زیباترین دهکده‌های اسپانیا

زیباترین دهکده‌های اسپانیا از آن دسته از جاذبه‌های گردشگری هستند که بازدید از آن‌ها می‌تواند سفری متفاوت و هیجان‌انگیز را برای هر گردشگری رقم بزند. اگرچه بارسلونا و مادرید در اسپانیا اغلب کانون توجه هستند، اما دهکده‌های این کشور جذابیت و حال و هوای بسیار بی‌نظیری را ارائه می‌دهند. اگر به دنبال تفریحات فراتر از شهرهای شلوغ اسپانیا مانند بارسلونا و مادرید هستید، به کاوش در دهکده‌های فوق العاده جذاب اسپانیا فکر کنید. اسپانیا از سال 2011 تقریباً 100 دهکده را شامل می‌شود. در این مطلب از مجله گردشگری کاریز تعدادی از زیباترین دهکده‌های اسپانیا را کشف خواهید کرد؛ پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا سفری شگفت‌انگیز را با تور اسپانیا کشف کنید.

1.دهکده مورلا، کاستلون

دهکده مورلا

یکی از زیباترین دهکده‌های اسپانیا، مورلا است. این قلعه باستانی در شرق اسپانیا شامل یک بنای صخره‌ای است که بالای آن قلعه‌ای مرتفع و دیوارهای فروریخته قرون وسطایی قرار دارد. مورلا فراتر از موقعیت چشمگیر بالای تپه و معماری قابل‌توجه به سبک رومی و گوتیک، به خاطر محصولات ارگانیگ خود مانند فلون یا شیرینی‌هایی پر شده با پنیر تازه و بادام آسیاب شده آغشته به آگواردینته (مهتاب اسپانیایی ساخته شده از مشروب انگور تقطیر شده) مشهور است.

این دهکده قرون وسطایی به خاطر منسوجات سنتی خود نیز بسیار معروف است؛ یعنی پتوهای پشمی که از قرن سیزدهم به صورت محلی ساخته شده اند و امروزه در مغازه‌های اطراف شهر به فروش می‌رسند. مورلا می‌تواند مورد توجه والدینی که با بچه‌های کوچک سفر می‌کنند نیز باشد، این دهکده زیبا موزه دایناسور پر از فسیل‌های ماقبل تاریخ و دیگر آثار باستان‌شناسی که در این منطقه حفاری شده‌اند، را ارائه می‌دهد که مورد استقبال کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

2. دهکده فریگیلیانا، اندلس

این دهکده کوهستانی مدیترانه‌ای با هزارتوی پیچ در پیچ از خانه‌های سفید و کوچه‌های سنگ‌فرش شیب‌دار تزئین شده با موزاییک‌های سرامیکی دست‌آمیز، یادآور شهری ساحلی در جزایر یونان و یکی دیگر از زیباترین دهکده‌های اسپانیا است. این دهکده که در جنوب کوستا دل سول قرار دارد، مناظر وسیعی از آسمان و آب‌های آبی را در قسمت‌های مساوی ارائه می‌دهد. در بالای تپه “El Fuerte”که مشرف به دهکده سفید است، کاستیو د لیزار موری قرن نهم بهترین نقطه برای تماشای مناظر اطراف است و محله قدیمی مورها معروف به Barribarto مغازه‌های زیادی برای صنایع‌دستی محلی ارائه می‌کند. هر سال در آخر هفته ماه اوت، این دهکده کوچک تلاقی سنت‌های مسیحی، مسلمان و یهودی را با جشنواره سه فرهنگ جشن می‌گیرد. در طی سه روز، رستوران‌های دهکده منوهای غذاهای خاصی را برای این رویداد ایجاد و غرفه‌های غذا، غذاهای لذیذ مانند شیرینی‌های سنتی عربی را سرو می‌کنند.

3. دهکده روپیت، کاتالونیا

دهکده روپیت

این دهکده در کاتالونیا ممکن است شما را متعجب کرده و ناخواسته صحنه فیلم‌های لایو اکشن دیزنی با خیابان‌های سنگ‌فرش و خانه‌های سنگی با بالکن‌های چوبی و گلدان‌های رنگارنگ را برای شما یاداوری کنند. یک جوی آب جوشان دهکده را به دو نیم تقسیم می‌کند؛ بنابراین برای رسیدن به مرکز شهر باید با پای پیاده از یک پل چوبی معلق عبور کنید.

برای یک گردش ویژه، یک ناهار از خوراکی‌های محلی را روی نان بچینید و کیک‌های سیب معروف به coques de l’avia (کیک‌های مادربزرگ) را از نانوایی‌های شهر بردارید، سپس یک پیاده‌روی آرام (تقریباً دو ساعت) به آبشار کریستالی سالنت داشته باشید.

4. دهکده سن استبان د گورماز، کاستیل-لئون

یکی دیگر از زیباترین دهکده‌های اسپانیا، دگورماز نام دارد؛ هر آخر هفته در ماه اوت، محل‌های این دهکده قرون وسطایی در شمال غربی اسپانیا، لباس‌های مربوط به دوران را می‌پوشند تا اجناس صنایع‌دستی از جمله شمع، سبزی‌های خشک، شکلات و پنیر بفروشند. صرف نظر از زمان سال، مسافران می‌توانند از طریق رودخانه Duero بر روی پل رومی که به خوبی تا کنون حفاظت شده، قدم بزنند و از کلیسای San Miguel قرن یازدهمی، که هر دو از برجسته‌ترین مکان‌های San Esteban de Gormaz هستند، بازدید کنند. همانطور که کاوش می‌کنید، به دنبال دودکش‌های مرموز باشید که مستقیماً از زمین بیرون می‌آیند؛ آنها در واقع دریچه‌های “تنفس” برای انبارهای شراب زیرزمینی شهر هستند.

5. دهکده آلباراسین، آراگون

دهکده آلباراسین

این دهکده زیبا به خاطر سلسله بربرها، بانو رازین که در حدود قرن نهم در این بخش از اسپانیا ساکن شدند نامگذاری شده است. دهکده در درون دره‌ای صخره‌ای بر روی تپه‌های بالای رودخانه گوادالاویار ساخته شده و حدود 1000 نفر را در خود جای داده است. بسیاری از خانه‌های کوهستانی دهکده در طول جنگ داخلی اسپانیا ویران شدند، اما دولت این کشور بعداً بسیاری از خانه‌های قرون 11 و 12 دهکده را بازسازی کرد.

آلباراسین دارای تأثیرات موری و کاتولیک و دارای خیابان‌های باریک و سنگ‌فرش‌شده، کلیسای جامع گوتیک، ویرانه‌های آلکازار موری‌ها و تکه‌هایی از دیوار پرده‌ای متعلق به قرن دهم است. در واقع، اسپانیایی ها این دهکده باستانی را به قدری دوست دارند که چند سال پیش برخی آن را به عنوان یکی از زیباترین دهکده‌های اسپانیا انتخاب کردند. در یک نظرسنجی در سال 2018 از روزنامه ملی ال پایس، اسپانیایی ها کودیلورو را به عنوان دومین دهکده زیبا و آلباراسین را به عنوان اولین دهکده زیبا در اسپانیا انتخاب کردند.

6. روندا، اندلس

روندا نیز به عنوان یکی دیگر از زیباترین دهکده‌های اسپانیا شناخته می‌شود. روندا به لطف تنگه تاجو دارای برخی از چشمگیرترین مناظر در بین شهرهای اسپانیا است. روندا که زادگاه گاوبازی مدرن در نظر گرفته می‌شود، جایی است که ماتادور فرانسیسکو رومرو برای اولین بار در حدود سال 1726 با یک مولتا، شنل قرمزی که شمشیر را پنهان کرده بود، در برابر یک گاو نر روبرو شد.

اعتقاد بر این است که او اولین کسی بود که یک گاو نر را در رینگ به صورت چهره به چهره کشت. بازدیدکنندگان می‌توانند حلقه گاوبازی محلی، گاوبازی سواره نظام سلطنتی روندا را که در سال 1785 توسط Martín de Aldehuela، همان معمار سازنده پل جدید، طراحی شده، مشاهده کنند. این روزها رینگ، به عنوان مدرسه سوارکاری فعالیت می‌کند. با این حال، بازدیدکنندگان هنوز هم می‌توانند با تاریخچه گاوبازی و با موزه گاوبازی در ملک آشنا شوند؛ همچنین زین‌فروشی‌های عتیقه و سلاح‌های گرم باستانی نیز در این مکان به نمایش گذاشته می‌شوند.

7. سولر، مایورکا

سولر در ساحل شمال شرقی مایورکا در “دره پرتقال” قرار دارد و یکی دیگر از زیباترین دهکده‌های اسپانیا به شمار می‌رود. اگرچه می‌توانید از پالما تا این دهکده رانندگی کنید، یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای سفر به سولر، خط قطار تاریخی است که مسافران را از باغ‌های مرکبات عبور می‌دهد. برخی از این باغ ها از قرن سیزدهم ایجاد شده اند. میدان شهر را نیز نباید از دست داد، با ساختمان‌های افسانه‌ای متعلق به قرن چهاردهم. کلیسای سنت بارتومئو با قدمتی نزدیک به 300 سال، با تأثیرات معماری گوتیک و باروک استادانه خود، جواهر اصلی میدان دهکده است. توصیه می‌کنیم پس از کاوش در دهکده، زمان کافی را برای استراحت در ساحل شنی سفید سولر اختصاص دهید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید