قلعه کونسیرژوری در پاریس

چرا باید از قلعه کونسیرژوری در پاریس بازدید کنیم؟

قلعه کونسیرژوری در پاریس یک جواهر معماری گوتیک به شمار می‌رود که توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شده است. اما از آنجایی که پاریس بسیاری از بناهای تاریخی و مکان‌های معروف دیگر را به گردشگران ارائه می‌دهد، کونسیرژوری عموماً نادیده گرفته می‌شود. اگر در تور فرانسه شرکت کرده‌اید، بهتر است بازدید از این قلعه شگفت‌انگیز را به هیچ عنوان از دست ندهید.

هنگام بازدید از قلعه کونسیرژوری، می‌توانید تالارهای عظیم آن را در زیر طاق‌های بلند و سقف‌های زیبا کاوش کنید؛ پله‌های منحنی قرون وسطایی و پنجره‌های رنگی را ببینید و برخی از لایه‌های تاریخ را درباره زندگی مردمی که قرن‌ها قبل در آنجا زندگی می‌کردند، کشف کنید. برای آشنایی کامل با این شگفتی زیبا در پاریس، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

هنگام بازدید از قلعه کونسیرژوری در پاریس چه خواهید دید؟

بازدید از قلعه کونسیرژوری

هنگام بازدید از قلعه کونسیرژوری در پاریس می‌توانید ابتدا قدیمی‌ترین بخش ساختمان که هنوز به معماری مدرن‌ آغشته نشده را کاوش کنید؛ سطوح پایین‌تر قلعه شامل تالارهای قرون وسطایی است که از نظر معماری تقریباً مشابه آن دوران هستند (زمانی که پادشاهان فرانسوی و حدود 2000 عضو خانواده، کارکنان، گارد سلطنتی و خادمان این فضا را اشغال کردند که شامل مناطق مورد استفاده برای دادگاه انقلاب سلطنتی ترور و زندان‌ها می‌شد). در ادامه تنها چند مورد از بخش‌های شگفت‌انگیز که با رفتن به قلعه کونسیرژوری در پاریس بازدید خواهید کرد، آورده شده است:

1.تالار سربازان (Salle des Gens d’Armes)

به محض اینکه وارد قلعه کونسیرژوری می‌شوید و بلیط یا کارت موزه خود را در میز پذیرش نشان می‌دهید، در یک سالن بزرگ با چهار راهرو بزرگ قرار می‌گیرید که توسط ستون‌های عظیم احاطه شده و سقف آن به 64 متری می‌رسد. در مناسبت‌های خاص، پادشاه ضیافت‌های سلطنتی را در این فضای 64 متر در 27.5 متر میزبانی می‌کرد؛ در روزهای معمولی‌تر، این مکان جایی بود که خانواده سلطنتی و کارکنان 2000 نفری آنها شام می‌خوردند.

2.اتاق نگهبان (Salle des Gardes)

این فضای طاقدار کوچکتر با پنجره‌های قوسی در اصل به عنوان محل نگهداری سربازانی که در قرون وسطی از پادشاه محافظت می‌کردند، استفاده می‌شد. در طول سلطنت ترور 1793-1794، این مکان قلعه کونسیرژوری در پاریس جایی بود که حدود 2900 زندانی در برابر دادستان ویژه کوئنتین فوکویر-تینویل و دادگاه انقلاب حاضر شدند و 2780 نفر از آنها شنیدند که خود را به اعدام محکوم کردند. سرانجام، خود فوکیه تینویل دستگیر و به مدت 9 ماه زندانی و در 9 مه 1795 اعدام شد.

3.سلول زندانیان فقیر

در سلول فقیران قلعه کونسیرژوری در پاریس شما سلول‌های جمعی تیره و تار را خواهید دید که زمانی مملو از فقیرترین زندانیانی بودند که روی طبقاتی که با لایه نازکی از کاه پوشیده شده بودند، می‌خوابیدند. نیازی به گفتن نیست که حمام و لوله‌کشی داخلی وجود نداشت. حتما نمی‌خواهید تصور کنید که در آن زمان چه بویی از این سلول‌ها استشمام می‌شد. بازدید از سلول زندانیان فقیر در این قلعه شما را حیرت زده خواهد کرد.

4.کلیسای کوچک Girodins

کلیسای کوچک Girodins

این کلیسای کوچک پس از آتش‌سوزی در سال 1776 در قلعه کونسیرژوری ایجاد شد که خطابه‌های قرون وسطایی کاخ را در این مکان ویران کرد و معماری از آن زمان تاکنون تغییری نکرده است؛ البته لازم به ذکر است که این کلیسا در دوره سلطنت ترور به سلول‌های زندان تبدیل شد. نام این کلیسا از یک گروه انقلابی به نام Girodins گرفته شده است.

5.نمایشگاه‌های با شکوه در قلعه کونسیرژوری

این نمایشگاه‌ها در قلعه کونسیرژوری در پاریس بر زندگی و دستاوردهای زندانیان دربانی قبل از دستگیری آنها در دوران حکومت وحشت متمرکز بود. نمایشگاه‌هایی درباره زندانبانی، ماری آنتوانت و سایر زندانیان برجسته (محتوا به‌طور دوره‌ای تغییر می‌کند)، ارائه می‌شوند. این نمایشگاه‌ها همیشه به خوبی تنظیم شده‌اند و بینش‌های جالبی درباره آنچه زندانیان در آنجا تجربه کرده‌اند به گردشگران خواهند داد.

6.حیاط زنان (Cour des Femmes)

حیاط زنان دارای فضایی است که می‌تواند برای شما جذاب باشد؛ زندانیان زن در آن زمان اجازه داشتند لباس‌های خود را در فواره حیاط قلعه کونسیرژوری بشویند، در اطراف قدم بزنند و در حیاط غذا بخورند.البته خوب است بدانید که گل‌های باغ که مشاهده خواهید کرد، به احتمال زیاد تزئین امروزی هستند.

حقایق جالب در مورد قلعه کونسیرژوری در پاریس که نمی‌دانید

1 اعتقاد بر این است که اولین ساکن سلطنتی قلعه کونسیرژوری، کلوویس، اولین پادشاه فرانسه بوده است. این قلعه در قرن دهم زمانی که هیو کاپت، اولین پادشاه کاپتی فرانسه، حکومت خود را در آنجا تأسیس کرد، به مرکز قدرت سلطنتی تبدیل شد.

  1. قلعه کونسیرژوری در پاریس بخش شمالی یک مجموعه تاریخی را اشغال می‌کند که شامل یکی دیگر از جواهرات قرون وسطایی، Sainte Chapelle است، که به خاطر پنجره‌های شیشه‌ای رنگارنگ تماشایی خود و کاخ پر زرق و برق (دادگاه شهر پاریس) مشهور است.
  2. بیشتر قلعه کونسیرژوری در سال 1200 ساخته شد. این قلعه قدیمی‌ترین بخش باقی‌مانده از مجموعه Palais de la Cité است. به غیر از بخشی از کونسیرژوری که برای بازدید عموم باز است، دفاتر حقوقی بیشتر قسمت‌های این ساختمان عظیم را اشغال می‌کنند.

برج ساعت اواخر قرون وسطی

  1. برج ساعت اواخر قرون وسطی (Tour de l’Horloge) در جلوی قلعه قرار دارد و قدمت آن به حدود سال 1350 برمی گردد که برای استفاده به عنوان دیدبانی ساخته شد. در سال 1371 شاه چارلز پنجم اولین ساعت عمومی فرانسه را در آن نصب کرد. تغییری که توسط پادشاه هنری سوم در سال 1585 انجام شد، نمای زیبایی را که امروز می‌بینید، با قاب ورق طلایی، پیکره‌های تمثیلی حجاری‌شده به نمایندگی از قانون، عدالت و تزئینات طلایی با پس‌زمینه آبی سلطنتی به ساعت است.

این ساعت همچنان هر ساعت به ساعت زنگ می‌زند و هر زمان که در نزدیکی آن باشید می‌توانید صدای دلپذیر آن را بشنوید. کتیبه لاتین پایین ساعت (در ترجمه) می‌گوید: “این دستگاه که زمان را به دوازده ساعت کاملاً مساوی تقسیم می‌کند به شما کمک می‌کند تا از عدالت محافظت و از قانون دفاع کنید.”

  1. در اواخر قرن 14، از قلعه کونسیرژوری در پاریس برای زندانی کردن زندانیان مهم از خانواده سلطنتی گرفته تا دزدها و قاتلان استفاده می‌شد.
  2. علاوه بر ملکه فرانسه ماری آنتوانت، دیگر زندانیان معروف عبارتند از ژرژ دانتون، مادام دو باری، روبسپیر، شارلوت کوردی، مادام الیزابت و بعدها، در طول قرن 19، ناپلئون سوم مدتی را در آنجا زندانی بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید