تور کنیا

معرفی کنیا

کشور کنیا قدرتمندترین کشور در شرق آفریقا از لحاظ اقتصادی است و همچنین به سرعت در حال پیشرفت می‌باشد. کشور کنیا به هشت استان تقسیم گردیده که هر کدام توسط یک استاندار اداره می‌شود.

پایتخت کنیا نایروبی است و مومباسا، کیسومو و ناکورو از دیگر شهرهای مهم این کشور محسوب می‌شوند. سالانه گردشگران فراوانی به خاطر طبیعت، حیات وحش و فرهنگ فوق العاده کنیا به این کشور می‌آیند.

جمعیت این کشور با توجه به آخرین سرشماری رسمی که در سال 2016 انجام شده 47.251.000 می‌باشد و مساحتی در حدود 582.650 کیلومتر مربع را دارا است.

همچنین هفتاد درصد مردم کنیا مسیحی، بیست درصد آنیمیست و ده درصد مسلمان هستند. واحد پول آن‌ها شیلینگ کنیا (KSH) است درباره اختلاف ساعت کنیا با تهران نیز باید گفت یک ساعت و نیم از تهران عقب تر است.

زبان رسمی در این کشور به دلیل اینکه سال‌ها مستعمره انگلیس بوده انگلیسی است همچنین  زبان سواحیلی نیز در این کشور به عنوان زبان رسمی استفاده می‌شود.

با آژانس کاریز باشید تا سفری کوتاه در این کشور زیبا داشته باشید همچنین شما می‌توانید در تور کنیا آژانس کاریز شرکت کنید و از مناظر و حیات وحش این کشور آفریقایی لذت ببرید.

 

 

آژانس کاریز

 

موقعیت جغرافیایی کنیا

همسایگان کنیا کشوهای تانزانیا در جنوب، اوگاندا در غرب، سودان در شمال غربی، اتیوپی در شمال، سومالی در شمال شرقی می‌باشند و اقیانوس هند نیز در شرق آن قرار گرفته ‌است.

این کشور دارای خط ساحلی اقیانوس هند است که باعث وجود دشت‌های وسیع و تپه‌های متعدد در کنیا شده است.

569.250 کیلومتر مربع از مساحت کنیا را خشکی و مابقی را آب‌های داخلی از جمله دریاچه‌های ویکتوریا و رودلف تشکیل داده‌اند.

مرتفع‌ترین کوه‌های کشور کنیا کوه کنیا و کوه الگون هستند که در مرز بین کنیا و اوگاندا قرار دارند.

کنیا هنچنین عضو گروه G15 است که کشورهای ایران، شیلی، اندونزی، نیجریه، سریلانکا، آرژانتین، الجزایر، مصر، مالزی، پرو، ونزوئلا، برزیل، هند، جامائیکا، مکزیک، سنگال و زیمبابوه هم در آن عضو هستند.

 

 

آژانس کاریز

 

 

آب و هوای کنیا

آب و هوای کشور کنیا معتدل است. در مناطق ساحلی این کشور هوای گرم اما مرطوبی برقرار است این درحالی است که در شمال و شمال شرقی هوا نسبتا گرم و خشم است.

آفتاب در این کشور بسیار سوزان است به همین دلیل در بیشتر فصول سال مردم با لباس‌های خنک و تابستانی دیده می‌شوند. سردترین ماه در کنیا از فوریه تا مارچ و گرم‌ترین ماه از ژوئیه تا آگوست است.

کنیا یکی از بهترین خاک‌های قاره آفریقا را برای کشاورزی دارد. مهاجرت سالانه در کنیا بین ژوئیه و سپتامبر رخ می‌دهد که میلیون‌ها جانور وحشی در آن حضور دارند و این حادثه یکی از محبوب‌ترین صحنه‌ها برای فیلمسازان می‌باشد.

 

آژانس کاریز

حیات وحش کنیا

منطقه حفاظت‌شده آمبوسلی در دره ریفت کنیا واقع‌شده است. این منطقه بهترین ناحیه آفریقا برای از نزدیک دیدن گله‌های فیل آفریقایی است.

در منطقه حفاظت‌شده ماسایی مارا کنیا، دسته‌های شیر که آزادانه در طبیعت زندگی می‌کنند را می‌توان از چند صد متری دید.

در میان کشوهای آفریقایی، آنچه کنیا را متمایز می‌کند تلاش مردم محلی این کشور برای حفظ حیات‌وحش و جلوگیری از شکار غیرقانونی حیوانات در این کشور است.

مردم این کشور سعی می‌کنند با حفظ طبیعت زیبا و گونه‌های حیوانی منحصربه‌فردشان، با ساخت مهمانسراها و کمک به گردشگران برای بازدید از مناطق حفاظت‌شده، امرارمعاش کنند.

در کنیا 25 منطقه حفاظت‌شده طبیعی وجود دارد که هریک شگفتی‌های منحصربه‌فردی را در خود جای‌داده‌اند در مناطق حفاظت‌شده کنیا، خبری از آسمان‌خراش‌های مزاحم و آلودگی‌های نوری در آسمان نیست، در میان طبیعت بکر و حتی گاه در قلب گله‌های گورخر یا گاومیش‌ها می‌توان به تماشای دل‌انگیز غروب خورشید نشست، منظره‌ای که کمتر کسی شانس دیدن آن را خواهد داشت که با شرکت در  تور کنیا آژانس کاریز این فرصت نصیبتان می‌شود.

هر تابستان  و به طور معمول در ماه آگوست  گله‌های گاومیش از منطقه حفاظت‌شده سرنتگی به ماسایی مارا مهاجرت می‌کنند، یکی از بهترین لحظات بازدید از پارک ملی نایروبی، ماسایی مارا و پارک ملی آمبوسلی لحظه مواجه‌شدن با یوزپلنگ‌ها و پلنگ‌های نادر این منطقه است. این یوزپلنگ‌ها و پلنگ‌های نادر در معرض انقراض قرارگرفته‌اند و به‌سختی می‌توان آن‌ها را از نزدیک دید.

آیا می‌دانید بزرگترین پارک‌های ملی در جهان کدامند؟

منطقه ملی حفاظت‌شده نایروبی که در 7 کیلومتری شهر نایروبی واقع‌شده، تنها 117 کیلومترمربع وسعت دارد اما زیستگاه گونه‌های جانوری بسیار نادری ازجمله گورخرها، زرافه‌ها و کرگدن‌ها به‌حساب می‌آید. این منطقه حفاظت‌شده یکی از معدود مکان‌های کنیاست که در آن می‌توانید گونه کرگدن‌های در حال انقراض را از نزدیک ببینید.

 

 

آژانس کاریز

 

تورهای نوروز 1401

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید