موزه مجموعه‌های امپراتوری توکیو

همه‌چیز درباره موزه مجموعه‌های امپراتوری توکیو

در مرکز توکیو، موزه مجموعه‌های امپراتوری (سانومارو شوزوکان) پناهگاهی آرام و دور از شلوغی زندگی شهری است. این موزه در فاصله چند قدمی ایستگاه توکیو، خانه آثار هنری مختلفی است که قبلاً برای قرن‌ها متعلق به خانواده امپراتوری ژاپن بود. این موزه منحصر به فرد در نوامبر 2023 پس از اتمام ساخت، بازگشایی شد و بازدیدکنندگان را به لذت بردن از این آثار هنری ارزشمند در محیط تاریخی محوطه کاخ امپراتوری دعوت کرد. اگر به آثار هنری قرون گذشته علاقمندید بازدید از این موزه را در تور ژاپن از دست ندهید. تا انتهای این مطلب نیز با مجله گردشگری کاریز همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره موزه مجموعه‌های امپراتوری توکیو بدانید به شما بگوییم.

میراث هنری ژاپن را از طریق مجموعه‌های امپراتوری کشف کنید

میراث هنری ژاپن

بسیاری از اقلام موجود در موزه مجموعه‌های امپراتوری توکیو که در طول نسل‌ها توسط اعضای خانواده امپراتوری منتقل شده‌اند، در میان با ارزش‌ترین شاهکارهای ژاپن قرار دارند. مجموعه موزه از خوشنویسی و نقاشی گرفته تا هنرهای تزئینی مانند سرامیک، ظروف لاکی و فلزکاری را شامل می‌شود.

در سال 1989، خانواده امپراتوری پس از درگذشت امپراتور شووا (1901-1989)، مجموعه‌ای از آثار هنری را به کشور ژاپن اهدا کرد. برای حفظ و نمایش این آثار، موزه مجموعه‌های امپراتوری در سال 1993 در محوطه کاخ امپراتوری به روی عموم باز شد. هدایای اضافی از شاهزاده چیچیبو، ملکه کوجون، شاهزاده تاکاماتسو و شاهزاده میکاسا از آن زمان به بعد مجموعه موزه را گسترش داده‌اند. تأثیر سن بر این قطعات تاریخی که بسیاری از آنها از چوب، کاغذ یا ابریشم ساخته شده‌اند، آنها را به ویژه در معرض آسیب قرار می‌دهد. برای جلوگیری از آسیب رساندن به هنر، موزه بیشتر آثار را فقط برای مدت محدودی به نمایش می‌گذارد.

یک بار در زندگی با آثار هنری نفیس برخورد می‌کنید

بیش از نیمی از قطعات موزه مجموعه‌های امپراتوری توکیو در نمایشگاه‌های متعدد برای عموم به نمایش گذاشته شده است؛ بنابراین هر نمایشگاه به یک تجربه منحصر به فرد تبدیل می‌شود که مفهوم ژاپنی ichigo ichie را به یاد می‌آورد. ichigo ichie که اغلب به عنوان “برخورد یک بار در زندگی” ترجمه می‌شود، به لحظات گذرا و تکرار نشدنی زندگی اشاره دارد. از آنجا که هیچ دو نمایشگاهی در این موزه  شبیه هم نیستند، بازدیدکنندگان ممکن است هرگز یک اثر هنری را دو بار نبینند.

مجموعه‌ای که تاریخ‌های متمایز را در بر می‌گیرد

مجموعه ای متمایز از تاریخ ژاپن

این مجموعه را می‌توان به سه دسته اصلی تقسیم کرد: آثار هنری قبل از 1868، آثار هنری ژاپنی پس از 1868 و آثار هنری غیر ژاپنی پس از 1868. بخش قبل از 1868 مجموعه شامل آثار هنری است که حداقل به قرن چهارم قبل از میلاد برمی‌گردد، اما بسیاری از قطعات در دوره ادو (1867-1603)، زمانی که ژاپن توسط شوگونات توکوگاوا اداره می‌شد، به دست آمد. با احیای قدرت سیاسی امپراتور در سال 1868، خانواده امپراتوری بسیاری از آثار هنری را به عنوان بخشی از تلاش برای مدرن کردن کشور سفارش داد. دولت جدید ژاپن همچنین اقلام زیادی از کشورهای دیگر دریافت کرد زیرا روابط دیپلماتیک خود را پس از بیش از 200 سال انزوا گسترش داد.

محوطه سابق قلعه ادو: دنیای قدیم و جدید را در کنار هم قرار می دهد

محوطه سابق قلعه ادو

موزه مجموعه‌های امپراتوری توکیو در محوطه بزرگ‌تر کاخ امپراتوری واقع شده که زمانی قلعه ادو، مقر قدرت شوگونات توکوگاوا را در بر می‌گرفت. پس از پایان دوره شوگونات در سال 1868، امپراتور به قدرت بازگردانده شد و از کیوتو به پایتخت جدید، توکیو نقل مکان کرد و در قلعه ادو اقامت گزید. بسیاری از مکان‌ها در کاخ امپراتوری مدرن نام‌هایی را از ساختارهای اصلی قلعه حفظ کرده‌اند، از جمله Sannomaru Shozokan. این موزه در جایی ساخته شد که زمانی سانومارو قلعه ادو یا سومین بیلی بود، منطقه‌ای که با بیرونی‌ترین دیوار مستحکم قلعه محصور شده بود.

موزه بازسازی شده به گونه‌ای طراحی شده که سبک کاخ امپراتوری را تکرار کند. ساختمان جدید سادگی مدرن را با عناصر معماری سنتی، مانند نقوش الماس بر روی دیوارها، سرمه‌ای سقف‌های مسی و زنجیرهای تزئینی که آب باران را از لبه‌های بام بیرون می‌آورد، ترکیب می‌کند.

آثار هنری که زمانی چشم یک امپراتور را به وجد می آورد، اکنون برای همه قابل دسترسی است

موزه مجموعه‌های امپراتوری توکیو گنجینه‌ای از هنر را با مردم به اشتراک می‌گذارد که قرن‌ها عمدتاً دیده نشده بود. پس از مرگ امپراطور شووا و آغاز دوران هیسی در سال 1989، خانواده امپراتوری تلاش ویژه ای برای نزدیک شدن به مردم انجام داد. تأسیس شوزوکان گام مهمی بود. مجموعه بزرگ موزه سابقه‌ای از تاریخ و سلیقه‌های زیبایی‌شناختی خانواده امپراتوری ژاپن را ارائه می‌دهد و به عنوان یادبودی برای نقش مرکزی آنها در هنر برای بیش از یک هزار سال به شمار می‌رود. همان آثار هنری که هزار سال پیش چشم یک امپراتور را به وجد می آورد، اکنون در این موزه توسط همه دیده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید