شهر اوساکا در ژاپن

همه چیز درباره شهر اوساکا در ژاپن

شهر اوساکا در ژاپن و در جزیره هونشو این کشور قرار دارد که یکی از شهرهای اصلی ژاپن به شمار می‌رود. این شهر به دلیل موقعیت استراتژیک خود در خلیج اوساکا، بارها به عنوان پایتخت کشور انتخاب شده است. با تاریخی بیش از 1400 سال، چیزهای زیادی برای دانستن در مورد این شهر بندری پر جنب و جوش و بازدید از آن وجود دارد. از داشتن قدیمی ترین معبد بودایی در کشور گرفته تا یکی از بزرگترین آکواریوم‌ها و چرخ و فلک در جهان؛ اوساکا آنقدر بی‌نظیر است که هرگز نباید بازدید از آن را در تور ژاپن نادیده بگیرید. تا انتهای این مطلب با مجله گردشگری کاریز همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره این شهر شگفت‌انگیز در ژاپن بدانید به شما بگوییم.

1. اوساکا دومین شهر بزرگ ژاپن است

اوساکا زمانی پایتخت ژاپن بوده است

شهر اوساکا در ژاپن و مرکز استان اوساکا قرار دارد. این شهر بخشی از دومین منطقه بزرگ شهری ژاپن، کیهان‌شین با حدود 20 میلیون نفر است. اوساکا بزرگترین منطقه شهری ژاپن و منطقه توکیو بزرگ است که جمعیتی بالغ بر 36 میلیون نفر در آن تخمین زده می‌شود. در ژانویه 2022، جمعیت اوساکا 19,059,856 نفر بوده است. این شهر دومین شهر پرجمعیت ژاپن (پس از توکیو) و دهمین شهر پرجمعیت در جهان است.

2. اوساکا زمانی پایتخت ژاپن بوده است

در طول قرن چهارم یا پنجم، شهر اوساکا اولین پایتخت ژاپن بود زیرا محبوب‌ترین شهر بندری آن زمان به حساب می‌آمد. در قرن شانزدهم، کیوتو پایتخت ژاپن بود، اما اوساکا پایتخت سیاسی و اقتصادی ژاپن به شمار می‌رفت. امروزه اوساکا یکی از بزرگترین مراکز مالی ژاپن است.

3. قلعه اوساکا یک مکان دیدنی ژاپنی است

مشهورترین مکان دیدنی شهر اوساکا در ژاپن، قلعه اوساکا است که نقش مهمی در اتحاد ژاپن در قرن شانزدهم دوره آزوچی-مومویاما ایفا کرد. ساختمان مرکزی در بیرون قلعه، پنج طبقه و در داخل هشت طبقه و محوطه قلعه شامل سیزده سازه می‌شود که دولت ژاپن آنها را به عنوان دارایی‌های فرهنگی مهم معرفی کرده است. همچنین پارک قلعه اوساکا را در محوطه قلعه خواهید دید. وقتی آن را ببینید متوجه خواهید شد که چرا بسیاری از توریست‌ها آن را یکی از زیباترین جاذبه‌های جهان می‌دانند.

4. اوساکا خانه قدیمی ترین معبد بودایی در ژاپن است

اوساکا خانه قدیمی ترین معبد بودایی در ژاپن است

شاهزاده شوتوکو معبد باستانی Shitennō-ji را حدود 1400 سال پیش تأسیس کرد. این معبد در شهر اوساکا در ژاپن اولین معبد بودایی رسمی در این کشور و قدیمی‌ترین معبد به شمار می‌رود. اگرچه بناهای معبد طی سال‌ها سوخته‌اند، اما در طول قرن‌ها دوباره بازسازی شده‌اند.

5. اوساکا محل استودیو یونیورسال ژاپن است

شهر اوساکا در ژاپن محل استودیوی یونیورسال این کشور است که اولین پارک موضوعی تحت برند یونیورسال استودیو در آسیا و اولین پارکی بود که در خارج از ایالات متحده آمریکا ساخته شد. این پارک در 31 مارس 2001 افتتاح شد. یونیورسال استودیو ژاپن یکی از پربازدیدترین پارک‌های موضوعی در جهان به شمار می‌رود. این استودیو در سال 2019، 14،500،000 بازدیدکننده داشت که آن را به پنجمین پارک موضوعی پربازدید در جهان تبدیل کرد.

6. یکی از بزرگترین آکواریوم‌های جهان در اوساکا است

معمار مشهور آمریکایی پیتر چرمایف آکواریوم اوساکا کاییوکان را طراحی کرد که در دهکده بندرگاه تمپوزان در منطقه خلیج اوساکا قرار دارد. این آکواریوم یکی از دیدنی‌ترین آکواریوم‌های ژاپن است. زمانی که این آکواریوم برای اولین بار افتتاح شد یکی از بزرگترین آکواریوم‌های عمومی در جهان بود. امروزه، آکواریوم اوساکا، ششمین آکواریوم در جهان و دومین در ژاپن به شمار می‌رود(آکواریوم چورائومی در موتوبو از آن بزرگتر است).

7. یکی از بزرگترین چرخ و فلک‌های جهان در اوساکا قرار دارد

چرخ و فلک تمپوزان در دهکده بندرگاه تمپوزان، در کنار آکواریوم اوساکا کاییوکان واقع شده است. هنگامی که در 12 جولای 1997 بازید از آن به روی عموم باز شد، بلندترین چرخ و فلک در جهان بود. ارتفاع آن 112.5 متر (369 فوت) و قطر 100 متر (330 فوت) است. امروزه این چرخ و فلک نهمین چرخ و فلک بلند دنیاست. این چرخ دارای چراغ‌های رنگی است که پیش بینی آب و هوا را برای روز بعد نشان می‌دهد؛ به عنوان مثال، چراغ‌های نارنجی یک روز آفتابی، چراغ‌های سبز یک روز ابری و چراغ‌های آبی به معنای یک روز بارانی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید