کاریز تور

فرهنگ‌ها و سنت‌های عجیب اروپایی‌ها-پارت دوم

وجه تمایز ما انسان‌ها با حیوانات علاقه و پایبندی‌مان به آداب و رسوم متفاوتی است که داریم. این آداب و رسوم در تمامی مراحل و جزئیات زندگی رخنه کرده‌اند. در حقیقت، انسان‌ها چنان عاشق اجرای مراسمات هستند که جهان از زمان طلوع تمدن تا به امروز با هزاران فرهنگ مختلف روبه‌رو بوده است. درادامه مطالب معرفی فرهنگ‌های مختلف کاریز ، نگاهی به عجیب‌ترین فرهنگ‌ها در سرزمین‌های مختلف خواهیم داشت و از چند رسم حیرت‌انگیز برایتان خواهیم گفت.

6.کاگا تیو: کاتالونیا

بیایید به یکی از زمان‌های مورد علاقه سال برویم ، یعنی کریسمس. شما می‎توانید سنت‌های بسیاری را در سراسر اروپا پیدا کنید که در این زمان اتفاق می‌افتند. یک رسم ناشناخته در کاتالونیا وجود دارد که ارزش ذکر کردن را دارد. در اوایل ماه دسامبر در خانه‌هایی در کاتالونیا، اسپانیا، می‌توانید کنده‌هایی به نام کاگا تیو پیدا کنید که در یک طرف آن یک صورت نقاشی شده است. این اصطلاح در لغت به معنای چوب سیاه است. کنده‌ها کلاه قرمزهای سنتی بر سر می‌گذارند و بچه‌ها از آنها مراقبت می‌کنند، حتی به آن‌ها غذا می‌دهند، این کار لذت زیادی را برای آنها به همراه دارد. در شب کریسمس چوبی به کودکان داده می‌شود تا کاگا تیو را بزنند. آنها می‌توانند یک آهنگ خاص را طی زدن کنده بخوانند. پس از آن، آنها اسباب‌بازی‌های کوچک و شیرینی‌هایی را پیدا می‌کنند که از چوب افتاده است.

 

آژانس کاریز

 

7.جشن دوری: ایسلند

بسیاری از سنت‌ها با غذا مرتبط هستند و این رسم ایسلندی‎ها خیلی هم متفاوت نیست. جشن دوری در ژانویه برگزار می‌شود که در اصل Þorrablót نام دارد. ایسلندی‌ها نفرت انگیزترین وعده غذایی را در این روز می‌خورند، به عنوان مثال بیضه ترش، سر گوسفند پخته یا کوسه تخمیر شده. چرا مردم  این کار را انجام می‌دهند؟ از نظر تاریخی، دوری به معنای زمستان است. هیچ کس نمی‌داند که در گذشته چگونه این جشن برگزار می‌شده است، اما مردم برای نگهداری غذا آنها را دفن می‌کردند یا بهشان نمک می زدند. توانایی خوردن این غذا در فرهنگ مدرن ایسلندی نشانه قدرت تلقی می‌شود.

8.پارتیتا، ایتالیا

این سنت در افسانه‌ای از قرن 15 سرچشمه می گیرد. دو آقا همدیگر را برای دوئل بر سر لیونورا، زنی که هر دو دوستشان داشتند، به چالش کشیدند. اما پدر دختر، ارباب قلعه ماروستیکا، تصمیم گرفت که به جای آن شطرنج بازی کنند. لیونورا با برنده ازدواج میکند در حالی که خواهر کوچکترش اولدرادا با بازنده. از آن زمان صدها نفر با لباس در این مسابقه دوسالانه شرکت می‌کنند که تکمیل آن حدود دو ساعت طول می کشد.

9.رقص خرس، رومانی و مولداوی

رویداد زمستانی سالانه نماد مرگ و تولد دوباره زمان است و همچنین باید ارواح شیطانی را از خود دور کند. این مراسم بین کریسمس و سال نو اتفاق می‌افتد و علی‌رغم اینکه شاید کمی بحث برانگیز باشد، کل جامعه را به خود جذب می‌کند. نوازندگان لباس‌های پوست خرس واقعی می‌پوشند (سنگین‌ترین آنها می‌تواند تا 50 کیلوگرم وزن داشته باشد) و پس از حدود سه ماه تمرین قبل از مراسم، با ریتم پان فلوت و طبل می‌رقصند. معمولاً این راهپیمایی بین شش تا 24 خرس، رام‌کننده‌های خرس و شخصیت‌هایی که لباس زنانه می‌پوشند، تشکیل می‌شود. این مراسم شامل اعمال و رقص‌هایی مانند ضربه زدن توسط رام‌کننده‌های خرس به خرس‌ها با دم اسب و ضربه زدن زنان با چوب است. خرس‌ها در حین این عملیات می‌میرند و به عنوان نمادی از تجدید حیات دوباره زنده می‌شوند.

 

 

آژانس کاریز

 

10. پرتاب سفال از پنجره، کورفو، یونان

در طول این سنت، کوزه‌های بزرگ با آب از بالکن‌ها روی زمین در مرکز شهر پرتاب می‌شوند. این مراسم هر بار جمعیت زیادی از مردم را جذب می‎کند که از دیدن تکه‌تکه شدن سفال‌ها هیجان‌زده می‌شوند.

این سنت ارتدکس عید پاک یونانی که بوتیدس نامیده می‌شود، شنبه مقدس را که به عنوان اولین رستاخیز نیز شناخته می‌شود، نشان می‌دهد. بر اساس این باور عمومی، ونیزی‌هایی که از قرن چهاردهم تا قرن هجدهم بر کورفو حکومت می‌کردند، سرچشمه گرفت. آنها ظاهراً وسایل قدیمی خود را در آغاز سال جدید بیرون می‌اندازند تا در آن سال برای وسایل جدید جا باز کنند. زمانی که یونانیان این سنت را پذیرفتند، آن را به عید پاک، یکی از مهم ترین جشن‌های تقویم یونانی منتقل و سفال را وارد آن کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید