بهترین جاذبه‌های گردشگری ریودوژانیرو – پارت دوم

با سواحل شنی سفید ، کوه‌های سر به فلک کشیده و بندر زیبا ، جای تعجب نیست که ریو دو ژانیرو به عنوان “شهر شگفت انگیز” شناخته شود.

رو به ساحل اقیانوس اطلس جنوبی ، دومین شهر بزرگ برزیل دارای یکی از زیباترین مناطق طبیعی برای یک کلانشهر در جهان است.

چشم انداز خیره کننده این شهر یکی از دلایل کافی برای هجوم بازدیدکنندگان به ریو است. در طول فصل کارناوال ، خیابان‌ها پر از موسیقی و رقصنده‌ها می‌شوند که باعث جذب مجذوبین از سراسر جهان می‌شوند.

در هر زمان از سال ، بازدیدکنندگان نمی‌خواهند بهترین جاذبه‌های گردشگری ریودوژانیرو را از دست بدهند در ادامه با آژانس کاریز همراه باشید تا با 5 مورد از بهترین جاذبه‌های این شهر آشنا شوید.

آژانس کاریز

1. باغ گیاه شناسی

باغ گیاه شناسی ریو با مساحت 350 هکتار در پای کورکووادو، یک پناهگاه زیست محیطی با باغ‌های نمایشی و یک آزمایشگاه علمی را در یک محیط زیبا مانند پارک ترکیب کرده است.

ارکیداریوم، گلخانه‌ای آهنی و شیشه‌ای که در دهه 1930 ساخته شده و با بیش از 2000 گونه گل ارکیده پر شده است و باغ‌های ژاپن با درختان گیلاس ، پل‌های چوبی ، استخرهای کوی و بونسای زینت بخشیده شده است.

این باغ با حسی از گیاهان معطر و گیاهان با خط بریل امضا شده است. این باغ که یک ذخیره‌گاه زیست کره یونسکو است ، شامل بیش از 8000 گونه حیات گیاهی و پرندگان و حیواناتی است که این مکان را به زیستگاه خود تبدیل کرده‌اند.

از جمله این حیوانات میمون‌های مارموست و توکان هستند. همچنین در این باغ می‎توانید از میان باغ‎ها ، زیر نخل‎های سلطنتی و درختان چوب برزیل سر به فلک کشیده قدم بزنید و یا در تور گاری برقی سوار شوید.

آژانس کاریز

2. محله لاپا

اگر برای لذت بردن از سامبا به ریو آمده‌اید ، لاپا مکان مناسبی است. این محله برای جشن هنگام شب ، مناسب است. پر از ردیف کافه‌های تاپاس ، کلوپ‌ها و مکان‌های موسیقی زنده ،است.

مطمئناً می‌خواهید از سناریو ریو، مشهورترین باشگاه برزیلی را که دارای سه طبقه ، دکوراسیون پرنعمت و لیست طولانی کوکتل‌های صنایع دستی است ، نیز دیدن کنید.

از دیگر کافه‌ها و کلوپ‌های شبانه معروف در این محله می‌توان به Lapa 40 Graus و Clube Dos Demokratos اشاره کرد که از سال 1867 میزبان موسیقی و رقص برزیلی است.

با یک پیاده روی سریع از محله سانتا ترزا ، لاپا قلب صحنه شب ریو است. تاکسی به راحتی در این محله پیدا می‌شود ، اما مراقب خود باشید و پس از تاریکی هوا در مناطق خالی از سکنه راه نروید.

همچنین اگر در نزدیکی کوپاکابانا و ساحل ایپانما در زونا سول اقامت دارید ، با یک کابین و با فاصله کمی می‌توانید خود را به لاپا برسانید.

اسکادِریا سِلارُن، مجموعه معروفی از پله های متصل شده به هر دو محله ی لاپا و سانتا ترزا می باشد.


آژانس کاریز

3. سائو بنتو

در تپه درست بالای بندر ، کلیسا و صومعه سائو بنتو ، یکی از بهترین مجتمع‌‌های بندیکتین در برزیل قرار دارد. کلیسای اصلی که در سال 1617 ساخته شده بدون راهرو بوده تا اینکه در نیمه دوم قرن 17 با افزودن هشت کلیسای کوچک جانبی بزرگ شد.

بهترین هنرمندان نظم بندیکتین در تزئین فضای داخلی نقش داشتند. حکاکی پرشکوهی که دیوارها و سقف را می‌پوشاند ، عمدتاً کار راهبی به نام دومینگوس دا کنسچائو بود ، که همچنین مسئول چهره‌های مقدس بندیکت و سنت اسکولاستیکا در محراب بلند بود.

کلیسای گروه کر توسط مستر والنتیم نقره کاری شده است و 14 نقاشی از ریکاردو دو پیلار ، راهبی است که برجسته ترین نقاش بندیکتین دوران استعماری برزیل بود.

شاهکار او، سینهور دوس ماتریوس (مصائب مسیح) (Senhor dos Martírios)، در اتاق نگه‌داری از اشیاء گران‌بها در مجاورت تالار این صومعه قرار دارد.

آژانس کاریز

4. پارک لاگو

این پارک عمومی زیبا در پای کورکووادو واقع شده است. این پارک که توسط جنگل‌های بارانی احاطه شده است ، از مسیرهای پیاده روی ، باغ‌ها و حتی یک آکواریوم کوچک در محیطی آرام برخوردار است.

این مکان همچنین محل پالازوی خیره کننده‌ای است که روزگاری متعلق به یک خواننده مشهور اپرای ایتالیایی ، گابریلا بزانزونی و همسرش بود.

امروزه این پارک عمارت Escola de Artes Visuais را در خود جای داده است که یک مدرسه هنری است و میزبان نمایشگاه‌های هنری رایگان است.

Parque Lage همچنین حاوی یک کافه است و منظره‌ای از مجسمه مشهور مسیح منجی را که در فاصله دور است را می‌توان شاهد بود. برای بازدید از این پارک هزینه‌ای برای پذیرش وجود ندارد.

آژانس کاریز

5. محله لاگوا

منطقه لاگوآ نه تنها اختصاصی ترین محله در منطقه مرفه زونا سول است بلکه سومین محله گران قیمت در کل آمریکای جنوبی است.

همچنین محلی به نام لاگوا رودریگو دِ فریتاس برای یک تالاب بزرگ در این محله وجود دارد مسیر چهار مایلی محاصره تالاب ، مکان مورد علاقه دوندگان و دوچرخه سواران است.

کافه‌ها و رستوران‌های فضای باز در امتداد ساحل مناظر خیره کننده ای از تالاب و سواحل فراتر از آن را ارائه می‌دهند.

 

آژانس کاریز

 

شوگرلوف کوهی شگفت‌ انگیز در ریودوژانیرو – برزیل

سفری کوتاه به برزیل با آژانس کاریز

جاذبه‌‌های گردشگری ریودوژانیرو – پارت اول

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید