بازدید از جزیره ججو در کره جنوبی

8 نکته اساسی برای بازدید از جزیره ججو در کره جنوبی

بازدید از جزیره ججو برای هر گردشگری می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد؛ زیرا این جزیره بزرگ‌ترین جزیره کره جنوبی به شمار می‌رود. جزیره ججو یک مقصد محبوب برای ماه عسل کره‌ای‌ها بوده و حتی در لیست یکی از 7 عجایب طبیعی جهان قرار گرفته است. اگر در تور کره جنوبی شرکت کرده‌اید نباید به هیچ عنوان بازدید از این جزره را از دست بدهید. در این جزیره با کناره‌های صخره‌های ساحلی چشمگیر، آب‌های شیری، صخره‌های منحصربه‌فرد و غذاهای محلی مواجه خواهید شد که در سرزمین اصلی یافت نمی‌شوند. زمانی که قصد بازدید از جزیره ججو را دارید، حتما به نکاتی که در این مطلب از مجله گدشگری کاریز به آن‌ها شاره شده، توجه کنید.

1.پرواز از سئول

پرواز از سئول

اگر قصد دارید به کره جنوبی سفر کنید، احتمالاً توقفی در سئول خواهید داشت. اگر چنین است، ارزش آن را دارد که چند روز را در پایتخت بگذرانید و به یکی از عجایب طبیعی جهان یعنی جزیره ججو سفر کنید. سئول شهری پرجنب‌وجوش با برخی از بهترین غذاهای خیابانی جهان، زندگی شبانه پرانرژی، کافه‌ها، باغ وحش‌های فراوان، مرکز خریدهای شیک و غیره است. خبر خوب این است که ضمن لذت بردن از زیبایی‌هایی سئول می‌توانید به راحتی برای بازدید از جزیره ججو با یک پرواز کوتاه از سئول استفاده کنید.

2.اجاره ماشین

هنگامی که به فرودگاه می‌رسید، برای بازدید از جزیره ججو سه گزینه برای گشت و گذار خواهید داشت: اتوبوسی که در کل جزیره شما را می‌گرداند، تاکسی یا ماشین کرایه‌ای. هر راهنما در ججو پپیشنهاد اجاره ماشین را به شما خواهد داد که اتفاقا فکر خوبی است. اگرچه در فرودگاه، اتوبوس‌ها اغلب در حال تردد هستند، اما برای بازدید از بقیه جزیره، برنامه‌ها ناهماهنگ است و اغلب مسافران بیش از 30 تا 45 دقیقه منتظر رسیدن اتوبوس می‌مانند. تاکسی‌ها، کمی مقرون به صرفه هستند، اما از شما می خواهند که با اشخاص دیگر سوار شوید و حتی منتظر بمانید تا ظرفیت ماشین تکمیل شود.

علی‌رغم اینکه جزیره بسیار کوچک است، جاذبه های اصلی در آن گسترده هستند و بدون وسیله نقلیه، باید چیزهایی را که می‌شود در جزیره دید، محدود کنید. بنابراین گزینه بهتر یعنی اجاره خودرو با قیمت 88 دلار در روز می‌تواند بسیار منطقی باشد. جاده‌های ججو به خوبی آسفالت شده و به راحتی قابل پیمایش هستند. در مجموع تنها چند جاده اصلی در جزیره وجود دارد که مسیرهای مستقیم را نشان می‌دهد؛ اکثر علائم جاده‌ای به زبان انگلیسی هستند و ترافیک به ندرت در جزیره مشکل ساز خواهد شد. با استفاده از وسیله نقلیه شخصی، از تجربه بازدید از ججو نهایت استفاده را خواهید برد.

3.اگر قصد پیاده‌روی در هالاسان را دارید، زودتر به آنجا بروید

اگر قصد پیاده‌روی در هالاسان را دارید، زودتر به آنجا بروید

اگر به بازدید از جزیره ججو می‌پردازید به هیچ‌وجه پیاده‌روی در هالاسان را از دست ندهید. هالاسان با ارتفاع 6388 فوتی بلندترین نقطه کره جنوبی و دومین نقطه مرتفع کره به طور کلی است. پیاده‌روی در این کوه برای افراد ضعیف مناسب نیست. به طور متوسط، پیاده‌‍روی هالاسان بین 7 تا 8 ساعت طول می‌کشد. برای پیاده‌روی در هالاسان، رزرو از قبل  لازم است و باید قبل از ساعت 12:30 بعد از ظهر از یک ایست بازرسی عبور کنید؛ به همین دلیل است که توصیه می‌شود هر چه زودتر به آنجا بروید. آخرین زمان توصیه شده برای رسیدن به هالاسان 8 صبح است.

4.گروهی به ججو سفر کنید

سفر انفرادی این روزها بیشتر و بیشتر محبوب می شود. افراد بیشتری از انتظار برای دوستان، خانواده و دیگر افراد نزدیک برای سفر خسته می‌شوند؛ بنابراین افراد تصمیم می‌گیرند که تنها به سفر بروند. توصیه آوردن یک دوست به ججو، به معنای منصرف شدن فردی از سفر انفرادی نبوده و به این دلیل هم نیست که کره جنوبی ناامن است. در واقع، کره جنوبی به طور معمول و از نظر آماری امن است. توصیه می‌شود به دلیل فرهنگ حاکم بر این کشور، دوستان خود را برای بازدید از جزیره ججو و به طور کلی کره جنوبی با خود بیاورید.

کره جنوبی دارای فرهنگ بسیار اجتماعی است؛ به طوری که اگر یک مهمان داشته باشید، برخی از رستوران‌ها به شما سرویس نمی‌دهند. تقریباً در هر رستوران برای حداقل دو نفر جایگاه در نظر گرفته شده است. برخی از رستوران‌ها حتی در وسط میز شعله‌هایی دارند که برای پختن غذا در کنار مهمانان شما طراحی شده است. به غیر از رستوران‌ها، کره جنوبی دارای زندگی شبانه پر جنب و جوشی است که اگر با دوستان خود باشید، احتمالاً احساس راحتی بیشتری در آن خواهید داشت. باید بدانید که سفر انفرادی به ججو گاهی می‌تواند سفری ناخوشایند را برای شما رقم بزند.

5.در سئوگویپو بمانید

در سئوگویپو بمانید

سئوگویپو دومین شهر بزرگ جزیره ججو است. این شهر در انتهای جنوبی جزیره قرار داشته  و تقریباً دو ساعت با فرودگاه فاصله دارد. اگر به بازدید از جزیره ججو می‌آیید تا برخی از شگفتی‌های طبیعی را تجربه کنید، به Oedolgae بروید، حدود بیست دقیقه پیاده‌روی یا پنج دقیقه با ماشین از مرکز Seogwipo فاصله خواهید داشت. Oedolgae به “صخره تنهایی” ترجمه می‌شود و به محض رسیدن، خواهید فهمید که چرا این چنین نامی به آن داده شده است. پس از رسیدن به ججو، به سمت آب پیاده روی خواهید کرد و با صخره های خاکستری بزرگ که کاملاً در تضاد با آب های شیری قرار گرفته‌اند، مواجه خواهید شد. از کنار صخره به بیرون نگاه کنید و ججو و تمام زیبایی‌های آن را تماشا کنید، یا اگر در فصل گرم در آنجا هستید، برای شنا اقدام کنید!

6.در پارک سنگی ججو، تاریخ کره را بیاموزید

پارک سنگی ججو شامل یک موزه بزرگ زیست محیطی در فضای باز است که با سنگ‌های آتشفشانی مملو از صخره‌های هیولایی پر شده. جزیره ججو به عنوان «سرزمین سنگ‌ها» شناخته می‌شود و با وجود زیبایی برجسته‌اش، وقتی از پارک سنگی ججو بازدید می‌کنید، درگیر یک درس تاریخی می‌شوید. در ابتدا خوب است با اسطوره Seoulmundae Halmang آشنا شوید. او یک الهه غول پیکر بود. افسانه‌ها حکایت از آن دارند که یک روز در حالی که پسرانش برای شکار خارج شده بودند، سئولمونده دیگ سوپ داغی را آماده کرد اما به طور تصادفی در آن افتاد. پسرها از شکار برگشتند و سوپ را خوردند، بدون آن که ماجرا را بدانند؛ تا اینکه به ته کاسه رسیدند و استخوان‌های مادر خود را دیدند. گفته می‌شود از آنجا به بعد، پسران به دلیل اینکه مادرشان را به شکل سوپ خورده بودند، تبدیل به سنگ غم شدند.

7.آب نارنگی بنوشید

آب نارنگی بنوشید

اگر برای بازدید از جزیره ججو به کره جنوبی بروید و یک فنجان آب نارنگی تازه را امتحان نکنید، فرصت را از دست خواهید داد. نارنگی‌های ججو در خاک‌های غنی از خاکستر آتشفشانی رشد می‌کنند و فوق‌العاده شیرین هستند؛ چشم انداز ججو آب و هوای ایده‌آلی را برای تولید نارنگی با اسیدیته کم فراهم می‌کند. نارنگی‌ها در ججو به‌قدری مورد استقبال قرار می‌گیرند که دولت شرایطی را تنظیم کرده که بهتر رشد کنند.

8.آبشارهای چیس

جزیره ججو خانه چندین آبشار زیباست. بعد از  بازدید از جزیره ججو به مشهورترین آبشار Cheonjiyeon با ارتفاع 72 فوت (22 متر) بروید. برای رسیدن به این آبشار نیاز به کمی پیاده‌روی دارید، اما باید بدانید که ارزش دیدن را دارد. آبشار چیس کمی خارج از شهر سئوگویپو واقع شده است. برای تجربه منحصربفردتر، از آبشار جئونگ‌بانگ، تنها آبشار کره که مستقیماً به دریا می‌ریزد نیز بازدید کنید. گزینه‌های آبشار برای بازدید در ججو به ظاهر بی‌پایان هستند و هر کدام ارزش این را دارند که به تماشای آن‌ها با زیبایی باشکوهشان بنشینید.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید