بهترین روستاهای فرانسه

بهترین روستاهای فرانسه

بهترین روستاهای فرانسه را با این مطلب از مجله گردشگری کاریز کشف کنید. اگر از گردشگرانی که تاکنون بارها در تور فرانسه شرکت کرده اند، بخواهید که 10 روستای برتر فرانسه را نام ببرند، احتمالاً 100 پاسخ مختلف دریافت خواهید کرد. بگذارید در همین ابتدای مطلب بگوییم که هیچ لیست قطعی وجود ندارد. اما نکته قابل‌توجه این است که اگرچه روستاهای فرانسه از نظر اندازه، سبک و هویت کاملاً متفاوت هستند، اما ویژگی‌های مشترکی دارند.

اولاً، همه آنها دارای کیفیت غیرقابل تعریفی هستند که باعث می‌شود در حافظه یک مسافر برجسته شوند. همچنین همه آنها، بیش از یک ظاهر زیبا را ارائه می‌دهند. روستاهای فرانسه دارای معماری، تاریخ، فرهنگ، بازار، غذاهای محلی، هنر و فعالیت‌های قابل توجهی هستند که دلایل خوبی را برای گذراندن یک روز یا اقامت شبانه و تجربه زندگی محلی به گردشگران ارائه می‌دهند. با همه این‌ها اگر می‌خواهید برخی از بهترین روستاهای فرانسه را بشناسید، تنها کافی است تا انتهای این مطلب را مطالعه کنید.

1. روستای هانفلور، نرماندی

یکی از بهترین روستاهای فرانسه، روستای هانفلور است. قایق‌های رنگارنگ در امتداد بندر هانفلور و در ورودی رود سن منظره‌ای بی‌نظیر را به نمایش می‌گذارند که مشابه آن را هیچ جا پیدا نخواهید کرد. وقتی در این روستای زیبا قدم می‌زنید، میدان‌های کوچک با فواره‌های بازسازی‌شده زیبا و کلیساهایی مانند سنت لئونارد گوتیک که برج هشت ضلعی آن با حکاکی‌هایی از آلات موسیقی تزئین شده را خواهید دید. کلیسایی زیبا در این روستا، تاریخچه دریانوردی و کشتی‌سازی را به شیوه‌های جذابی ارائه می‌دهد که برای تمام گردشگران جالب است.

البته قابل توجه‌ترین کلیسای تاریخی هانفلور، سنت کاترین است؛ بزرگترین کلیسا در فرانسه که تماماً از چوب و توسط کشتی گردان‌های محلی ساخته شده است. ناقوس مجزای آن نیز غیرمعمول است که اکنون مجموعه‌ای از هنرهای مذهبی را در خود جای داده. موزه اوژن بودین نیز در این روستا مجموعه بزرگی از نقاشی‌ها، طراحی‌ها و آثار امپرسیونیست‌ها، از جمله مونه، کوربه، دوفی، میلت، گرنز و دیگرانی که صحنه‌هایی از سواحل نرماندی را به تصویر کشیده‌اند، ارائه می‌دهد. اگرچه هانفلور سرگرمی های زیادی جهت انجام دادن برای گردشگران دارد، اما یکی از بزرگترین جاذبه‌های آن یافتن میزی در یکی از کافه‌های کنار اسکله، سفارش غذاهای دریایی تازه و لذت بردن از آرامش روستاست.

2. روستای سنت پل دو ونس

روستای سنت پل دو ونس نیز یکی دیگر از بهترین روستاهای فرانسه به شمار می‌رود. قدمت این روستا به دوران رومیان برمی‌گردد؛ کلیسای جامع آن در محل معبدی رومی ساخته و از سنگ‌هایی برای نمای آن استفاده شده که مربوط به اوایل قرن سوم است. یکی از ویژگی‌های برجسته کلیسای جامع رومی قرن یازدهم، همراه با غرفه‌های حکاکی شده زیبا و مجسمه‌های چوبی چند رنگ، موزاییکی از مارک شاگال در یکی از کلیساها است. این روستا ارتباط نزدیکی با هنرمندان پست امپرسیونیست مارک شاگال که در سنت پل دو ونس مدفون شده و هانری ماتیس دارد.

ماتیس در اواخر عمر خود در ونس زندگی می‌کرد؛ بالای روستا، کلیسای تسبیح وجود دارد که او آن را با شیشه‌های رنگی درام طراحی و تزئین کرد. ماتیس کلیسا را شاهکار خود می‌دانست. قلعه ونس نیز در این روستا یک موزه هنر مدرن و معاصر را در خود جای داده است. با این حال، بزرگترین جاذبه‌های این روستا خیابان‌های قدیمی و دیوارهای دفاعی اصلی قرون وسطایی دو ونس، توقف در فواره‌ها برای نوشیدن آب چشمه معروف و تماشای مردان بازی پتانک در میدان است.

3. روستای باسیلیکا

روستای باسیلیکا

باسیلیکا نیز یکی دیگر از بهترین روستاهای فرانسه به شمار می‌رود. بزرگترین کلیسای رومی اوورن به عنوان نقطه کانونی این روستای زیبا، بسیار برجسته است. کلیسا سنت باسیلیکا در قرن 11 و 12 در این روستا ساخته و جایگزین زیارتگاه قرن چهارم یا پنجم برای قدیس شده بود؛ بعدها این زیارتگاه به یک مکان اصلی زیارتی تبدیل شد. باسیلیکا بسیار با شکوه است (با نمای بیرونی آجرکاری طرح‌دار و فضای داخلی با سنگ‌کاری‌های ظریف چند کرومی قرن دوازدهمی در اپسیس و موزاییک‌های قرن نهم تا دهم در کنار محراب اصلی). در کلیسای سنت مایکل این روستا نیز برخی از بهترین نقاشی‌های دیواری قرن سیزدهمی در فرانسه حفظ شده است.

بسیاری از گالری‌ها و مغازه‌های صنعتگران نیز در این روستا همینطور هستند. Auvergne از دیرباز مرکز توری‌سازی بوده است، نمونه‌هایی از آن را می‌توانید در موزه Hôtel de la Dentelle و Couleurs Dentelle ببینید. صنایع‌دستی بیشتری همراه با سایر محصولات محلی در شنبه بازار کشاورزان که میدان‌ها و خیابان‌ها را پر کرده است به فروش می‌رسد.

4. روستای نیونز، دروم

از پل قرون وسطایی برازنده و قوسی که بر روی ایگوس قرار دارد، تا دیوارهای قرون وسطایی و گذرگاه‌های طاق‌دار و سرپوشیده، نیونز تاریخ طولانی خود را به خوبی حفظ کرده است؛ به همین دلیل است که به عنوان یکی از بهترین روستاهای فرانسه شناخته می‌شود. همچنین این روستا شهرت تولید یکی از بهترین روغن‌های زیتون فرانسه را تاکنون به خود اختصاص داده است. در واقع کیفیت روغن زیتون این روستا آنقدر خوب است که هم زیتون‌ها و هم روغن‌ها به گواهینامه کنترل‌کننده نام اصلی رسیده‌اند.

قدمت پل پونت روم در این روستا نیز مربوط به سال 1407 است که به دلیل دهانه 43 متری آن در یک طاق منفرد به ارتفاع 18 متر بسیار قابل‌توجه است. این پل نه‌تنها جذاب است، بلکه یک نقطه دید خوب برای مناظر روستای فراهم می‌کند. در زیر آن کارخانه‌های روغن زیتون قرن 18 و 19 قرار دارند.

5. روستای ویشی، اوورن

روستای ویشی، اوورن

برخلاف روستاهای قرون وسطایی فرانسه، ویشی بازدیدکنندگان را با منظره‌ای که در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم مملو از شگفتی های تاریخی آن زمان است، به دوران اخیر بازمی‌گرداند. این بنا در محیطی آرام، با پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و کافه‌های شیک ساخته شده است. ویژگی‌های درمانی چشمه‌های ویشی از زمانی که لژیون‌های رومی پس از نبردی در سال 52 قبل از میلاد در این روستا توقف کردند، مورد قدردانی قرار گرفت و در قرن نوزدهم، ویشی به محبوب فرانسه تبدیل شد.

بازدیدکنندگان می‌توانند چندین تجربه آبگرم را در ویشی تجربه کنند: تالار چشمه‌ها شش نوع آب حرارتی ارائه می‌دهد؛ چشمه‌های بیشتری نیز در پاویلیون سلستین‌ها، پارک چشمه‌ها و آبگرم نئومووریش وجود دارد. حمام‌های حرارتی مختلف برنامه‌های تناسب‌اندام و اسپای پزشکی را ارائه می‌دهند؛ اسپای حرارتی ویشی نیز یکی از بزرگ‌ترین حمام‌های اروپا به شمارمی. موضوع جالب توجه این است که در سال 2021، ویشی بخشی از “روستاهای آبگرم بزرگ اروپا” در میراث جهانی یونسکو شد.

6. روستای اوینگت، رون

روستای اوینگت، یکی دیگر از بهترین روستاهای فرانسه به شمار می‌رود. این روستا که بر بالای یک تپه قرار دارد، به اندازه‌ای کوچک است که بتوان به راحتی با پای پیاده به گشت و گذار در آن پرداخت، اما به اندازه کافی جاذبه‌ها و مسیرهای زیبا برای گذراندن یک روز آرام را به گردشگران ارائه می‌دهد. اولین چیزی که در این روستا متوجه آن خواهید شد ساختمان‌های عسلی رنگ است که از سنگ آهک محلی ساخته شده اند. این روستا و چندین روستای دیگر در این منطقه، چیزی را تشکیل می‌دهند که به Pays des Pierres Dorées یا کشور سنگ طلایی معروف است.

تنها هفت کیلومتر از روستا، قلعه سنت برنارد با پنج هکتار باغ قرار دارد. دوازده باغ در این روستا شامل یک باغ آبی و یک باغ جادوگران با گیاهان سمی و سیاه است. باغ های میوه، یک باغ گل رز وسیع، یک چمنزار نرگس و بیشه درختانی که برای شاخ و برگ‌های پاییزی انتخاب شده اند، این بزم را از بهار تا اواخر پاییز تبدیل به یک بزم بصری می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید