کاریز

روز ملی کشور نروژ

روز تصویب قانون اساسی در کشور نروژ روز ملی اعلام شده است و یک روز تعطیل رسمی است که هر سال در 17 می مصادف با 27 اردیبهشت برگزار می‌شود و استقلال و وحدت ملی خود را جشن می‌گیرند.

در ۱۷ می، خیابان‌های‌شان پر می‌شود از آدم‌های شاد و بچه‌های خندان که لباس‌های سنتی نروژی پوشیده‌اند.

 

کاریز

 

پیشینه روز ملی نروژ

قانون اساسی نروژ در Eidsvoll ایدسویل در 17 می 1814 امضا شد. این قانون اساسی نروژ را به عنوان کشوری مستقل اعلام کرد که  وابسته یا مستعمره هیچ کشوری نیست تا از واگذاری به سوئد پس از دانمارک در پی شکست ویرانگر نروژ در جنگ‌های ناپلئون جلوگیری کند.

جشن گرفتن این روز از اوایل به طور خودجوش در میان دانشجویان و مردم نروژ آغاز شد. با این حال ، نروژ در آن زمان هنوز تحت سلطه کشور سوئد بود و برای سال‌ها شاه کارل جان  پادشاه سوئد و نروژ تمایلی به اجازه برگزاری این جشن‌ها نداشت و جشن گرفتن در این روز را ممنوع اعلام کرد.

اما این اقدام موجب برافروختن آتش استقلال‌طلبی نروژی‌ها شد تا جایی که در نهایت، یک گروه از نروژی‌های مشتاق در میدان اصلی شهر گرد هم آمدند و به این تصمیم شاه اعتراض کردند. این واقعه بعداً مبارزه میدان اصلی اسلو در سال 1829 نامیده شد.

نگرش پادشاه پس از نبرد میدان تغییر یافت ، حادثه‌ای که منجر به چنان هیاهویی شد که پادشاه مجبور بود در آن روز مراسم بزرگداشت برگزار کند.

با این حال ، فقط در سال 1833 بود که سخنرانی‌های عمومی برگزار شد و جشن رسمی در نزدیکی بنای یادبود وزیر سابق دولت کریستین کروهگ ، که بیشتر عمر سیاسی خود را صرف مهار قدرت شخصی پادشاه کرده بود ، آغاز شد.

برگزاری این جشن‌ها توسط هنریک وِرگِلند  Henrik Wergeland بود که كاملاً توسط یك مخبر اعزام شده توسط خود شاه شاهد و حساب شده بود و این روز را تبدیل به یک روز جشن برای کودکان نروژی کرده بود.

اولین رژه کودکان، در سال 1860 و در شهر اسلو برگزار شد. تا سال 1899 شرکت در رژه فقط مخصوص پسران بود و بعد از این سال بود که دختران نروژی هم اجازه شرکت در مراسم رژه روز قانون اساسی را پیدا کردند.

در سال 1905 ، اتحادیه با سوئد منحل شد و شاهزاده کارل دانمارک به عنوان پادشاه نروژ مستقل ، تحت نام Haakon VII انتخاب شد و بدیهی است که این به هر گونه نگرانی سوئدی برای فعالیت‌های روز ملی پایان داد.

کاریز

مراسمات روز ملی نروژ

در حالی که بسیاری از کشورها روز ملی خود را با رژه نظامی جشن می‌گیرند ، 17 می در نروژ بیشتر ا هزمه نقش کودکان پر رنگ است.

قبل از اینکه به خیابان‌ها بیایند ، بسیاری برای یک صبحانه 17 می که غالباً با دوستان و همسایگان صرف می‌شود و با نان تازه پخته شده ، تخم مرغ خرد شده ، ماهی قزل آلا دودی ، و بزرگسالان ، با شامپاین جشن می‌گیرند.

سپس رژه‌های کودکان در سراسر کشور برگزار می‌شود و در هر سنی، از کودکان مهدکودکی گرفته تا دانش‌آموزان دبیرستانی در این رژه شرکت می‌کنند.

در این رژه که بزرگترین رژه سنتی نروژ است ده‌ها هزار نفر با به اهتزاز درآوردن پرچم نروژ و فریاد زدن “حورا” در خیابان اصلی شهرهای نروژ رژه می‌روند.

در اسلو ، رژه با استقبال خانواده سلطنتی روبرو می‌شود که از بالکن کاخ سلطنتی به طور خستگی ناپذیر در حال تماشای ازدحام جمعیت هستند و برای آن‌ها دست تکان می‌دهند.

این روز همچنین فرصتی برای مردان و زنان است که “بوناد” خود ، لباس‌های سنتی نروژ را به تن کنند در این روز همچنین از مردم با مقدار زیادی بستنی ، هات داگ و نوشیدنی‌های مخصوص نروژی پذیرایی می‌کنند.

کاریز

جشن راس در روز ملی نروژ

به دانش‌آموزان نروژی که از دبیرستان فارغ‌التحصیل می‌شوند، راس گفته می‌شود. فارغ‌التحصیلان لباس‌های قرمز یا آبی بر تن می‌کنند و به رقص و پایکوبی مشغول می‌شوند.

این زمان واقعا ویژه‌ای برای حضور در نروژ است ، و شما باید در جشن آن‌ها با مردم محلی همراه شوید. و در حالی که بیشتر مغازه‌ها آن روز بسته نیستند ، اگر می‌خواهید برای ناهار یا شام بیرون بروید ، قطعاً باید از قبل میز را رزرو کنید.

کاریز

معرفی کشور نروژ

بهترین سوغات نروژ

معروف‌ترین غذاهای نروژ

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید