کاریز

تاریخچه پرچم نروژ

پرچم امروزی نروژ که به صورت مستطیل قرمز با صلیب آبی است با رنگ سفید محدود است توسط فردریک ملتزر در سال 1821 طراحی شده است.

رنگ‌های قرمز، سفید و آبی پرچم تحت تاثیر فرانسوی‌ها Tricolore  و  الهام گرفته از پرچم‌های بریتانیا و ایالات متحده انتخاب شده که به عنوان نماد آزادی نیز می‌باشد.

صلیب سفید صلیب اسکاندیناوی پرچم نروژ از پرچم دانمارک و صلیب آبی آن از صلیب پرچم سوئد گرفته شده است.

 

کاریز

 

قدیمی‌ترین پرچم شناخته شده‌ای که می‌توان گفت نشان پادشاه نروز بوده است ، استاندارد سلطنتی نروژ بود. این پرچم که نماد اصلی آن شیر و تبر است ، به قبل از قرن 14 برمی‌گردد.

در سال 1397 ، اتحادیه شخصی تمام ملل اسکاندیناوی را به یک اتحادیه ، اتحادیه کالمار تبدیل کرد. این پرچم رنگ‌های خود را از قرمز و زرد نشان ملی نروژ گرفته است.

با پایتختی کپنهاگ ، اتحادیه به طور موثر برای چند دهه ادامه داشت ، قبل از اینکه در قرن پانزدهم به شورش و جنگ تبدیل شود. با این حال ، نروژ و دانمارک روابط خود را حفظ کردند و از یک پرچم قرمز با صلیب سفید اسکاندیناوی تا لبه‌های آن استفاده کردند.

این پرچم امروزه نیز توسط دانمارک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اتحادیه تا سال 1814 و تا زمانی که نروژ در معاهده کیل توسط سوئد تصاحب شد ، ادامه داشت.

کاریز

در طول مدت اشغال نروژ توسط سوئد ، پرچم امروزی نروژ طراحی شد که با یک صلیب سفید اسکاندیناوی آبی روی یک زمین قرمز اصلاح شد.

در سال 1844 ، نروژ برای استقلال از سوئد جنگید ، اما یک بار دیگر در شرایط اتحادیه شخصی به عنوان سازش خود را پیدا کرد. پرچم نروژ با توجه به اینکه همیشه در کانتون خود نشان اتحادیه سوئد و نروژ را نشان می‌داد ، یک نماد ملی مجاز بود.

و در سال 1899 بود که برای اولین بار به عنوان یک نماد ملی مستقل در کنار نماد سوئد مطرح شد. با این وجود ، در سال 1905 به یک نماد ملی نروژ تبدیل شد.

این فردریک ملتزر طراح پرچم ، نماینده مجلس نروژ بود و پرچم نروژ را در سال 1821 طراحی کرد. با این حال 77 سال طول کشید تا به عنوان پرچم رسمی تصویب شود.

کاریز

رنگ‌های قرمز ، سفید و آبی پرچم نروژ نشان دهنده آزادی است. این آزادی می‌تواند بازتاب خواسته‌های استقلال طلبانه مردم نروژ باشد که در اوایل قرن بیستم تحقق یافت.

اگرچه این رنگ‌ها همچنین نمایانگر دو ملتی است که نروژ تاریخچه خود را با آن‌ها مشترک است: دانمارک (قرمز) و سوئد (آبی)


کاریز

معرفی کشور نروژ

بهترین سوغات نروژ

روز ملی کشور نروژ

معروف‌ترین غذاهای نروژ

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید