کلیسا پانتئون در پاریس

همه چیز درباره کلیسا پانتئون در پاریس

کلیسا پانتئون در پاریس یکی از آن مواردی است که به هیچ‌وجه نباید بازدید از آن را در تور فرانسه از دست دهید؛ غیرممکن است که بازدید از پانتئون در منطقه 5 پاریس با مناره‌های بلند و ستون‌های رومی باستان که تمایز خیره‌کننده‌ای از مناظر را در میان ساختمان‌های پاریس ایجاد می‌کند، شما را شگفت‌زده نکند. این کلیسا با پیوندهای قوی با تاریخ پر فراز و نشیب پاریس و بزرگ‌ترین نمادهای فرانسه، سالن‌های پیچیده آن همیشه مملو از گردشگرانی است که به دنبال نگاهی عمیق به گذشته هستند. در ادامه این مطلب از مجله گردشگری کاریز حقایقی در مورد کلیسا پانتئون آورده شده که توصیه می‌کنیم حتما آن‌ها را مطالعه کنید.

1.زنان تا سال 1995 در کلیسا پانتئون دفن نمی‌شدند

زنان تا سال 1995 در کلیسا پانتئون دفن نمی‌شدند

دفن در کلیسا پانتئون در پاریس راهی برای تجلیل از زندگی شخصیت‌های برجسته فرانسوی بود، اما این فهرست در ابتدا فقط به مردان محدود می‌شد. تنها در سال 1995 بود که پانتئون سنت شکنی کرد و فیزیکدان و شیمیدان ماری کوری را به خاطر مشارکتش در مطالعه رادیواکتیویته در تالارهای مقدس خود دفن کرد. شوهر او، فیزیکدانی به نام پیر کوری نیز در پانتئون به خاک سپرده شده است.

2.بسیاری از نویسندگان برجسته فرانسوی در کلیسا پانتئون به خاک سپرده شده‌اند

عشق فرانسه به هنر و فرهنگ به وضوح به ساکنان کلیسا پانتئون منتقل می‌شود و بسیاری از نویسندگان، فیلسوفان و فیلمسازان در داخل دیوارهای آن آرام گرفته‌اند. این افراد شامل ویکتور هوگو از Les Miserables، الکساندر دوما، ژان ژاک روسو، ولتر و امیل زولا هستند.

3.کلیسا پانتئون یکی از بهترین مناظر پاریس را دارد

تنها کافی است به کلیسا پانتئون در پاریس بروید و از گنبد چشمگیر آن که منظره‌ای باورنکردنی از شهر نورها را به رخ می‌کشد، بالا بروید. دوربین خود را با خود ببرید و و از صعود به گنبد این کلیسا و چشم‌انداز فوق‌العاده آن لذت ببرید.

4.پانتئون پاریس از نمونه رمی ساخته شده است

پانتئون پاریس از نمونه رمی ساخته شده است

کلیسا پانتئون در پاریس یک سازه خیره‌کننده بوده و نمای نئوکلاسیک آن کاملاً با خط افق فرانسه در تضاد است و به جای احساسات فرانسوی، دیدگاه‌های روم باستان را به ذهن یادآوری می‌کند. بارزترین تفاوت بین این دو ساختمان این است که معماران فرانسوی یک گنبد غول‌پیکر به آن اضافه کرده‌اند.

5.پانتئون در ابتدا یک کلیسای کوچک بود

زمانی که کلیسا پانتئون در پاریس طراحی شد، در نظر گرفته شد که کلیسایی کوچک برای بزرگداشت سنت ژنویو که گفته می‌شود پاریس را از طریق دعای دسته جمعی نجات داده و آثار باستانی باقی‌مانده‌اش ساخته شود. این بنا توسط پادشاه لوئیس پانزدهم برای جایگزینی کلیسایی که قبلا ویران شده بود سفارش داده شد.

6.پس از وقوع انقلاب فرانسه، هدف کلیسا پانتئون تغییر کرد

کلیسا پانتئون در پاریس به عنوان پروژه‌ای از پادشاه لوئیس پانزدهم، نماد سلطنت بود. پس از انقلاب فرانسه، دولت جدید آن را به مکانی برای قدردانی از کسانی که در جنگ برای فصل جدید تاریخ فرانسه و بزرگترین مردان فرانسوی درگذشته بودند، تبدیل کرد.

7.پانتئون ترکیبی از معماری نئوکلاسیک و گوتیک است

پانتئون ترکیبی از معماری نئوکلاسیک و گوتیک است

معماران Jacques-German Soufflot یک پروژه جاه‌طلبانه را با پانتئون انجام دادند. نمای بیرونی نئوکلاسیک آن از معماری روم باستان الهام گرفته شده است، در حالی که فضای داخلی چشمگیر آن از معماری غیرقابل انکار گوتیک فرانسوی است. در حالی که این دیدگاه کاملاً با دیدگاه سوفلوت که قبل از اتمام آن درگذشت صادق نیست، اما هنوز هم به شدت از طرح‌های اولیه او استفاده می‌کند.

8.لئون فوکو ثابت کرد که زمین در کلیسا پانتئون می‌چرخد

فوکو آزمایشی را در سال 1851 انجام داد تا با ساختن یک آونگ آهنی غول‌پیکر در پانتئون ثابت کند که جهان حول محور خود می‌چرخد. پس از موفقیت به هنرستان ملی هنر و صنایع‌دستی منتقل شد، اما یک ماکت از آن در پانتئون به نمایش گذاشته شده است.

9.پانتئون نه‌تنها یک مؤسسه تاریخی بزرگ است، بلکه از هنرهای چشمگیر نیز پوشیده شده

کلیسا پانتئون در پاریس با نقاشی‌های دیواری، موزاییک‌ها و نقاشی‌هایی که سنت ژنویو را به تصویر می‌کشد، لحظات کلیدی تاریخ فرانسه و صحنه‌هایی از انقلاب، مجموعه‌ای هنری خیره‌کننده دارد که می‌تواند برخی از موزه‌ها را شکست دهد.

حقایق جالب‌تر در مورد پانتئون پاریس که باید بدانید

  • کلیسا پانتئون در محله لاتین پاریس واقع شده که میزبان دانشگاه معتبر سوربن نیز هست.
  • این مکان در ابتدا توسط صومعه سنت ژنویو اشغال شده بود که توسط کلوویس، اولین پادشاه فرانک ها، در سال 508 ساخته شد.
  • ژاک ژرمن سوفلوت، معمار پانتئون، به شدت تحت تأثیر دوران اقامت خود در رم و معماری نئوکلاسیک در آنجا بود.
  • گنبد پانتئون با الگوبرداری از Tempietto، معبدی کوچک اما تأثیرگذار در رم ساخته شده است.
  • ابعاد پانتئون 110 متر طول و 84 متر عرض است و ارتفاع گنبد آن به 83 متر می‌رسد.
  • ساخت کلیسا پانتئون در پاریس در سال 1757 آغاز شد، اما به دلیل مسائل مالی، 34 سال طول کشید تا تکمیل شود.
  • طرح پانتئون دارای یک طرح صلیب یونانی و یک گنبد بزرگ با سه پوسته روی هم قرار گرفته است که برای تقویت ساختار با آهن تقویت شده است.
  • سرداب پانتئون تمام سطح ساختمان را می‌پوشاند.
  • این ساختمان چندین دگرگونی را پشت سر گذاشته و در زمان‌های مختلف به عنوان کلیسا و مقبره عمل کرده است. از سال 1885، پانتئون یک ساختمان مدنی بوده است.
  • گشت‌های راهنما در پانتئون تقریباً 45 دقیقه طول می‌کشد و بینش‌هایی از تاریخ و معماری آن به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید