کاخ امپراتوری توکیو

حقایق جالب درباره کاخ امپراتوری توکیو

کاخ امپراتوری توکیو که در زبان ژاپنی با کلمه Kōkyo (به معنای اقامتگاه امپراتوری) شناخته می‌شود، اقامتگاه اصلی امپراتور ژاپن است. این کاخ اصیل و زیبا در بخش چیودا در توکیو قرار دارد. ساختمان کاخ در سال 1888 پس از آتش‌سوزی کاخ نیشینومارو در سال 1873 تکمیل شد. کاخ امپراتوری مانند یک پارک در محلی که قلعه قدیمی ادو با چندین ساختمان در محوطه آن قرار داشت، ساخته شده است.

این ساختمان‌ها شامل محله‌های زندگی امپراتور، دفاتر اداری، موزه‌ها و بایگانی‌ها، اقامتگاه‌های خانوادگی امپراتوری و کاخ اصلی که در آن مراسم برگزار می‌شد، می‌شود. مساحت این کاخ  1.15 کیلومتر مربع است. کاخ امپراتوری آنقدر باشکوه است که توصیه می‌کنیم بازدید از آن را در تور ژاپن از دست ندهید. اگر کنجکاوید درباره کاخ امپراتوری توکیو حقایق بیشتری را بدانید تا انتهای این مطلب با مجله گردشگری کاریز همراه باشید.

1. کاخ امپراتوری توکیو، در جایی ساخته شده که قلعه دیگری وجود داشته است

کاخ امپراتوری توکیو، در جایی ساخته شده که قلعه دیگری وجود داشته است

در سال 1457، ساخت یک ساختمان عظیم به نام قلعه ادو در شهر ادو آغاز شد. توکیو در آن زمان با نام ادو سیتی شناخته می‌شد. در طول سال‌ها، بسیاری از سازه‌های این قلعه در اثر زلزله، جنگ یا آتش‌سوزی ویران شدند. به عنوان مثال، “دونژون” که به عنوان “نگهبان” نیز شناخته می‌شد، در سال 1657 در جریان آتش سوزی بزرگ Meiriki از بین رفت.

کاخ نیشینومارو نیز در سال 1873 به دلیل آتش‌سوزی ویران شد و قبل از ساخت کاخ امپراتوری توکیو به شکلی که امروزه می‌شناسیم، از بین رفت. اگرچه بیشتر ساختمان ها ویران شدند، سه ساختمان از قلعه اولیه ادو تا به امروز پابرجا هستند.از بین این سه، برجسته ترین آنها به نام فوجیمی-یاگورا شناخته می‌شود که در سال 1659 پس از تخریب ساختمان اصلی قلعه ادو تکمیل شد.

2. کاخ امپراتوری توکیو با نام دیگری ساخته شد

از سال 1888 تا 1948، کاخ امپراتوری توکیو به نام قلعه امپراتوری شناخته می‌شد. پس از پایان جنگ جهانی دوم، به ژاپنی به اقامتگاه امپراتوری یا Kōkyo تغییر نام داد.

3. کاخ امپراتوری در سال 1945 ویران شد

یکی از پیامدهای بسیار ویرانگرتر بمباران تاریخ بشر، تخریب بسیاری از سازه‌ها و ساختمان‌ها در اقامتگاه امپراتوری بود. در شب 25 مه 1945، یک بمباران هماهنگ‌شده در توکیو انجام شد. مأموریت ویژه‌ای برای هدف قرار دادن کاخ امپراتوری در آن شب تنظیم شد و به همین دلیل چندین ساختمان از بین رفتند و تنها تعداد کمی از این حمله جان سالم به در بردند.

با توجه به خسارات بسیار زیاد ناشی از این بمباران‌های هدفمند، ساخت سازه‌‎های جدید در دهه 1960 آغاز شد. ساخت این مجموعه در سال 1968 به پایان رسید. سازه‌های جدید از بتن مسلح و قاب های فولادی ساخته شدند. سازه‌ها به صورت محلی تولید شده‌اند و ساختمان‌ها به سبک مدرنیستی با ارجاعات روشن معماری ژاپنی ساخته شده‌اند.

4. قدمت پل های سنگی به دوره میجی برمی گردد

قدمت پل های سنگی به دوره میجی برمی گردد

بین سال‌های 1868 تا 1912، دورانی که به دوره میجی معروف است، سازه‌های قلعه ادو بهبود یافتند یا با ساختمان‌های بهتر و قوی‌تر جایگزین شدند. یکی از سازه‌های چشمگیر و جذاب این کاخ از این دوران، پل‌های سنگی و آهنی بر روی خندق است. این پل جایگزین پل‌های چوبی اولیه‌ای شد که در زمان ساخت قلعه ادو ساخته شده بودند.

5. کاخ امپراتوری توکیو دارای شش بال است

مجموعه کاخ امپراتوری توکیو بزرگ بوده و از شش بال تشکیل شده است. اینها شامل دفتر کار امپراطور، اتاق نشیمن چیگوسا چیدوری، غذاخوری رنسویی، تالار پذیرایی Chowaden، تالار ضیافت ایالت هومیدن و تالار عملکرد ایالت سیدن است. همچنین سالن‌های متعددی مانند کیتا داماری، تاک نو ما، ماتسو-نو-ما، اومه-نو-ما، کائده و شونجو-نو-ما وجود دارد. ماتسو-نو-ما اتاق تاج و تخت است و امپراتور از آن برای ارائه دستور کار به نخست وزیر و همچنین تصمیم گیری‌های اداری مانند انتصاب و برکناری وزیران و سفرای ایالتی استفاده می‌کند.

6. بزرگترین ساختمان در کاخ امپراتوری نسبت به دیگر کاخ‌ها کوچک است

“تالار پذیرایی Chuadden” که در دهه 1960 تکمیل شد، بزرگترین سازه در کل مجموعه کاخ امپراتوری است. با این حال، علی‌رغم اینکه بزرگترین ساختمان در مجموعه به شمار می‌رود، در مقایسه با اندازه عجیب و غریب برخی از مشهورترین کاخ‌های جهان، مانند کاخ ورسای یا کاخ باکینگهام، آنقدر بزرگ نیست! این بنا توسط امپراطور و خانواده‌اش بیشتر در روز سال نو یا روز تولد امپراتور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

7. 230 گونه درخت مختلف در یکی از باغ های کاخ وجود دارد

230 گونه درخت مختلف در یکی از باغ های کاخ وجود دارد

در باغ‌های شرقی به اصطلاح باغ نینومارو، چمنزار کوچکی وجود دارد که در سال 1636 تأسیس شد اما در سال 1968 در جریان بازسازی کاخ کاملاً بازسازی و تغییر کرد. چیزی که در مورد این باغ بسیار خاص است، مجموعه‌ای از 230 گونه درخت مختلف در باغ است. چرا 230 درخت؟ ژاپن از 230 استان (منطقه) تشکیل شده است. این بخشداران 230 نوع درخت مختلف را که در باغ کاشته شده بود اهدا کردند.

8. قسمت شرقی مجموعه قصرها در سال 1968 به پارک تبدیل شد

هنگامی که پروژه بازسازی در مقیاس بزرگ در سال 1968 تکمیل شد، تغییرات زیادی در کاخ امپراتوری توکیو ایجاد شد. یکی از این تغییرات این است که کل بخش شرقی محوطه بازسازی و به پارک عمومی تبدیل شد. این پارک “باغ شرقی” نام دارد و بیش از 210000 متر مربع (2300000 فوت مربع) را پوشش می‌دهد. این پارک و آژانس امپراتوری خانوار، تنها دو منطقه‌ای هستند که در کاخ امپراتوری توکیو به روی عموم باز هستند.

9. بازدیدکنندگان فقط در روزهای خاص مجاز به ورود به زمین داخلی هستند

محوطه داخلی کاخ امپراتوری توکیو تنها دو روز در سال برای بازدید عموم باز است. یعنی به ترتیب 2 ژانویه و 23 دسامبر برای تبریک سال نو و تولد امپراتور. با این حال، مانند هر منطقه امپراتوری، بازدید ممنوع نیست؛ بلکه از طریق تورهای راهنما ترتیب داده شده انجام می‌شود. این تورها باید از قبل در آژانس امپریال خانوار (Kunaicho) ثبت شوند.

10. اقامتگاه امپراتوری فعلی در کاخ امپراتوری توکیو در سال 1993 تکمیل شد

اگرچه اکثر سازه‌های این محوطه مربوط به دهه 1960 است، اما کاخ واقعی امپراتور و امپراتور تنها در سال 1993 ساخته شد. “کاخ فوکیاژ اومیا” یک عمارت خصوصی است که در “باغ فوکیاژ” واقع شده، منطقه‌ای جداگانه در داخل محوطه که فقط در موارد نادر به روی عموم باز است. امپراطور و خانواده‌اش همیشه در اینجا زندگی نمی‌کردند، زیرا در دوره‌های ساخت و ساز، گاهی به کاخ باشکوه آکاساکا، یکی از دو مهمان‌خانه رسمی دولتی ژاپن نقل مکان می‌کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید