آژانس کاریز

با بهترین خط‌های مرزی در دنیا آشنا شوید

مرزها نه تنها ما را تعریف می‌کنند ، بلکه ما را نیز می‌شناسند. خطوط ساده روی زمین ، ساخته دست بشر یا زمین شناسی ، در مکانی به ظاهر بی‌معنی ، یک فرهنگ را از فرهنگ دیگر جدا می‌کند.

مرزهای کشورها اغلب مناطقی هستند که در سراسر جهان درگیر جنگ و محافظت ایمن هستند.با آژانس کاریز از خیره کننده‌ترین و تحسین برانگیزترین مرزهای بین المللی در جهان آشنا شوید.

آژانس کاریز

 

ایتالیا و سوئیس

در امتداد مرز ایتالیا و سوئیس در ارتفاعات کوه‌های آلپ یک کلبه قرار دارد که به عنوان یک مرکز تحقیقاتی برای آب و هوای دمای پایین استفاده می‌شود.

این ساختمان منحصر به فرد فقط با پای پیاده قابل دسترسی است و اولین بار توسط ملکه ایتالیا در سال 1893 ساخته شده است.

ساختار فعلی به تازگی بازسازی شده است و هنوز هم در توسعه مطالعات علمی در ارتفاع زیاد خدمت می‌کند.

کومو ، واقع در مرز ایتالیا و سوئیس ، فرصتی منحصر به فرد برای بازدید همزمان از دو کشور فراهم می‌کند.

آژانس کاریز

نپال و چین

کوه اورست درست در مرز نپال و چین قرار دارد و آن را به یکی از مرتفع‌ترین مرزهای بین المللی موجود تبدیل کرده است.

به شدت بحث شده است که قله بلندترین کوه جهان در کدام کشور قرار دارد ، اگرچه Google Earth قله را در چین قرار داده است. فقط باید خودتان مجبور شوید از کوه بالا بروید تا متوجه شوید.

هرچند که کوهنوردان معمولا از نپال به این کوه صعود می‌کنند زیرا این راه با توجه به زیرساخت‌های لازم صعود به اورست را امن‌تر می‌کنند. اما اورست جزء اراضی هر دو کشور به حساب می‌آید.

آژانس کاریز

کانادا و آمریکا

مرز كانادا و آمریكا كه تقریباً 9000 كیلومتر امتداد دارد ، طولانی‌ترین مرز بین المللی در جهان است. پل رنگین کمان به عنوان گذرگاه بین دو کشور استفاده می‌شود.

علاوه بر این کتابخانۀ عمومی هاسکل ، در مرز بین دو کشور کانادا و آمریکا قرار دارد. این کتابخانه، شهر استانستد در کبکِ کانادا را به دربی‌لاین در ورمونتِ آمریکا وصل می‌کند.

درست در وسط فضای کتابخانه ، یک خط سیاه رنگ می‌بینید که مشخص کننده مرز دو کشور است. کتابخانۀ هاسکل، در سال 1904 و به عمد در نقطۀ مرزی دو کشور ساخته شده است.

این کتابخانه را کارخانه‌دار آمریکایی کارلوس هاسکل ساخت که همسری کانادایی داشت.

آژانس کاریز

کره شمالی و کره جنوبی

مرز بین کره شمالی و کره جنوبی یکی از مشهورترین مرزهای جهان است. البته حقیقت جالبی هست که کمتر کسی آن را می‌داند این مرز یک میز را به دو قسمت تقسیم می‌کند.

یک طرف این میز برای کره شمالی و طرف دیگر آن متعلق به کره جنوبی است که باعث می‌شود مقامات دو کشور بدون آن‌که بخواهند از کشورشان خارج شوند سر یک میز بنشینند و با هم مذاکره کنند.

این مرز در منطقه غیر نظامی بین دو کشور واقع شده و یکی از مرزهای در این لیست است که به شدت محافظت می‌شود. در واقع ، دو کشور از نظر فنی هنوز در جنگ هستند و تا امروز نیروهای آمریکایی در سمت کره جنوبی مستقر هستند.

آژانس کاریز

سوئد و نروژ

سوئد و نروژ جزء همسایه‌هایی هستند که رابطۀ سیاسی و اقتصادی فوق‌العاده‌ای با یکدیگر دارند. مرز دو کشور نیز، به اندازۀ رابطۀ آنها با یکدیگر شگفت‌انگیز و زیبا است.

جاده‌ای در میان جنگل که مرز بین دو کشور نروژ و سوئد را مشخص می‌کند ، یک مسیر عالی را برای اتومبیل برفی ایجاد می‌کند.

این جاده با طول بیش از 1500 کیلومتر که از دو طرف با درختان کاج احاطه شده است و طولانی‌ترین مرزِ هر دو کشور است.

جالب است بدانید راندن اتومبیل‌های برفی در نروژ خلاف قانون است اما در سوئد منع قانونی ندارد.


آژانس کاریز

راهنمای ویزای شنگن

ویزای کانادا

گردشگری و کرونا

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید