسای زیبا دیدن کرده باشید، همیشه چیز جدیدی وجود دارد که توجه شما را جلب کند.

 

برای خیره شدن به ستون‌های سر به فلک کشیده‌ای که تا سقف طاق دار مسحورکننده بالا می‌روند، به داخل کلیسا بروید. می‌توانید از محل دفن آنتونی گائودی در کلیسای ویرجن دل کارمن در داخل سرداب بازدید کنید و از درب برنزی شکوه که توسط مجسمه‌ساز جوزپ ماریا سوبیراکس طراحی شده است شگفت زده شوید.

5.کلیسای جامع مورسیا، نزدیک کارتاخنا

کلیسای جامع مورسیا

کلیسای جامع مورسیا یکی دیگر از زیباترین کلیساهای اسپانیا است که در نزدیکی کارتاخنا قرار دارد و نمای بیرونی مجلل با عناصر رنسانس را به نمایش می‌گذارد. سبک‌های نئوکلاسیک این کلیسا، فضای داخلی گوتیک و یک برج ناقوس 312 فوتی، سقف‌های طاق‌دار با نورگیرهای ستاره‌دار را در این کلیسا کشف کنید. بازدیدکنندگان می‌توانند نقاشی‌های دیواری و مجسمه‌های خیره‌کننده درون صومعه را تماشا کنند.

6.کلیسای جامع ایویسا، ایبیزا

در جزیره ایبیزا که بیشتر به‌خاطر سواحل پر شور و تفریحات شبانه لذت‌بخشش معروف است، کلیسای جامع ایویسا به رنگ سفید بر فراز شهر قدیمی جذاب، خودنمایی می‌کند. درواقع کلیسای ایویسا یکی دیگر از زیباترین کلیساهای اسپانیا به شمار می‌رود. ساختمان مستطیل شکل اصلی این کلیسا در شبستان مرکزی قرار دارد. از جمله موارد اضافه شده به این کلیسا، نمازخانه‌های جانبی هستند که اواخر قرن 14 و اوایل قرن 16 ساخته شده اند.

البته شما می‌توانید موزه Diocesan را در کلیسای جامع ایویسا کاوش کنید که هنر و مصنوعات قرن 13 تا 20، از جمله مجسمه‌ها، نقاشی‌ها، دانه‌های تسبیح، جواهرات و صلیب‌ها را به نمایش می‌گذارد. موقعیت مرتفع در کنار قلعه ایبیزا منظره‌ای از شهر ایبیزا و دریای درخشان مدیترانه و فراتر از آن را فراهم می‌کند.

7.کلیسای جامع سانتیاگو، بیلبائو

کلیسای جامع سانتیاگو

کلیسای جامع باشکوه سانتیاگو یکی دیگر از زیباترین کلیساهای اسپانیا و معروف‌ترین آنها به دلیل معماری گوتیک خارق العاده‌اش است. این بنای دیدنی کاسکو ویجو (شهر قدیمی) که در اواخر قرن چهاردهم و اوایل قرن پانزدهم ساخته شد، قدیمی‌ترین کلیسای بیلبائو است که یک پلان صلیب لاتین با سه شبستان زیبا را نشان می‌دهد.

هنگامی که در جزئیات این ساختمان باشکوه غوطه‌ور شدید، یکی از بهترین کارهایی که در بیلبائو می‌توانید انجام دهید این است که یک میز دنج برای لذت بردن از برخی از پینتکسوهای معروف شهر پیدا کنید. این لقمه‌های خوش طعم مانند آنچوی، زیتون، گوشت پخته شده، پنیر و تورتیلا معمولاً در سیخ‌های کوچک به اندازه خلال دندان در بارهای اطراف سانتیاگو سرو می‌شوند.

8.کلیسای جامع مالاگا

کلیسای جامع مالاگا نیز یکی دیگر از زیباترین کلیساهای اسپانیا است که به طور رسمی در سال 1782، بیش از 250 سال پس از شروع ساخت، تکمیل شد. این کلیسای چشمگیر در Centro Histórico دارای یک برج است. اگرچه برنامه‌های اولیه آن شامل ساخت دو برج بود، اما برج دوم به دلیل کمبود بودجه هرگز ساخته نشد.

فضای داخلی کلیسای جامع مالاگا با سه شبستان اولیه رنسانس، طاق‌های آجدار، ستون‌های سنگی سر به فلک کشیده و غرفه‌های گروه کر با چوب سدر و چوب ماهون قرن هفدهمی، بسیار باشکوه است. چندین کلیسای کوچک نیز در آن وجود دارد، از جمله سان رافائل و سن سباستین.

9.کلیسای جامع بارسلونا

در میان انبوهی از خیابان‌های سنگفرش شده در محله گوتیک، کلیسای جامع بارسلون قرار دارد که به راحتی یکی از زیباترین کلیساهای اسپانیا است. کلیسای جامع بارسلونا که در محل کلیسایی قدیمی در اواخر قرن سیزدهم ساخته شده، دارای سه شبستان است و با تکیه‌گاه‌های بلند و مناره‌های گوتیک مشخص می‌شود. این طراحی هوشمندانه چشم‌ها را به طول کلیسای جامع می‌کشاند. ارگ کلیسای جامع یکی دیگر از جاذبه‌های قابل‌توجه است. این ارگ واقع در گالری فوقانی زیر شبستان، بین سالهای 1537 و 1539 ساخته شده است. در کلیساهای کلیسای جامع بارسلونا، بازدیدکنندگان می‌توانند از محراب‌های نقاشی شده توسط Guerau Gener، Lluís Bo بازدید کنند.

10. کلیسای جامع کوردوبا، نزدیک مالاگا

در کوردوبا، یکی از مشهورترین شهرهای اسپانیا، مسجد میراث جهانی یونسکو را خواهید دید که به کلیسای جامع تبدیل شده است. این کلیسای پرآذین تاریخ پیچیده‌ای دارد که در قرن هشتم به عنوان یک مسجد شروع شد و سپس در قرن دوازدهم به عنوان کلیسای جامع معرفی شد. در حالی که کلیسای جامع برخی از جزئیات خود را از دست داده، یک کلیسای فوق العاده زیبا باقی مانده است. مسجد-کلیسای جامع کوردوبا خانه برخی از با ارزش‌ترین آثار هنری مذهبی اسپانیا، از جمله نقاشی‌های دیواری، مجسمه‌ها و محراب‌های مجلل است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید