مجله گردشگری کاریز

نکاتی که باید قبل از سفر به کره جنوبی بدانید

سفر به کره جنوبی

سفر به کره جنوبی در سال‌های گذشته به یک تفریح هیجان‌انگیز و قابل‌توجه برای توریست‌ها تبدیل شده است. امروزه گروه‌هایی مانند BTS و BlackPink طرفداران بین المللی قابل توجهی به دست آورده‌اند که کره جنوبی را در لیست سفر بسیاری از مردم قرار داده است.

به طور کلی از تاریخ و فرهنگ گرفته تا مناظر و غذاهای لذیذ، کره جنوبی مکانی است که هر کسی باید یک بار در زندگی خود از آن بازدید کند. با این حال قبل از شرکت در تور کره جنوبی، نکاتی وجود دارد که بهتر است آن ها را بدانید؛ زیرا فرهنگ این کشور می‌تواند بسیار متفاوت از فرهنگ کشور شما باشد. برای آن که بتوانید نهایت لذت را از سفرتان ببرید ما در این مطلب از مجله گردشگری کاریز به ده نکته که باید قبل از سفر به کره جنوبی بدانید، اشاره کرده ایم.

1.اخذ ویزای K-ETA

اخذ ویزای K-ETA

قبل از سفر به کره جنوبی، تحقیق در مورد ویزا، محدودیت‌ها و ترانسفر فرودگاهی این کشور ضروری است. ویزای K-ETA یک ویزای الکترونیکی است که به بازدیدکنندگان غیر کره‌ای ای، مجوز سفر می‌دهد. دریافت این ویزا قبل از ورود به جمهوری کره ضروری است. دریافت ویزا ممکن است تا ۷۲ ساعت طول بکشد. مسافران می‌توانند اطلاعات بیشتر و تکمیل فرم را به صورت آنلاین در سایت رسمی مجوز سفر الکترونیکی کره دریافت کنند. البته با شرکت در تور کره جنوبی کاریز لازم نیست نگران اخذ ویزا و باقی موارد باشید؛ تیم حرفه ای کاریز تمامی این مراحل را بدون هیچ‌گونه نگرانی برای شما انجام خواهند داد.

2.اطلاعات Q-Code

با شیوع ویروس کرونا، جهان و نحوه مهاجرت به کشورها تغییر کرده است. نحوه برخورد کره جنوبی با ورود گردشگران در رابطه با کووید-19  نیز کمی متفاوت است؛ یکی از راه‌های پیگیری آنها از طریق Q-Code است. Q-Code یک کد QR است که اطلاعات واکسیناسیون را در رابطه با مسافران کره جنوبی در خود نگه می‌دارد. این کد مرتبط با اطلاعات کووید برای اسکن هنگام ورود به این کشور لازم است. دانلود کد QR دسترسی موثرتر به کره جنوبی را تضمین می‌کند.

3. لغات اساسی را به زبان کره‌ای یاد بگیرید

لغات پایه را به زبان کره‌ای یاد بگیرید

قبل از سفر به کره جنوبی چیزهای زیادی وجود دارد که باید بدانید. با این حال، قبل از بازدید از هر کشوری، تحقیق و یادگیری کلمات کلیدی برای برقراری ارتباط با مردم محلی ضروری است. به طور کلی، بیشتر بازدیدکنندگان می‌توانند به زبان انگلیسی در این کشور ارتباط برقرار کنند؛ اما یادگیری عبارات اساسی، احوالپرسی و عبارات ضروری برای برقراری ارتباط در کره جنوبی می‌تواند بسیار مفید باشد.

4. نقشه KakaoMap یا Naver را دانلود کنید

یکی از نکات مهم قبل از سفر به کره جنوبی دانلود یک برنامه ناوبری است که به طور گسترده در این کشور استفاده می‌شود. بسیاری از مسافران خیلی زور متوجه خواهند شد که Google Maps معمولاً در کره جنوبی استفاده نمی‌شود؛ زیرا بسیاری از مکان‌ها در برنامه مشخص نشده‌اند. دانلود اپلیکیشن‌هایی مانند Kakao و Naver برای پیمایش در کره جنوبی بسیار مفید خواهد بود. KakaoMap سریع‌ترین مسیرها را به سمت جاذبه‌ها، رستوران‌ها، مغازه‌ها و موارد دیگر نشان می‌دهد. Naver Map برای جست‌وجوی مسیرهای حمل و نقل مانند حمل و نقل عمومی، دوچرخه‌سواری، مسیرهای اتوبوس، پیاده‌روی و غیره عالی است.

5. قبل از ورود به خانه کفش‌های خود را در بیاورید

قبل از ورود به خانه کفش‌های خود را در بیاورید

لازم است قبل از سفر به کره جنوبی درباره نکات آداب معاشرت در این کشور نیز بدانید. به طور کلی، قبل از ورود به یک خانه شخصی در کره جنوبی، شخص باید کفش‌های خود را در بیاورد. البته این مورد در برخی از مؤسسات مانند رستوران‌هایی با صندلی‌های زمینی نیز صدق می‌کند که مهمانان باید قبل از ورود کفش‌های خود را در بیاورند. قبل از صرف غذا یا بازدید از یک مکان خاص، لازم است با یادگیری آداب معاشرت کره جنوبی به فرهنگ آن ها احترام بگذارید.

6.انعام دادن در کره جنوبی ضروری نیست

بسیاری از مسافران از کشورهای مختلف عادت دارند در برخی از مؤسسات یا رستوران‌ها بعد از انجام کارشان، مبلغی را به عنوان انعام ارائه دهند. با این حال، در سفر به کره جنوبی نیاز به دادن انعام نیست.. این موضوع برای اکثر رستوران‌ها، بارها، هتل‌ها، تاکسی‌ها و غیره صادق است. توجه به این نکته مهم است که اصرار برای دادن انعام ممکن است در این کشور بی‌ادبانه تلقی شود.

7. بهترین زمان برای سفر به کره جنوبی

برای بیشتر مسافران، بهترین زمان سفر به کره جنوبی فصول بهار و پاییز است. دلیل مناسب بودن این فصول در درجه اول آب و هوا است که به بازدیدکنندگان لذت بیشتری از سفر را ارائه می‌دهد. یک دلیل عالی دیگر برای سفر به کره جنوبی در فصل بهار این است که گردشگران می‌توانند شکوفه‌های صورتی گیلاس را در هر منظره‌ای از این کشور ببینید!

8. یک سیم کارت کره‌ای بخرید

یک سیم کارت کره‌ای بخرید

قبل از سفر به هر کشوری، بهتر است ابتدا بررسی کنید آیا همه سیم‌کارت‌ها در آن کشور کار می‌کنند یا خیر. استفاده از سیم کارت با خدمات محدود، هنگام سفر به کره جنوبی ممکن است چالش‌برانگیز باشد. دریافت سیم کارت اعتباری قبل از سفر به کره برای دسترسی به اینترنت، نقشه‌ها، تماس‌های تلفنی، پیامک و موارد دیگر بسیار مفید خواهد بود. در کره جنوبی، هزینه‌های رومینگ می‌تواند بسیار گران باشد، بنابراین سرمایه‌گذاری در سیم کارت اعتباری بسیار سودمند خواهد بود.

9. به پیاده روی در رشته‌کوه‌های کره جنوبی بپردازید

بیشتر مسافرانی که برای اولین بار از کره جنوبی بازدید می‌کنند، در درجه اول سفر به سئول را برنامه‌ریزی خواهند کرد و تمام امکانات شهر را کشف می‌کنند. با این حال، یکی از بسیاری از زیبایی های کره جنوبی رشته‌کوه‌های وسیع آن است که آن را به مکانی عالی برای پیاده‌روی تبدیل کرده است. با وقت گذاشتن برای پیاده‌روی، زیبایی‌ها و منظره‌های کره جنوبی را در فضای باز تجربه کنید. این یک پیاده‌روی فراموش نشدنی برای شما خواهد بود؛ از آتش‌فشان ها گرفته تا مناظر سبز و غروب‌های نفس‌گیر!

10. اپلیکیشن پاپاگو را نصب کنید

موانع زبانی در سفر به کره جنوبی ممکن است کار را برای بسیاری از مسافران سخت کند. هنگام سفر به کره، برنامه پرکاربرد Papago هنگام برقراری ارتباط با مردم محلی برای شما مفید خواهد بود. این اپلیکیشن یک منبع عالی برای ترجمه متون، تصاویر، وب سایت‌ها و موارد دیگر است. طراحی کاربری آسانی دارد و در سفر به کره جنوبی بسیار مفید خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *