معبد سنسوجی توکیو

همه‌چیز درباره معبد سنسوجی توکیو

معبد سنسوجی توکیو، یک معبد بودایی باستانی است که در آساکوسا ژاپن قرار دارد. این معبد قدیمی ترین معبد توکیو و یکی از مهم‌ترین معابد آن به شمار می‌رود. معبد سنسوجی پس از جنگ جهانی دوم با فرقه تندای بودیسم مرتبط بود. این معبد که در سال 645 پس از میلاد ساخته شده، دارای بهترین معماری ژاپنی است و سالانه بیش از 30 میلیون گردشگر را به خود جذب می‌کند. توصیه می‌کنیم شما نیز بازدید از این معبد فوق‌العاده را در تور ژاپن از دست ندهید. تا انتهای این مطلب با مجله گردشگری کاریز همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره معبد سنسوجی توکیو بدانید، به شما بگوییم.

1. معبد سنسوجی به الهه کانن ادای احترام می‌کند

معبد سنسوجی به الهه کانن ادای احترام می‌کند

کانن، الهه رحمت بودیساتوا است. اعتقاد بر این است که الهه مجسمه را برکت داده و از آن محافظت کرده است. یک افسانه محلی توضیح می‌دهد که در سال 628 پس از میلاد، دو برادر وقتی برای ماهیگیری در رودخانه سومیدا بودند، مجسمه را پیدا کردند. با این که آن ها مجسمه را دوباره به رودخانه انداختند، اما همچنان به سطح آب برمی‌گشت. هر اتفاقی که برای مجسمه پیش می‌آمد یا زمانی که کسی قصد برداشتن آن را داشت، مجسمه به طرز شگفت‌انگیزی راه خود را به رودخانه سومیدا باز می‌کرد.

آنها در نهایت مجسمه را گرفتند و معبد سنسوجی توکیو را برای الهه ساختند. آنها این معبد را در سال 645 پس از میلاد تکمیل کردند؛ بنابراین، معبد سنسوجی برای احترام به الهه کانن و همچنین برای جشن گرفتن رویدادهای معجزه آسا ساخته شد. این معبد دارای پنج طبقه باشکوه و سالن اصلی است که به کانن اختصاص دارد. امروزه معبد سنسوجی قدیمی‌ترین معبد توکیو به شمار می‌رود و هر ساله پذیرای میلیون‌ها بازدیدکننده است. بازدید از معبد برای اولین بار برای هر گردشگری یک تجربه هیجان‌انگیز خواهد بود.

2. ساختمان‌های اطراف معبد سنسوجی زیبا هستند

به غیر از ساختمان اصلی معبد، زیبایی معبد سنسوجی توکیو در ساختمان‌های اطراف آن نیز یافت می‌شود. مجموعه معبد دارای چندین دروازه و ساختمان‌های فرعی است که جذابند و قدمتی طولانی دارند. قدیمی ترین دروازه آن نیتنمون است که در سال 1618 ساخته شد. این دروازه در سمت راست ساختمان اصلی معبد قرار دارد که نمای عالی از ساختمان معبد اصلی و بتکده را ارائه می‌دهد.

دروازه دیگر معبد به اسم کامیناری مون به معنای دروازه رعد است. این دروازه یک فانوس کاغذی قرمز عظیم دارد که از وسط ورودی آویزان شده است. همچنین دارای شخصیت‌های خاصی است که مخصوص این معبد در کل کشور ژاپن است. کاراکترهای خاص اکنون به عنوان نماد Asakusa و شهر توکیو استفاده می‌شوند.

3. یکی از قدیمی ترین ساختمان‌های توکیو در نزدیکی معبد یافت می‌شود

یکی از قدیمی ترین ساختمان‌های توکیو در نزدیکی معبد یافت می‌شود

اگر عاشق معماری باستانی هستید، معبد سنسوجی توکیو مکان خوبی برای بازدید است. اما در اطراف آن می توانید جاذبه‌های فوق العاده دیگری را نیز مورد بازدید قرار دهید. قدیمی ترین معبد توکیو در سال 645 پس از میلاد ساخته شده است. این معبد در طول سال‌ها متحمل چندین آسیب شد و در سال 1958 مورد بازسازی قرار گرفت. با رفتن به معبد سنسوجی، می‌توانید به راحتی از قدیمی ترین معبد توکیو نیز دیدن کنید.

همچنین یک سازه چوبی کوچک در قسمت شمال غربی معبد قرار دارد. این سازه چوبی در سال 1618 ساخته شده است. این زیارتگاه به شکل شش ضلعی است و یکی از قدیمی ترین سازه‌های چوبی توکیو به شمار می‌رود. مورخان معتقد بودند که این بنا در دوره موروماچی و ادو ساخته شده است.

4. یکی از فستیوال‌های معروف توکیو در محوطه معبد برگزار می‌شود

معبد سنسوجی توکیو میزبان یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین فستیوال‌های این شهر، یعنی فستیوال Sanja Matsuri است. این جشنواره در طول 3 تا 4 روز در اواخر بهار برگزار می‌شود. برگزاری این جشنواره منجر به بسته شدن خیابان‌های اطراف از صبح تا اواخر عصر می‌شود. این جشنواره که هر سال در ماه مه برگزار می‌شود، به دو برادر ماهیگیر که مجسمه را بازیابی کرده اند، تقدیم می‌شود.

5. پرتاب سکه یک سنت رایج در معبد سنسوجی است

پرتاب سکه یک سنت رایج در معبد سنسوجی است

وقتی از این معبد دیدن می‌کنید، جعبه بزرگی را پیدا خواهید کرد که مردم در آن پول می‌ریزند. هیچ مبلغ استانداردی وجودی ندارد، هر مقدار پول پذیرفته می‌شود. اگرچه سکه 5 ین نماد خوش شانسی در ژاپن است، بنابراین شاید بهتر باشد هنگام بازدید از این کشور یک سکه 5 ینی به همراه داشته باشد.

پس از انداختن سکه در جعبه، لازم است که دو بار سر خود را خم کنید، دو بار دست بزنید و یک نماز کوتاه بخوانید. این کاری است که اکثر بازدیدکنندگان و مردم محلی انجام می‌دهند. آن ها معتقدند پس از پرتاب سکه بدشانسی‌ها جذب می‌شوند و اتفاقات خوب رقم می‌خورند.

6. قدمت دروازه هوزومون معبد به سال 942 باز می‌گردد

دروازه دیگری به نام دروازه هوزومون یا دروازه نیومون را در معبد سنسوجی توکیو پیدا خواهید کرد که در ابتدا در سال 942 ساخته شد. این دروازه چندین بار آسیب دید و هر بار که ویران می‌شد بازسازی می‌شد. امروزه این دروازه به عنوان یک اثر تاریخی بسیار قابل‌توجه است. دروازه هوزومون به سالن اصلی معبد با بتکده معروف پنج طبقه، معبد کانن منتهی می‌شود.

معبد سنسوجی دارای برخی از بزرگترین فانوس‌های کاغذی در جهان است که در نزدیکی دروازه‌های معبد نمایش داده شده اند. قبل از رسیدن به تالار اصلی، پیروان ادیان بودایی و شینتو بسته‌ای عود می‌خرند و آن را روشن می‌کنند. پس از این، عود سوخته را در مشعل اصلی روبروی تالار اصلی قرار می‌دهند. سپس از کف دست‌های خود استفاده می‌کنند تا دود عود را روی بدن خود هدایت کنند. اعتقاد بر این است که دود دارای قدرت شفابخش و همچنین پاکسازی است.

7. مغازه‌های اطراف معبد فرهنگ اصیل ژاپنی را ارائه می‌دهند

مغازه‌های اطراف معبد فرهنگ اصیل ژاپنی را ارائه می‌دهند

منطقه خرید در نزدیکی معبد سنسوجی توکیو قرن هاست که وجود داشته است. این مغازه‌ها و فروشندگان نقش مهمی در کمک به حفظ فرهنگ معبد داشته‌اند. در این مغازه‌ها تنقلات و اشیای باستانی محبوب ژاپنی را خواهید یافت. بیشتر بازدیدکنندگان برای خرید تنقلات جهت لذت بردن در حین گشت و گذار در معبد به آنجا می‌روند. رستوران‌هایی نیز وجود دارد که می‌توانید از طعم‌های لذیذ غذاهای سنتی ژاپنی لذت ببرید.

8. زمین اطراف معبد زمانی یک علفزار بود

زمانی که معبد سنسوجی توکیو برای اولین بار تأسیس شد، منطقه آساکوسا به اندازه امروز شلوغ نبود. این منطقه یک علفزار وحشی بود و تعداد کمی از مردم در آن زندگی می‌کردند. پس از تأسیس معبد سنسوجی، شهر رشد کرد و به یک مرکز زیارتی و تجاری پر جنب و جوش تبدیل شد.

متأسفانه سنسوجی در اثر آتش‌سوزی و سایر بلایای طبیعی از بین رفت. مردم محلی و سایر مؤمنان در طول تاریخ 1400 ساله معبد چندین بار آن را بازسازی کردند. تنها بخشی از معبد که از بلایا و بازسازی‌ها جان سالم به در برد تالار اصلی است. این معبد از زلزله بزرگ کانتو در سال 1923 جان سالم به در برد. بدترین آسیب در سال 1945 زمانی که کل معبد به طور کامل در بمباران آتش‌سوزی توکیو ویران شد، تجربه شد.

9. بازسازی معبد نوعی تولد دوباره بود

معبد سنسوجی توکیو پس از پایان جنگ بازسازی شد. بازسازی معبد بعد از جنگ پروژه مهمی بود که نماد تولد دوباره توکیو به شمار می‌رفت. خیرین از سراسر کشور کمک مالی کردند که در بازسازی تالار اصلی معبد کمک کرد. کار در سال 1951 آغاز شد و در سال 1958 به پایان رسید. ساختمان‌های دیگر بعد از آن بازسازی شدند. بتکده پنج طبقه در سال 1973 تکمیل شد. معبد سنسوجی هر سال تقریباً 30 میلیون بازدید کننده دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید