مجله گردشگری کاریز

معرفی معابد اوساکا در ژاپن

معابد اوساکا در ژاپن

معابد اوساکا در ژاپن، جادبه های فوق العاده‌ای هستند که به هیچ عنوان نباید بازدید از آن ها را در تور ژاپن نادیده بگیرید. در اوساکا معابد و زیارتگاه‌های محبوب بسیاری را خواهید یافت که تاریخ این منطقه را زنده نگه می‌دارند؛ همچنین آثار مربوط به جنگ سنگوکو و خانواده تویوتومی را در این معابد خواهید دید.

بسیاری از جشنواره‌های سنتی و رویدادهای مبتنی بر جامعه نیز در این معابد و زیارتگاه‌ها برگزار می‌شود؛ همیشه بازدیدکنندگانی از سراسر ژاپن برای بازدید از این معابد به اوساکا می‌روند. تا انتهای این مطلب با مجله گردشگری کاریز همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره معابد اوساکا در ژاپن بدانید به شما بگوییم.

1.معبد شیتننوجی

معبد شیتننوجی

معبد شیتننوجی، قدیمی ترین معبد رسمی بودیسم و یکی از معابد اوساکا در ژاپن است. این معبد توسط شاهزاده شوتوکو (574-627) تأسیس شد. معبد شینتوجی با وجود قرار گرفتن در منطقه دیدنی پرجنب‌وجوش تننوجی، مکانی است که بازدیدکنندگان می‌توانند در آن احساس آرامش کنند. از نظر معماری، این معبد بازسازی شده است اما زیبایی سبک آسوکا در آن همچنان مشاهده می‌شود.

علاوه بر بتکده پنج طبقه معروف، سایر نقاط برجسته این معبد شامل سالنی است که زندگی شاهزاده شوتوکو، باغ سعادت و باغ جلویی را به تصویر می‌کشد. این معبد همچنین میزبان بسیاری از رویدادهای سالانه از جمله نمایشگاهی در 21 هر ماه است.

2.معبد هوزنجی

معبد هوزنجی به عنوان یکی دیگر از معابد اوساکا در ژاپن و در مرکز شهر پرجنب‌وجوش منطقه مینامی اوساکا قرار دارد. مجسمه‌ای پوشیده از خزه در این معبد به چشم می‌خورد که مردم محلی درباره آن می‌گویند: وقتی به آن آب پاشیده شود آرزوها را برآورده می‌کند.

در محوطه معبد همیشه چند گربه را خواهید یافت که به خاطر حضور آرامش بخششان، ارزشمند هستند. مسیری که در ضلع شمالی معبد هوزنجی قرار دارد، هوزنجی یوکوچو است که ردیفی از رستوران‌های کاپو، رستوران‌های سوشی و بارها را ارائه می‌دهد.

3.معبد ایشینجی

معبد ایشینجی

معبد ایشینجی یکی دیگر از معابد اوساکا در ژاپن است که به خاطر مجسمه‌های بودا که هر 10 سال یک بار از خاکستر متوفیان مجسمه‌سازی می‌شود، معروف است. این مراسم بهترین مراسم یادبود برای مرحومان در نظر گرفته می‌شود و در طول 130 سال گذشته، بقایای تقریباً 2 میلیون نفر در مجسمه‌های بودا در این مکان استفاده شده است.

تاریخچه معبد به یک آرامگاه مرتبط با هونن، کشیش برجسته و بنیانگذار فرقه جودو از بودیسم برمی گردد و گفته می‌شود که مقر توکوگاوا ایه یاسو در طول عملیات تابستانی محاصره اوساکا در سال 1615، در این مکان قرار داشت. مقبره هوندا تاداتومو، کونیشی کایسان، ایچیکاوا دانجورو هشتم (بازیگر کابوکی) و دیگر مقبره‌ها هنوز در معبد باقی مانده‌اند.

4.معبد نامبا یاساکا

معبد محبوب نامبا یاسکا یکی دیگر از معابد اوساکا در ژاپن است که در منطقه Namba اوساکا قرار دارد. نقطه عطف این معبد، غرفه سر شیر در آن است. این زیارتگاه همیشه مملو از مردم محلی و توریست‌ها است.

گفته می‌شود که تاریخ این معبد به دوران سلطنت امپراطور نینتوکو (قرن چهارم تا پنجم) برمی گردد، زمانی که نامبا شیمونومیا نامیده می‌شد. معبد نامبا به‌خاطر فستیوال تابستانی‌اش که شامل مراسم طناب‌کشی است توسط شهر اوساکا به‌عنوان یک دارایی فرهنگی عامیانه تعیین شده است.

5.معبد سومیوشی تایشا

معبد سومیوشی تایشا

معبد تایشا مقر بزرگ خانواده زیارتگاه‌های سومیوشی است که تاریخچه آن به زمان سلطنت امپراطور جینگو نایب السلطنه در سال 211 پس از میلاد باز می‌گردد. مانند معبد ایسه جینگو، این زیارتگاه نیز تحت مراسم جابجایی سالانه است. تالار اصلی بر اساس طرح معماری باستانی، سازه‌ای دارای شیروانی با سقفی از پوست درخت سرو است. این معبد به عنوان گنجینه ملی معرفی شده است.

سومیوشی ماتسوری با یک آیین سنتی به همراه راهپیمایی گراند میکوشی (زیارتگاه قابل حمل) به اوج محبوبیت خود می‌رسد. یکی دیگر از رویدادهای شناخته شده در این معبد(مراسم پاکسازی تابستانی) است که در آن ناگوشیمه، گروهی از زنان که به پودر سفید آراسته شده اند، از میان دایره‌ای از چمن کوگون عبور می‌کنند.

6.معبد اوساکا تنمانگو

معبد اوساکا تنمانگو به عنوان یکی دیگر از معابد اوساکا در ژاپن در اواخر دوره هیان (794-1185) تأسیس شد. این زیارتگاه به احترام Sugawara no Michizane (یک محقق، شاعر و سیاستمدار) که توسط مردم محلی “Tenjin-san” نامیده می‌شود، ساخته شده است. معبد تنمانگو که به عنوان مکانی جهت دعا برای موفقیت و تماشای شکوفه‌های آلو معروف است، تعداد زیادی از مردم را در طول سال به خود جذب می‌کند. تنجین ماتسوری، یکی از 3 جشنواره بزرگ در ژاپن در ماه جولای و در این معبد برگزار می‌شود؛ این جشنواره که شامل Rikutogyo (مجموعه زیارتگاه‌های قابل حمل)، Funatogyo (صندوق قایق‌ها) با حدود 100 قایق و آتش‌بازی که یک سنت تابستانی است، در این معبد برگزار می‌شود.

7.معبد هوکوکو

معبد هوکوکو

معبد هوکوکو سه خدای هیدیوشی، هیداوری و هیدناگا، فرماندهان خانواده تویوتومی را در خود جای داده است. معبد هوکوکو یکی دیگر از معابد اوساکا در ژاپن است که در محوطه قلعه اوساکا در مورینومیا واقع شده است. این زیارتگاه مملو از زائرانی است که می‌خواهند هیده‌وشی، موفق‌ترین سرمایه‌دار ژاپن به آنها برکت دهد؛ به طور کلی آنها با این هدف به معبد می‌آیند که برای موفقیت در شغل خود دعا کنند.

مجسمه تویوتومی هیده یوشی را می توان در این معبد دید. این مجسمه زمانی در زمان جنگ به دلیل سلب مالکیت گم شد اما به شکل اصلی خود دوباره در معبد هوکوکو برپا شد و اکنون یک مکان عکاسی محبوب است.

8.معبد سنکوجی

تاریخچه معبد سنکوجی به شاهزاده شوتوکو نسبت داده می‌شود که تالار یاکوشیدو را ساخته است. مجسمه یاکوشی نیورای، مجسمه پنهان بودا، دو بار در سال به روی عموم باز می‌شود. این معبد همچنین به خاطر مجسمه بی‌سر جیزو معروف است.

در سال‌های اخیر، تور تجربه «جهنم به بهشت» در این معبد بسیار محبوب شده است. این تور شامل نمایش‌هایی از قضاوت اما دایو (یاما، پادشاه جهنم)، مجازات توسط شیاطین، سنگی که صدایی شبیه دیگ جهنم دارد، برزخ کودکان و همچنین مراسم بوداییان است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *