آداب معاشرت در کره جنوبی

نکات آداب معاشرت در کره جنوبی که قبل از سفر باید بدانید

آداب معاشرت در کره جنوبی که به شدت تحت تأثیر سلسله‌مراتب اجتماعی، حول محور سخاوت و مهمتر از همه، احترام است. برای اینکه از تور کره جنوبی لذت ببرید، مهم است که به آداب و رسومی که بومی‌های این کشور انجام می‌دهند و در بسیاری از موارد از خارجی‌ها انتظار می‌رود، تسلط داشته باشید.

هیچ چیز خیلی سختی در مورد یادگیری آداب معاشرت کره جنوبی وجود ندارد. بیشتر آن به حفظ نجابت خاص در انظار عمومی، ارج نهادن به آداب و رسوم محلی و همیشه احترام گذاشتن به سالمندان و کسانی که دارای رتبه های اجتماعی بالا هستند، برمی گردد. تا انتهای این مطلب با مجله گردشگری کاریز همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره نکات آداب معاشرت در کره جنوبی بدانید، به شما بگوییم.

1.هرگز بینی خود را در ملاء عام باد نکنید

هرگز بینی خود را در ملاء عام باد نکنید

در کشورهای غربی، دمیدن هوا در بینی به ویژه در ملاء عام می‌تواند باعث آزار دیگران شود. اما در هیچ جای دنیا به اندازه کره جنوبی ها نسبت به این عمل بیزاری وجود ندارد. به گزارش 90 Day Korean، برای رعایت آداب مناسب در کره جنوبی، هرگز نباید بینی خود را در ملاء عام باد کنید. در مقابل، خوب است بدانید که آبریزش بینی در این کشور چندان توهین آمیز به شمار نمی‌رود.

2.یاد بگیرید به زبان کره‌ای تشکر کنید

اگر قبل از سفر به کره جنوبی، کمی زبان محلی را یاد بگیرید، بیشترین بهره را از این کشور خواهید برد و بهترین تأثیر را بر مردم محلی خواهید گذاشت. یکی از مهمترین کلماتی که باید یاد بگیرید کلمه «متشکرم» است، زیرا هنگام تعامل با افراد محلی که به شما خدمات ارائه می دهند، به آن نیاز خواهید داشت.

البته، بسیاری از مسافران بدون دانستن کلمه‌ای در زبان محلی از کره جنوبی دیدن می‌کنند، بنابراین این نکته ضروری نیست. این امر فقط کمک می‌کند که شما را از انبوهی از گردشگران دیگر متمایز کند و نشان دهد که واقعاً به نحوه آداب معاشرت در کره جنوبی علاقه‌مند هستید.

3.اجتناب از نوشتن نام افراد با خودکار قرمز

این نکته آداب معاشرت در کره جنوبی، برای چندین کشور دیگر در آسیا نیز  صدق می‌کند. اگر زمانی نیاز داشتید که نام شخصی را هنگام بازدید از کشور بنویسید، مطمئن شوید که هرگز از خودکار قرمز استفاده نکنید.

World Nomads توضیح می‌دهد که این امر در واقع یک بداقبالی به شمار می‌رود؛ زیرا نام متوفیان در این کشور معمولاً با جوهر قرمز نوشته می‌شود. اگر این اشتباه را مرتکب شوید، غوغا خواهد شد؛ بنابراین بهتر است به هر قیمتی از نوشتن با خودکار قرمز اجتناب کنید.

4.در هنگام دست دادن فقط از یک دست استفاده نکنید

در هنگام دست دادن فقط از یک دست استفاده نکنید

ممکن است عادت داشته باشید هنگام سلام کردن به مردم فقط با یک دست، دست بدهید. در کره جنوبی، این کار فقط توسط بزرگان و افراد دارای رتبه بالا انجام می‌شود. فرهنگ و آداب معاشرت در کره جنوبی بر اساس سلسله مراتب اجتماعی است که در مواردی مانند این مورد، منعکس می‌شود.

بهتر است از دو دست برای دست دادن، استفاده کنید؛ زیرا این نشانه احترام است. اگر طرف مقابل هنگام دست دادن به شما تعظیم کند، مودبانه است که شما نیز تعظیم کنید. البته به طور کلی هنگام تعامل با شخصی که سن بالاتری دارد، همیشه مودبانه است که کمی تعظیم کنید.

5.اگر از روستاها بازدید می‌کنید، لباس‌های خاص بپوشید

از بسیاری جهات، کره جنوبی نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی و ایالات متحده در پوشش محافظه‌کارتر است؛ بنابراین اگر می‌خواهید از جوامع روستایی بازدید کنید که در آن سنت‌ها بیشتر مورد احترام قرار می‌گیرند، بهتر است محافظه‌کارانه لباس بپوشید. زنان باید سعی کنند شانه ها را بپوشانند و از پوشیدن شلوارک کوتاه خودداری کنند.

در شهرهای بزرگ پوشیدن هر چیزی که دوست دارید قابل‌قبول‌‌تر است. اما در مکان‌هایی که معمولاً رفت و آمد از سوی گردشگران در آنها کمتر است، اگر به گونه‌ای لباس بپوشید که نامناسب تلقی شوددر معرض سرزنش قرار خواهید قرار گرفت.

6.به آداب حمل و نقل عمومی توجه کنید

سیستم حمل و نقل عمومی در کره جنوبی پیشرفته است اما آداب خاصی وجود دارد که قبل از سوار شدن باید از آن آگاه باشید. همانطور که The Culture Trip توضیح می‌دهد، کره‌ای‌ها سر و صدای بسیار کمی در حمل و نقل عمومی ایجاد می‌کنند و اگر مکالمه‌ای  داشته باشند، صدای خود را پایین نگه می‌دارند. آنها همچنین معمولاً قبل از برقراری تماس تلفنی منتظر می‌مانند تا سفر آن‌ها تمام شود. رعایت این آداب معاشرت در کره جنوبی بسیار قابل احترام است. هنگام بازدید از کره جنوبی باید از اولویت صندلی ها نیز آگاه باشید. صندلی‌هایی در اتوبوس برای افراد مسن، معلولین و افراد باردار در نظر گرفته شده است.

7.هنگامی که به داخل خانه‌ها می‌روید کفش‌های خود را در بیاورید

مانند بسیاری از کشورهای آسیایی، کره جنوبی در مورد محل درآوردن کفش‌ها بسیار حاس است. به طور کلی، پوشیدن کفش در خانه شخصی غیر مودبانه است. حتی برخی موسسات از شما می‌خواهند قبل از ورود کفش های خود را در بیاورید.

این ایده ایده خوبی است که همیشه با پوشیدن کفش‌هایی که به راحتی در می‌آیند و پوشیده می‌شوند، آماده باشید. در بیشتر موارد، به شما دمپایی می‌دهند تا در داخل خانه  آن را بپوشید تا مجبور نباشید پابرهنه  راه بروید. در مکان‌هایی مانند معابد و مدارس نیز  بسیار مهم است که کفش‌های خود را دربیاورید.

8.منتظر بمانید تا بزرگترین مهمان اول پشت میز غذا بنشیند

منتظر بمانید تا بزرگترین مهمان اول پشت میز غذا بنشیند

چند نکته آداب معاشرت در کره جنوبی وجود دارد که باید اهمیت بیشتری به رعایت آن‌‎ها بدهید، این مورد از آن دسته از نکات است. نکته اصلی که باید به خاطر داشته باشید این است که  فرهنگ این کشور  توسط سلسله مراتب اجتماعی اداره می‌شود؛ بنابراین شما باید همیشه نهایت احترام را به بزرگ‌ترین فرد حاضر در میز غذا نشان دهید. یعنی بایستید تا آن شخص بنشیند.

9.وسایل را با استفاده از دست راست بپذیرید و ارائه دهید نه با دست چپ

در آداب معاشرت در کره جنوبی مرسوم است که اقلام را با استفاده از دست راست خود بپذیرید و ارائه دهید، حتی اگر چپ دست باشید. کارها در این کشور عموما به این صورت انجام می‌شود.

وقتی صحبت از پرداخت برای کالاها و خدمات می‌شود، سعی کنید با هر دو دست پرداخت کنید. زمانی که عادت دارید پول نقد یا کارت اعتباری را فقط با یک دست تحویل دهید، گاهی اوقات کمی عجیب به نظر می‌رسد، اما در کره جنوبی، این کارها به طور سنتی با دو دست انجام می‌شود.

10.آداب پر کردن لیوان در میز غذا را رعایت کنید

در میز غذاخوری در کره جنوبی، به یاد داشته باشید که نباید لیوان خود را پر کنید. درعوض، مطمئن شوید که لیوان دیگران پر است؛ زیرا این کار یک رفتار خوب محسوب می‌شود. به ویژه مهم است که مطمئن شوید بزرگ‌ترین فرد روی میز، هرگز لیوان خالی نداشته باشد.

هنر پر کردن لیوان در کره جنوبی ترفند خاصی دارد. سعی کنید این کار را در حالی انجام دهید که دست آزاد خود را روی ساعد خود متعادل کرده‌اید. وقتی شخص دیگری برای شما نوشیدنی می‌ریزد، مودبانه است که با دو دست آن را بپذیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید