جزیره کورس در فرانسه

7 دلیل برای بازدید از جزیره کورس در فرانسه

جزیره کورس در فرانسه به عنوان بهشتی در وسط دریای مدیترانه مملو از فرهنگی غنی است که هم از فرانسه و هم ایتالیا تأثیر می‌گیرد؛ این جزیره یکی از 18 منطقه اداری فرانسه به شمار می‌رود که در جنوب شرقی این کشور قرار دارد. جزیره زیبای کورس به خاطر کوه‌های چشمگیرش که دو سوم آن را پوشانده و چشمه‌های بکری که دیدن آنها مطمئناً نفس شما را بند می‌آورد، بسیار مشهور است. جدا از مناظر باشکوه، جزیره کورس دارای تاریخچه فوق العاده غنی است که با ساختمان‌های مختلف باستانی که شهر را زیبا می‌کنند، خیابان‌های سنگفرش پیچ در پیچ، غذاهای خوش طعم و صحنه‌های هنری و موسیقی رنگارنگ به نمایش گذاشته شده؛ به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم بازدید از این جزیره جذاب را در تور فرانسه، از دست ندهید. در این مطلب از مجله گردشگری کاریز، به هفت مورد از بهترین دلایلی که به شما می‌گوید چرا باید از جزیره کورس در فرانسه بازدید کنید، اشاره شده است. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره این جزیره شگفت‌انگیز بدانید، به شما بگوییم.

1. آب و هوای عالی جزیره کورس

آب و هوای عالی جزیره کورس

یکی از دلایل عالی برای بازدید از جزیره کورس در فرانسه، لذت بردن از آب و هوای عالی آن است. کورس، جزیره‌ای است که می‌توانید در کنار سواحل آن از آب و هوای گرم و خشک لذت ببرید. این بهشت بی‌نظیر به دلیل موقعیت مکانی خود از آب و هوای مدیترانه‌ای برخوردار است؛ جزیره کورس در تمام طول سال آفتابی است و برای کسانی که در کشورها یا شهرهایی زندگی می‌کنند که عموماً آب و هوای سرد غالب است، یک گریز عالی به شمار می‌رود.

البته خوب است بدانید که سپتامبر و اکتبر بهترین زمان برای بازدید از جزیره کورس است، زیرا آب و هوای آن به دمای متوسط تا پایین 20 درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد. یکی از بهترین سواحل این جزیره Plage de Saleccia است؛ در این سواحل گاوهای وحشی فرانسوی را نیز مشاهده خواهید کرد.

2. سواحل بی‌نظیر جزیره

جزیره کورس در فرانسه سواحلی دارد که در هیچ جای دیگر نظیر آن را پیدا نخواهید کرد؛ این سواحل، خلیج‌های وسیعی که روی صخره‌های هموار می‌چرخند تا سواحل شنی دورافتاده که فقط با قایق قابل‌دسترسی هستند را شامل می‌شود. اگر به دنبال یک سفر آرام و به دور از شلوغی هستید، می‌توانید به برخی از خطوط ساحلی توسعه نیافته جزیره کورس مانند Plage de Saleccia و Lotu Beach بروید.اگر با فرزندانتان سفر می‌کنید و می‌خواهید از سواحل با ساختارهای شنی باشکوه کورس در پس‌زمینه لذت ببرید، Roccapina و Palombaggia را امتحان کنید.

3. تفریحات در فضای باز

تفریحات در فضای باز

ترکیب کاملی از تشکیلات شنی و توده‌های آبی جزیره کورس در فرانسه فرصت کافی برای شرکت در مجموعه وسیعی از فعالیت‌ها و تفریحات در فضای باز را برای گردشگران فراهم می‌کند. برای آن دسته از گردشگرانی که به دنبال هیجان هستند، فعالیت‌هایی شامل پاراسلینگ، دره نوردی، رفتینگ در رودخانه، تورهای خارج از جاده ۴×۴ و صخره‌نوردی می‌تواند عالی باشد. علاوه بر این‌ها تفریحات دیگری نیز در سواحل کورس، مانند اسب‌سواری، ماهیگیری، قایق‌رانی، دوچرخه‌سواری و کایاک‌سواری وجود دارد.

4. غذاهای خوشمزه جزیره کورس در فرانسه

اگر اهل خوردن غذاهای خوشمزه و محلی در سفر و عاشق همه چیزهای ایتالیایی و فرانسوی هستید، قطعاً از غذاهای لذیذ جزیره کورس در فرانسه لذت خواهید برد. به لطف موقعیت مکانی این جزیره، در طبخ غذاهای آن از ایتالیا و فرانسه الهام گرفته شده است. سپس غذاهای سنتی کورسی به وجود آمد که معمولاً مقوی هستند و از غذاهای دریایی تازه، گوشت‌های محلی و محصولات لبنی محلی مانند بروچیو (شیر میش) تهیه می‌شوند.

یکی از معروف‌ترین غذاهای کورسی سیوت د سانگلیر (civet de sanglier) است که یک خورش گراز وحشی و سبزیجات با شراب قرمز درست می‌شود. برخی از غذاهایی که مطمئناً تعطیلات و تفریحاتت شما را در جزیره به سطح بالاتری خواهند برد عبارتند از: civet de sanglier، یک خورش دل‌چسب گراز وحشی که با پیاز، هویج، رازیانه و شراب قرمز درست شده و آگنیو کورس، گوشت بره آهسته کبابی شده با حبه‌های سیر کامل، رز ماری تازه و سیب زمینی.

5. گالری‌های هنری بی‌نظیر جزیره کورس

گالری‌های هنری بی‌نظیر جزیره کورس

در بالای رشته کوه‌های عالی و چشمگیر جزیره کورس در فرانسه، گالری‌های هنری باشکوه و مؤسسات تاریخی عالی وجود دارد که دیدنشان شما را شگفت‌زده می‌کند. دو موزه‌ای که مطمئن هستیم دوست ندارید بازدید از آن ها را از دست بدهید، موزه فش در آژاکسیو و موزه باستان‌شناسی d’Aleria در آلریا هستند.

در حالی که موزه فش یک کاخ قرن نوزدهمی است که یکی از بهترین مجموعه‌های ناپلئونی را در سراسر فرانسه در خود جای داده، موزه باستان‌شناسی در قلعه ماترا توسط ژنوئی ها در قرن چهاردهم ساخته شد و مجموعه‌های فوق العاده مختلفی را در خود جای داده است.

6. اماکن تاریخی در جزیره

پس از گشت و گذار در گالری‌های هنری لذت‌بخش، می‌توانید به یک تور تاریخی در جزیره کورس در فرانسه بروید. Maison Bonaparte خانه اجدادی خانواده بناپارت از سال 1682 تا 1923 بود. در این مکان می‌توانید اتاق‌های خانوادگی مجلل، گالری‌ها و اتاق‌های نشیمن و همچنین اتاق خواب مادام مر، جایی که ناپلئون متولد شد را ببینید. برای دیدن اتاق خوابی که ناپلئون در آن متولد شده بود، از Maison Bonaparte دیدن کنید. ارگ Calvi نیز در این جزیره که از سواحل قابل‌مشاهده است، تأثیرات عمیق حکومت جنوا در کورس را از طریق سنگرهای مختلفی که زمانی محل زندگی فرماندار جنوا بود و اکنون توسط لژیون خارجی افسانه‌ای استفاده می‌شود، نشان می‌دهد.

7. گیاهان و جانوران نادر در جزیره

جزیره کورس در فرانسه چیزی بیش از یک جزیزه است که می‌تواند برای بسیاری از گردشگران در سراسر جهان جذاب باشد: این جزیره خانه برخی از نادرترین حیوانات و گیاهان جهان است. ممکن است هنگام پیاده‌روی در میان تپه‌ها با گله‌ای از بزهای کوهی برخورد کنید.  بهترین راه برای رفتن به طبیعت‌گردی در کورس، بازدید از پارک طبیعی منطقه‌ای کورس است. این پارک برای اولین بار در سال 1972 افتتاح شد، بازدید از پارک این فرصت را به شما می‌دهد که برخی از حیوانات در معرض خطر انقراض سیاره زمین مانند پستانداران سم دار معروف به موفلون و گوزن قرمز کورسی را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید