کاریز

روز ملی کشور بلژیک

بلژیک با قدمتی کهن ، در غرب قاره‌ اروپا قرار گرفته و در دوران پیش از میلاد مسیح نیز شاهد تمدن بشری بوده است.

موقعیت جغرافیایی، فرهنگ غنی مردم، آب و هوا، جاذبه‌های طبیعی و آثار تاریخی این کشور شگفت‌انگیز باعث شده است که بلژیک به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری در جهان شناخته شود.

روز ملی بلژیک یک جشن ملی در بلژیک است که هر ساله در 21 ژوئیه گرامی داشته می‌شود و یکی از ده تعطیلات رسمی بلژیک است که سالگرد اولین تاجگذاری پادشاه لئوپولد اول ، اولین پادشاه این کشور ، در سال 1831 است.

کاریز

پیشینه روز ملی بلژیک

پس از جنگ‌های ناپلئونی ، بلژیک بخشی از هلند متحد شد. پس از یک دوره ناآرامی فزاینده ، انقلاب بلژیک نیروهای هلندی را مجبور به ترک کشور از اوت تا اکتبر 1830 کرد.

در ماه نوامبر ، جناح‌های مختلف انقلابی پیرامون ایده استقلال ملی به هم پیوستند و شروع به تهیه پیش نویس قانون اساسی برای یک کشور مستقل در بلژیک کردند.

تصمیم گرفته شد که این پادشاهی به پادشاهی مشروطه و مردمی تبدیل شود ، و نشان دهنده ناسیونالیسم عاشقانه رایج در آن زمان باشد.

انقلابیون در جستجوی یک پادشاه برای رهبری و به دست گرفتن امورات کشور به دنبال شخص لایقی می‌گشتند که سرانجام شاهزاده لئوپولد ساکس کوبورگ گوتا که یک اشراف زاده آلمانی محبوب در انگلستان بود را برای این منصب انتخاب نمودند.

لئوپولد در اوایل ژوئیه 1831 وارد بروکسل شد و در 21 ژوئیه ، با وفاداری به قانون اساسی ، اولین پادشاه کشور بلژیک شد. 21 ژوئیه 1831 بدین ترتیب در نظر گرفته شده است که آغاز پادشاهی مدرن بلژیک است.

روز ملی بلژیک در ابتدا در 27 سپتامبر ، که تاریخ اخراج نیروهای هلندی از بروکسل و خاک کشور بلژیک بود ، جشن گرفته می‌شد.

در سال 1890 ، این قانون برای تقویت ارتباط بین رعایت و سلطنت و نظم قانون اساسی و  به علت ممنوع شدن نمایش میهن پرستی پس از جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم به تاریخ 21 ژوئیه تغییر یافت.

کاریز

مراسمات روز ملی بلژیک

روز 21 ژوئیه روز رسمی ملی بلژیک نه تنها در سراسر این کشور بلکه در میان مهاجران بلژیکی خارج از کشور بلژیک نیز جشن گرفته می‌شود علاوه بر این این روز یکی از ده تعطیلی رسمی این کشور می‌باشد.

جشن‌های اصلی  این روز در بروکسل برگزار می شود ، آن‌ها به طور سنتی در حضور خدا در کلیسای جامع سنت مایکل و سنت گودولا ، با حضور پادشاه و سایر بزرگان ، جشن را شروع می‌کنند.

بعد از ظهر ، نیروهای مسلح و پلیس بلژیک توسط پادشاه بررسی می‌شوند و در اطراف خیابان د لا لوئی و در اطراف محیط پارک بروکسل مقابل کاخ سلطنتی رژه می‌روند. نیروهای خارجی از اتحادیه اروپا بلژیک و متحدان ناتو نیز در این مراسم شرکت می‌کنند.‌

تفرج و نمایش توسط خدمات عمومی و اورژانس بلژیک ، نیروهای مسلح ، خیریه‌ها و انجمن‌های مدنی برای عموم مردم در پارک و مجاورت Place Royale ، Rue de la Régence و Place Poelart برگزار می‌شود.

همچنین یک پرواز هوایی توسط نیروی هوایی بلژیک وجود دارد. در عصر ، یک نمایشگاه آتش بازی وجود دارد که از سال 2003 ، برگزار شد وه به “توپ ملی” (bal nationale) معروف شد. در سال 2019 ، حدود صد هزار نفر در جشن بروکسل شرکت کردند.

در قسمت‌های دیگر این کشور نیز این روز با تماشای سخنرانی پادشاه در تلویزیون و یا شرکت در مراسم‌های کلیساها و یا کنسرت‌های عمومی جشن گرفته می‌شود. پرچم‌های بلژیک نیز معمولاً در مغازه‌ها و خانه‌های شخصی به اهتزاز درمی‌آید.

آب و هوای بلژیک در روز ملی بلژیک معمولا با باران همراه است که به عنوان “ریزش ملی” (drache nationale) نامیده می‌شود.

با شرکت در تور بلژیک کاریز می‌توانید شاهد این مراسمات ویژه باشید.

کاریز

معرفی کشور بلژیک

5 غذای برتر بلژیکی

آشنایی با جاذبه‌های شهر بروکسل

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید