راهنمای سفر به ریکیاویک پایتخت ایسلند

ریکیاویک پایتخت ایسلند و شمالی‌ترین پایتخت در جهان است. با وجود جمعیت اندک تقریباً بیش از 200،000 در منطقه ریکیاویک ، این یک شهر پر جنب و جوش است که هر ساله تعداد زیادی بازدیده به طور روزافزونی را به سوی خود جلب می‌کند.

این شهر پایتخت مالی ، فرهنگی و سیاسی ایسلند است و یکی از تمیزترین و امن‌ترین شهرهای جهان است. ریکیاویک ۴۰ درصد جمعیت ایسلند را در خود جا داده‌ است.

آژانس کاریز

موقعیت جغرافییی شهر ریکیاویک

شهر ریکیاویک در جنوب غربی ایسلند قرار دارد و توسط خلیج Faxaflói احاطه شده است. در طول اعصار ، این شهر توسط یخچال‌های طبیعی ، زمین لرزه‌ها و فوران‌های آتشفشانی شکل گرفته و منطقه زمین گرمایی است.

نام این شهر به ‘خلیج دودی’ ترجمه می‌شود. خط ساحلی ریکیاویک با شبه جزیره‌ها ، آبشارها ، تنگه‌ها و جزایر ، به ویژه جزیره ویشی ، تنظیم شده است و پرندگان دریایی و نهنگ‌ها سواحل را فرا می‌گیرند.

حلقه کوه همانطور که از ساحل دیده می‌شود زیبایی ویژه‌ای دارد. کوه اسجان بلندترین کوه در مجاورت ریکیاویک و بارزترین ویژگی خط ساحلی است. این قله باشکوه در بین کوهنوردان بسیار محبوب است.

از دیگر کوه‌های قابل توجهی که از ساحل دریا می‌توان دید ، Akrafjall و Skarðsheiði است. در روزهای روشن ، حتی ممکن است یخچال افسانه‌ای Snæfellsjökull ، در انتهای شبه جزیره Snæfellsnes را ببینید.

بزرگترین رودخانه‌ای که از این شهر عبور می‌کند رود الیشنا در دره الیشاردالور است که همچنین یکی از بهترین رودهای ایسلند برای ماهیگیری ماهی قزل آلا است.

آژانس کاریز

سیستم حمل و نقل در شهر ریکیاویک

در ایسلند قطار یا تراموا وجود ندارد ، اما بیشتر مردم با ماشین سفر می‌کنند. این شهر همچنین دارای سیستم اتوبوسرانی است. دو بندر بزرگ در شهر وجود دارد ، بندر قدیمی در مرکز و Sundahöfn در شرق شهر قرار گرفته است.

فرودگاه داخلی ریکیاویک در Vatnsmýrin  نه چندان دور از مرکز شهر و نزدیک به تپه Öskjuhlíð و رستوران ، در مرکز دید و مرکز نمایشگاه پرلان واقع شده است ،.

فرودگاه بین المللی کفلاویک در میشنشئیشی در فاصله 50 کیلومتری شهر واقع شده است. اتومبیل ، جیپ و دوچرخه را می‌توان به راحتی در شهر اجاره کرد و همچنین تورهای سازمان یافته بسیاری ارائه می‌شود.

با این وجود قدم زدن در بین قسمت‌های مختلف شهر بسیار آسان و لذتبخش است.

آژانس کاریز

آب و هوای شهر ریکیاویک

کشور ایسلند، دارای آب و هوایی سرد و قطبی است اما تا حدی هم تحت تأثیر توده‌های هوای معتدل است. جریان‌های آب گرم که به گلف استریم معروف است، در کرانه‌های آسمان جنوبی ایسلند، باعث می‌شود که افزایش نسبی دما در ایسلند وجود داشته باشد.

از یخبندان‌های گسترده و سخت، مخصوصا در فصل زمستان جلوگیری می‌کند. در شهر ریکیاویک نیز، آب و هوا تحت تاثیر جو اقیانوسی است. در ریکیاویک، حتی تابستان‌ها نیز، سرد است.

 

آژانس کاریز

 

بازدید از شهر ریکیاویک در دوران COVID-19

فعالیت‌های داخل منزل مانند ناهار خوری در رستوران یا رقص در یک کلوپ شبانه یا بازدید از استخرهای شنا محلی بیشتر از استخرهای بیرون تأثیر گذاشته است.

تابلوها و برچسب‌هایی را خواهید دید که به شما یادآوری می‌کنند که در فاصله دور باشید. شمالی‌ترین پایتخت جهان با مدل معمولی پایتخت متناسب نیست.

با وجود چنین جمعیت کمی ، می‌توان در این شهر گشت و گذار کرد و مناظر را دید ، بدون اینکه از نزدیک با ده‌ها نفر آشنا شوید. به راحتی می‌توانید فاصله خود را حفظ کرده و با پای پیاده به گشت و گذار در شهر بپردازید.

فقط به یاد داشته باشید که ماسک خود را به همراه داشته باشید در صورتی که می‌خواهید از فروشگاه یا کافه‌ای خارج شوید. گشت و گذار در باغ‌های عمومی و گشت و گذار در میان خانه‌های سنتی رنگارنگ طعم جادویی از پایتخت ایسلند را به شما می‌بخشد.

با پیروی از دستورالعمل‌های انجمن کرونا ، می‌توانید با خیال راحت این پایتخت هیجان انگیز را کشف کنید.

آژانس کاریز

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید