خانه استخوانی بارسلونا

حقایق جالب درباره خانه استخوانی بارسلونا

خانه استخوانی بارسلونا که نام اصلی آن کازا باتلو است یک مکان دیدنی محبوب در قلب این شهر زیبا در اسپانیا به شمار می‌رود. همچنین این جاذبه فوق‌العاده یکی از مکان‌های ثبت‌شده در میراث جهانی یونسکو است. کازا باتلو یک ساختمان نمایشی از آثار مدرنیسم آنتونی گائودی است که سالانه بیش از یک میلیون گردشگر از این جاذبه فرهنگی دیدن می‌کنند. بنابراین شما نیز بازدید این خانه عجیب و فوق العاده را در تور اسپانیا از دست ندهید.

آنتونی گائودی با طراحی عجیب‌ترین ساختمان‌ها شناخته می‌شود. از دیگر ساختمان‌های محبوب طراحی شده توسط گائودی می توان به پارک گوئل، کازا میلا، ساگرادا فامیلیا و کازا ویسنس اشاره کرد. خانه استخوانی بارسلونا قبلاً یک ملک مسکونی متعلق به خانواده باتلو بود. پس از مرگ والدین، فرزندان اموال را زیر نظر دولت رها کردند. کازا باتلو که در پاسیگ د گراسیا معروف بارسلونا واقع شده، یکی از با ارزش‌ترین مکان‌های دیدنی و محبوب‌ترین جاذبه‌های شهر است. چه از طرفداران پر و پا قرص معماری باشید و چه تنها کنجکاو باشید که ببینید این همه هیاهو در مورد چیست؛ در این مطلب از مجله گردشگری کاریز همه‌چیز را درباره این خانه شگفت‌انگیز خواهید فهمید.

1. خانه استخوانی توسط معمار مشهور آنتونی گائودی طراحی شده است

خانه استخوانی توسط معمار مشهور آنتونی گائودی طراحی شده است

خانه استخوانی بارسلونا را آنتونی گائودی طراحی کرده است. مسلماً مشهورترین معمار کاتالان در تمام دوران ها، گائودی مغز متفکر بسیاری از نمادین‌ترین بناهای اسپانیا است. ساگرادا فامیلیا، یکی از غیرمعمول‌ترین کلیساهای جهان نیز توسط گائودی طراحی شده است. گائودی علیرغم شهرتش پس از برخورد با تراموا و اشتباه گرفته شدن با یک فرد فقیر در کنار جاده رها شد تا درگذشت.

2.مانند بسیاری از طرح‌های گائودی، خانه استخوانی یک ساختمان مدرنیستی است

آنتونی گائودی را پیشگام چیزی می‌دانند که امروزه مدرنیسم کاتالان یا آرت نوو نامیده می‌شود؛ سبکی که با ترجیح آن برای دکوراسیون غنی و علاقه به عدم تقارن و تم‌های ارگانیک قابل تشخیص است. دیگر ساختمان‌های برجسته مدرنیستی در بارسلونا عبارتند از Palau de la Música Catalana T بیمارستان سنت پائو و همچنین Casa Martí اثر Josep Puig i Cadafalch که اکنون رستوران Els Quatre Gats را در خود جای داده است.

3.نام اصلی آن “کازا باتلو” است

نام اصلی آن کازا باتلو است

در میان مردم محلی، کازا باتلو با نام مستعار «خانه استخوان‌ها» به زبان کاتالانی شناخته می‌شود. دلیل این امر این است که اگر به شکل و ساختار ساختمان نگاه کنید، چیزی نسبتاً احشایی در آن مشاهده خواهید کرد. عناصر نما که با ماسه سنگ مواج ساخته شده اند در نگاه اول تقریباً استخوان مانند به نظر می‌رسند؛ همچنین اتاقی که به عنوان Loft در این ساختمان شناخته می‌شود، یادآور قفسه سینه انسان است، با حدود 60 طاق بند با رنگ سفید.

4. خانه استخوانی نامزد بهترین طراحی سال شد اما شکست خورد

شاید اکنون باورنکردنی به نظر برسد، اما در سال 1906، زمانی که گائودی بازسازی ساختمان خود را به پایان رساند، کازا باتلو نامزد بهترین طراحی سال از سوی شورای محلی شد اما شکست خورد! در آن زمان تعدادی معمار دیگر برای جلب توجه رقابت می‌کردند. خانه‌های قابل توجهی مانند Casa Ametller، Casa Lleó Morera، Casa Mulleras و Casa Josefina Bonet همگی در فاصله کوتاهی از یکدیگر در بارسلونا یافت می‌شوند.

5.این خانه تا دهه 1950 مسکونی بود

این خانه تا دهه 1950 مسکونی بود

خانه استخوانی بارسلونا ممکن است چیزی شبیه به یک افسانه به نظر برسد؛ اما این ساختمان در ابتدا به عنوان یک خانه طراحی شده بود و تا دهه 1950 اعضا خانواده باتلو در آن ساکن بودند. اما پس از آن که خانه به فروش رسید به یک ساختمان کاربردی تبدیل شد که می‌توانست 2500 نفر را میزبانی کند. این روزها بیشتر افرادی که از کازا باتلو بازدید می‌کنند، گردشگران کنجکاو و عاشقان معماری هستند.

6.این ساختمان با سبک موزاییکی به نام ترنکادیس تزئین شده است

گائودی که به طور گسترده یکی از اولین کسانی است که تکنیک معروف به ترنکادی را به کار می‌گرفت؛ بنابراین واضح است که در بسیاری از طرح‌های خود از این فرم خاص از موزاییک استفاده می‌کرد. شاید معروف‌ترین نمونه در پارک گوئل، روی نیمکت‌های مواج پارک و سمندر نمادین باشد. ترنکادی به معنای «شکسته» در زبان کاتالانی و سبکی از موزاییک است که از تکه‌های کاشی و ظروف چینی استفاده می‌کند. گائودی برای طراحی خانه استخوانی بارسلونا نیز از همین سبک استفاده کرد.

7.هیچ خط مستقیمی در طراحی خانه استخوانی وجود ندارد

هیچ خط مستقیمی در طراحی خانه استخوانی وجود ندارد

یکی از ویژگی‌های تکرارشونده مدرنیسم ترجیح خطوط منحنی بر خطوط مستقیم بود و گائودی این اصل را در بسیاری از کارهای خود به ویژه خانه استخوانی بارسلونا مورد توجه قرار داد. به گفته این معمار بزرگ، هیچ خط مستقیم و زوایای راستی در طبیعت وجود نداشت، بنابراین او فکر می‌کرد که در طرح‌های ساخته شده توسط انسان نیز نباید وجود داشته باشد. بیشتر ستون‌ها، دیوارها و سایر ویژگی‌های خانه استخوانی که ممکن است انتظار پیدا کردن خطوط مستقیم را در آن ها داشته باشیم، با خطوط منحنی یا خطوط روی بایاس طراحی شده‌اند.

8. سقف کازا باتلو شبیه اژدها است

یکی از افسانه‌های شهری پیرامون کازا باتلو این است که شبیه اژدهای خفته است و حتی می‌تواند نشان‌دهنده سنت جوردی یا سنت جورج، قدیس حامی کاتالونیا باشد. طرفداران این نظریه به سقف قوسی، پوشیده از کاشی‌هایی شبیه فلس‌های پشت یک اژدهای بزرگ اشاره می‌کنند. علاوه بر این، گفته می‌شود که برجک کوچک سمت چپ پشت بام، نمایانگر نیزه سنت جورج است که در اژدها فرو می‌رود.

بنابراین، خانه استخوانی بارسلونا همانطور که ما می‌شناسیم در واقع بازسازی یک خانه از قبل موجود است. این خانه که در ابتدا در سال 1877 ساخته شد، توسط صاحب کارخانه نساجی ثروتمند جوزپ باتلو در سال 1900 خریداری شد و او به گائودی سفارش داد تا خانه را دوباره طراحی کند. همراه با تغییرات زیبایی شناختی، گائودی طبقات دیگری را نیز به ساختمان اضافه کرد؛ او آپارتمان اصلی را به طور کامل بازسازی کرد و نور را به خوبی در مرکز ساختمان گسترش داد.

9. شما می‌توانید ساگرادا فامیلیا را از کازا باتلو ببینید

اگرچه این روزها تعدادی از ساختمان‌های مدرن در نزدیکی خانه استخوانی بارسلونا مانع از دید درست به مناظر اطراف می شوند؛ اما اعتقاد بر این است که روزی روزگاری می‌شد ساگرادا فامیلیا را از پنجره پشت بام کازا باتلو دید. گائودی مردی کاملاً مذهبی بود و برای او تعجب‌آور نبود که چنین ویژگی را در طراحی خود بگنجاند.

در طرح اولیه او برای ساگرادا فامیلیا که انتظار می‌رود بازسازی آن در حدود صدمین سالگرد مرگ گائودی، در سال 2026 تکمیل شود، برای کلیسا برنامه‌ریزی شده بود که فقط یک متر از تپه مونتجوئیک کوتاهتر باشد، زیرا گائودی معتقد بود که ساخته انسان نباید بالاتر از خلقت خدا باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید