بزرگترین نقاشی در سالن بزرگ گاوها در لاسکو است

حقایق جالب درباره غار لاسکو در فرانسه

غار لاسکو در فرانسه یکی از معروف‌ترین غارهای جهان به شمار می‌رود. در داخل این غار، نقاشی‌ها و حکاکی های عجیب و زیبا، دیوارها را زینت داده اند. قدمت این اثر هنری به بیش از 17000 سال پیش، یعنی اواخر عصر حجر برمی گردد. غار لاسکو که به طور تصادفی در سال 1940 کشف شد، برای چندین دهه دانشمندان و بازدیدکنندگان را مجذوب خود کرده است. خوشبختانه، تلاش‌های حفاظتی زیادی برای کمک به حفظ غار وجود دارد، از جمله ایجاد غار دوم که در آن می‌توانید نمونه‌هایی از آثار هنری را ببینید؛ توصیه می‌کنیم بازدید از این غار جذاب را در تور فرانسه از دست ندهید. اگر می‌خواهید اطلاعات کاملی در رابطه با غار لاسکو در فرانسه داشته باشید تا انتهای این مطلب با مجله گردشگری کاریز همراه باشید.

1. غار لاسکو شامل نمایش‌های برجسته از هنر ماقبل تاریخ است

غار لاسکو شامل نمایش‌های برجسته از هنر ماقبل تاریخ است

غار لاسکو در فرانسه نام‌های زیادی دارد. معمولاً لاسکو نامیده می‌شود، اما برخی به آن Lascaux Grotto نیز می‌گویند. لاسکو یکی از مشهورترین غارهای جهان است زیرا به گفته کارشناسان، یکی از برجسته‌ترین آثار هنری که ماقبل تاریخ کشف شده در آن وجود دارد. قدمت این اثر هنری به بیش از 17000 سال پیش یعنی به اواخر عصر حجر می‌رسد.

2. لاسکو در منطقه Dordogne فرانسه است

غار لاسکو در فرانسه را در منطقه Dordogne این کشور خواهید دید. این منطقه در بالای دره رودخانه Vézère در نزدیکی Montignac واقع شده است. لاسکو تنها در فاصله کوتاهی از غارهای Eyzies-de-Tayac و در بالادست واقع شده است. این غارها شامل برخی از مهم‌ترین یافته های باستان‌شناسی دوران پارینه سنگی فوقانی (از حدود 40000 تا 10000 سال پیش) و پارینه سنگی میانی (200000 تا 40000 سال پیش) است؛ بنابراین، هنگامی که از غار لاسکو بازدید می‌کنید، می‌توانید از غارهای Eyzies-de-Tayac نیز دیدن کنید.

3. یک نوجوان به طور تصادفی لاسکو را کشف کرد

یک نوجوان به طور تصادفی لاسکو را کشف کرد

در 12 سپتامبر 1940، مارسل راویدات، که در آن زمان 18 سال داشت، به طور تصادفی ورودی غار لاسکو در فرانسه را کشف کرد. غار اصلی غار حدود 20 متر عرض و 5 متر ارتفاع دارد. همچنین شامل چندین گالری یا اتاق شیب‌دار است. این موارد عبارتند از تالار بزرگ گاوها، گذرگاه جانبی، اتاق حکاکی، گالری نقاشی، شبستان و اتاق گربه‌سانان.

4. بیش از 2000 تصویر دیوارهای غار را تزئین کرده است

حدود 600 نقاشی و نزدیک به 1500 حکاکی دیوارهای غار لاسکو در فرانسه را تزیین کرده اند. نقاشی‌ها و حکاکی ها دارای نقش‌ها، نمادها و تصاویر انسان و حیوان هستند. غارنشینان بیشتر تصاویر اصلی را با استفاده از رنگ‌های قرمز، زرد، سیاه، بنفش و قهوه‌ای از چند رنگ پیچیده معدنی نقاشی کردند. کارشناسان بیش از 900 تصویر را به عنوان تصویر حیوانات شناسایی کرده اند که 605 مورد از این تصاویر به طور دقیق شناسایی شده اند.

از این تصاویر حیوانات، 364 نقاشی از اسب‌ها و 90 نقاشی از گوزن‌ها وجود دارد. گاو و گاومیش کوهان‌دار 4 تا 5 درصد از تصاویر را نشان می‌دهند. در غار، تصاویری از حیوانات دیگر، به عنوان مثال، گربه‌سانان، پرندگان، خرس و کرگدن را نیز خواهید دید.

5. بزرگترین نقاشی در سالن بزرگ گاوها در لاسکو است

بزرگترین نقاشی در سالن بزرگ گاوها در لاسکو است

مشهورترین بخش غار لاسکو در فرانسه، تالار بزرگ گاو نر است. تالار گاوها که روتوندا نیز نامیده می‌شود، حدود (20 متر طول دارد و عرض آن بین 5.5 تا 7.5 متر متغیر است. بر روی دیوارهای این اتاق 130 شکل، شامل 36 نمایش از حیوانات و حدود 50 علامت هندسی وجود دارد. این 36 حیوان شامل گاو نر، اسب و گوزن است. چهار گاو نر سیاه، یا اوروک، چهره‌های غالب در این اتاق هستند؛ جالب است بدانید که یکی از گاوهای نر 5.2 متر طول دارد و بزرگترین حیوانی است که تاکنون در غار کشف شده است.

6. غار لاسکو یکی از میراث جهانی یونسکو است

در سال 1979، کنوانسیون میراث جهانی یونسکو، غار لاسکو در فرانسه را به عنوان غار ماقبل تاریخ در دره Vézère در فهرست میراث جهانی قرار داد. این منطقه شامل 147 مکان ماقبل تاریخ مربوط به دوران پارینه سنگی و 25 غار تزئین شده است. یونسکو در مورد لاسکو خاطرنشان می‌کند: «صحنه‌های شکار حدود 100 مجسمه حیوان را نشان می‌دهند که به دلیل جزئیات، رنگ‌های غنی و کیفیت واقعی‌شان قابل‌توجه هستند.»

7. نقاشی‌های غار لاسکو در خطر انقراض است

امروزه تلاش‌های حفاظتی برای حفاظت از نقاشی‌های غار انجام می‌شود. مقامات غار لاسکو را در سال 1963 به روی عموم بستند زیرا بازدیدکنندگان زیادی از غار به آثار هنری آسیب می‌رساندند. افراد حاضر در غارها و همچنین نور مصنوعی به کار رفته باعث رشد جلبک‌ها و کپک‌ها بر روی دیواره‌های غار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید