کاریز

آشنایی با جاذبه‌های منحصربفرد شهر لیون – فرانسه

لیون شهر ابریشم و ابریشم‌بافی‌ است. تپه‌ی کروا روس، مرکز ابریشم‌بافی لیون است که به خاطر کوچه‌های باریک‌اش که ترابوله نامیده می‌شوند، معروف است.

تپه نوردی و قدم زدن در ترابوله‌ها که از وسط ساختمان‌ها رد می‌شوند و مردم را به آن‌ سوی رودخانه و بازارهای ابریشم می‌رسانند، بسیار رویایی و چشم نواز است.

لیون منزلگاه بسیاری از مجله‌ها برای سلایق مختلف است. جالب است بدانید که منطقه Part-Dieu، اخیرا بزرگ‌ترین مرکز خرید در بخش شلوغ شهر، در اروپا معرفی شده است.

یکی از حقایق معروف مربوط به لیون این است که بهترین شیوه رفت‌وآمد، استفاده از دوچرخه است. آنچه که کمتر کسی درباره این شهر می‌داند این است که سرویس اجاره دوچرخه در این شهر اختراع شد.

در لیون با پرداخت ۱۵ یورو در سال ، می‌توانید هرچقدر که بخواهید و در هر زمان از دوچرخه‌های Velo’v سیستم اجاره دوچرخه استفاده کنید.

لیون همچنین بخشی از میراث جهانی یونسکو است. بیش از ۵ کیلومتر مربع از زمین‌های لیون ، شامل ۴ مکان تاریخی مربوط به دوره‌های مختلف دوران گال، رنسانس، دوران صنعتی و قرن ۱۹ تحت حمایت یونسکو هستند.

کاریز لیستی از بهترین جاذبه‌های شهر لیون را به شما معرفی می‌کند تا فرصت بازدید از آن‌ها را در تور فرانسه کاریز از دست ندهید.

 

کاریز

 

1. میدان بلکور

این مکان به عنوان بزرگترین میدان پیاده مدار اروپا ، یکی از جاذبه‌های اصلی منطقه‌ی Presqu’île بوده که بین رودخانه‌های سون و رون واقع شده است.

در این میدان تعدادی مجسمه‌ی قابل توجه نیز وجود دارد که از آن جمله می‌توان به تندیس پادشاه لوئی چهاردهم نشسته بر پشت اسب خود اشاره نمود.

این اثر هنری باشکوه ارابه پیروزی رودخانه گارون را به تصویر می‌کشد چهار اسب مجسمه‌ای شگفت انگیز این میدان بسیار سخت کوش به نظر می‌رسند ، آن‌ها چهار رود مختلف را که به اقیانوس می‌ریزند نشان می‌دهند.

اندازه‌ی بزرگ میدان آن را به یک مکان ایده‌آل برای فستیوال‌های محلی ، کنسرت‌های خیابانی و رویداد‌های مخصوص تبدیل کرده است. اضافه شدن یک چرخ و فلک بزرگ نیز زیبایی خاصی به آن بخشیده است.

هتل دو ویل در لیون در ضلع شرقی میدان قرار دارد ، هتل دو ویل که در ابتدا بین سال‌های 1646 و 1672 ساخته شده بود ، توسط ژول هاردوئین-مانسارت به سبک باروک بازسازی شد.

یکی دیگر از بناهای یادبود در این منطقه کاخ لا بورس و دو تجارت در خیابان د لا لا جمهوری است. اگرچه این ساختمان سبک معماری رنسانس دارد ، اما در قرن نوزدهم ساخته شده است.

کاریز

2. تئاتر رومی فورویر

این تئاتر رومی ، یکی از قدیمی‌ترین تئاترهای موجود در فرانسه است که به دستور آگوستوس در قرن ۱۵ تا ۱۷ قبل از میلاد ساخته شد و در زمان سلطنت هادریان گسترش یافت.

این تئاتر نزدیک تپه Fourvière ساخته شده که در زمان رومن‌ها درست در مرکز شهر قرار داشته است.

سالن تئاتر دارای صندلی‌های شیب‌دار ، طبقات تزیین‌شده و یک صحنه‌ی نمایش بزرگ است همچنین این تئاتر دارای کف پوش‌های تزئین شده است.

در نزدیکی آن ، باقی مانده‌ی ادئون را می‌توان دید که بسیار کوچک‌تر از این سالن تئاتر بوده است و برای نمایش‌های موسیقی و رقابت‌های شعر مورد استفاده قرار می‌گرفت.

 

کاریز

 

3. پارک سرطلایی

این پارک به دلیل وجود یک مجسمه طلایی از مسیح نامگذاری شده است که طبق افسانه‌ها ، توسط صلیبیون در اینجا دفن شد. این پارک مجلل واقع در ساحل سمت چپ رود رون ، پناهگاه آرامش در قلب شهر است.

این مکان بزرگترین پارک شهری فرانسه بوده و مقصدی محبوب برای خانواده‌ها، کودکان و دوچرخه سواران محسوب می‌شود. بسیاری از جاذبه‌های پارک برای کودکان طراحی شده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به چرخ و فلک، باغ وحشی کوچک، قطاری مینیاتوری و یک تئاتر عروسکی اشاره نمود.

دریاچه‌ای نیز در این پارک قرار دارد که فرصت قایق‌سواری ، پیک نیک دریایی و پیاده روی درامتداد خط ساحلی زیبای آن را فراهم می‌کند.

از دیگر دیدنی‌های پارک برای گردشگران می‌توان به باغ گیاهشناسی اشاره کرد این باغ دارای گلخانه‌های قرن نوزدهمی است که با گستره‌ای از گیاهان استوایی شامل کاملیا، گیاهان گوشتخوار و نیلوفرهای آبی آمازون پر شده‌اند.

 

کاریز

 

4. شهر قدیمی

این محله قرون وسطایی در شمال کلیسای جامع پر از خطوط باریک سنگ فرش و حیاط‌های کوچک و آرام است.

خیابان سن ژان که زمانی مرکز صنعت ابریشم شهر بوده، شاهراه اصلی منطقه‌ی قدیمی لیون به شمار می‌رود.

بسیاری از خانه‌ها و کاخ‌های ساخته شده در این محل برای تجار ابریشم و اشراف لیون در حال حاضر به رستوران‌هایی تبدیل شده که در قرن نوزدهم شکوفا شدند.

این کحل یکی از بهترین مکان‌هایی است که می‌توانید در آن غذاهلی محلی لیون را مزه کنید.

همچنین حضور در یک نمایش عروسکی سنتی یکی از سرگرم کننده‌ترین کارهایی است که می‌توان در لیون انجام داد اجراها به زبان فرانسه هستند.

شهر قدیمی با استفاده از نام سه کلیسای معروف آن ، به سه منطقه تقسیم می‌شود؛ سن جان، سن پل و سن جورج. کلیسای گوتیک و معروف سن جان و موزه‌ی مینیاتور در منطقه سن جان؛ کلیسای بلند سن پل، معبد زیبای دو شانژ، موزه‌ی تاریخ لیون و موزه‌ی خیمه‌شب‌بازی در منطقه‌ی سن پل؛ و کلیسای نئوگوتیک ِ سن جورج و معماری زیبای آن منطقه، از آثاری هستند که در حین گردش در شهر قدیم می‌بینید.

کاریز

5. کوچه‌های ترابوله

ترابول‌ها نوعی راهرو در مناطق قدیمی Vieux Lyon و Croix Rousse، شاهدان اتفاقات رمزگونه فراوانی هستند. ۴۰۰ ترابول در میان ساختمان‌های مختلف وجود دارد.

لیون به خاطر داشتن مسیرهای ترابوله که از پول حاصل از فروش ابریشم ساخته شده بود، مشهور است. این مسیر‌ها ، برای حفاظت از پارچه‌های ظریف از آب و هوای نامساعد که از منطقه‌ای به منطقه‌ی دیگر منتقل می‌شد، ساخته شده است.

منطقه‌ی لیون قدیمی دارای یکی از بلندترین ترابول‌های شهر است که از خیابان سن ژان تا خیابان بوف کشیده شده است.

در زمان جنگ جهانی دوم این ترابوله‌ها بسیار مفید بودند و از آن‌ها برای فرار محلی‌ها از دست ماموران گشتاپو استفاده می‌شد که این امر را تسریع می‌کردند.

البته امروزه بیشتر این ترابول را می‌توان در املاک خصوصی یافت که به عنوان ورودی آپارتمان‌ها مورد استفاده هستند.

 

کاریز

معرفی کلیساهای دیدنی شهر لیون – فرانسه

معرفی شهر لیون – فرانسه

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید