آژانس کاریز

جاذبه‌های توریستی پراگ

پراگ از گذشته تا کنون به عنوان “شهر هزاران مناره” لقب گرفته است. این شهر با توجه به تاریخ 1100 ساله‌اش، با مناظر باشکوه از کلیساهای گنبدی شکل دوست داشتنی و برج های سر به فلک کشیده قدیمی که با هم ترکیب شده، یکی از مقاصد عالی برای گردشگری به شمار می‌رود. در پراگ به هر کجا که نگاه کنید، نمونه‌های خوبی از سبک‌های گوتیک، باروک، رنسانس و آرت نو در شهر پراکنده‌اند که تضاد چشمگیری با قلعه قدیمی پراگ ایجاد می‌کنند. اگر قصد سفر به پراگ پایتخت زیبای چک را دارید لازم است قبل از هر چیزی با جاذبه‌های توریستی آن آشنا شوید. در این مقاله سعی کرده‌ایم تا بهترین جاذبه‌های توریستی پراگ را به شما معرفی کنیم؛ بنابراین تا انتهای این مقاله با کاریز همراه باشید تا برجسته‌ترین جاذبه‌های توریستی پراگ را به خوبی بشناسید.

1.قلعه پراگ

قلعه پراگ واقع در محله هرادکانی که زمانی خانه پادشاهان بوهمیا بود، امروزه اقامتگاه رسمی رئیس‌جمهور جمهوری چک و یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است. این قلعه که در ابتدا به‌عنوان یک قلعه محصور در حوالی سال 870 پس از میلاد ساخته شده بود، در طول سال‌ها به طرز چشمگیری تغییر کرده و نمونه‌هایی از بسیاری از سبک‌های معماری پیشرو در هزاره گذشته را در خود جای داده است. در داخل دیوارهای قلعه تعدادی از محبوب‌ترین مکان‌های توریستی پراگ از جمله کلیسای جامع سنت ویتوس، کلیسای سنت جورج، برج پودر، کاخ سلطنتی قدیمی و مسیر طلایی وجود دارد که در تور پراگ می‌توانید شاهد آن باشید.

قلعه پراگ یکی بزرگترین مجموعه قلعه در جهان است. این قلعه وسیع به زمان قابل توجهی برای گشت و گذار نیاز دارد. نکات برجسته این قلعه شامل سالن اصلی کاخ سلطنتی قدیم، تالار ولادیسلاو است که می‌توان از آن برای مسابقات قهرمانی استفاده کرد، و پله‌هایی که به اندازه کافی گسترده هستند تا شوالیه‌های سوارکار بتوانند از آن‌ها به نحو احسنت استفاده کنند. حتماً زمانی را در باغ سلطنتی بگذرانید که قدمت آن به سال 1534 برمی‌گردد و تعدادی ساختمان قدیمی فوق‌العاده از جمله پاویون توپ بازی، خانه تابستانی سلطنتی با فواره آواز و دادگاه شیر در آن را ببینید. بهترین راه برای کاوش کامل قلعه پراگ، استفاده از تور پیاده روی قلعه پراگ است. همچنین وب‌سایت رسمی قلعه را به طور مداوم برای اخبار و به‌روزرسانی‌های مربوط به رویدادهای فرهنگی، مانند کنسرت‌های موسیقی کلاسیک، سخنرانی‌ها و کارگاه‌ها بررسی کنید.

 

 

تور اروپا

 

2.پل چارلز در پراگ

یکی از شناخته‌شده‌ترین پل‌های قدیمی در اروپا، پل باشکوه چارلز دارای 32 نقطه دیدنی منحصر به فرد در طول دهانه 621 متری خود است. این پل  به خاطر مجسمه‌های قدیمی و زیبای خود مشهور است. از جمله مهمترین آنها می‌توان به امپراتور روم مقدس چارلز چهارم و جان نپوموک، محترم ترین قدیس کشور اشاره کرد که در سال 1683 از آن رونمایی شد.

از دیگر نکات برجسته پل چارلز می‌توان به مناظر دیدنی رودخانه ولتاوا و دروازه های گوتیک فوق العاده این سازه اشاره کرد.  تماشای پل چارلز در شب نیز بسیار توصیه می‌شود که کاریز برای مسافرین تور پراگ خود این فرصت را به وجود آورده است زیرا منظره‌ای به شدت زیبا را در مقابل چشمانتان به تصویر می‌کشد.

 

تور اروپا

 

 

3.میدان Wenceslas

نقطه برجسته منطقه شهر جدید پراگ (نووه مستو)، منطقه ای که از نیاز شهر برای گسترش آن ناشی شد، میدان فوق العاده Wenceslas  است که موزه ملی و بسیاری از گنجینه های معماری دیگر را در خود جای داده. میدان Wenceslas به نام قدیس حامی بوهمیا، که مجسمه او در میدان دیده می‌شود، در قرن چهاردهم در زمان سلطنت چارلز چهارم به عنوان بازار اسب ساخته و از آن زمان به یکی از مهم‌ترین فضاهای عمومی شهر تبدیل شده که هنوز برای تظاهرات و جشن‌ها از آن استفاده می‌شود.

بازدید از میدان Wenceslas یک تجربه سرگرم‌کننده و بدون شک یکی از بهترین کارهای رایگان برای انجام در پراگ است و بازدیدکنندگان را با برخی از بهترین تجربه‌های غذاخوری، رستوران‌های شهر و همچنین مراکز خرید عالی آشنا می‌کند. اگر در ماه دسامبر (آذر) به پراگ سفر می‌کنید، این مکان به بزرگترین بازار کریسمس شهر تبدیل می‌شود و لذتی مضاعف را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

 

 

 

تور اروپا

 

4.گنجینه‌های موزه ملی پراگ

گنجینه‌های موزه ملی (موزه نارودنی) در پراگ در چندین مکان پراکنده شده‌اندو مجموعه‌های مهم متعددی را در خود جای داده‌اندکه حوزه‌های مختلف را به نمایش می‌گذارند و به معنای واقعی کلمه میلیون‌ها مورد از کانی‌شناسی، جانورشناسی، مردم‌شناسی، باستان‌شناسی، هنر، موسیقی و انسان‌شناسی را پوشش می‌دهند. مجموعه حشره شناسی این موزه به تنهایی بیش از پنج میلیون نمونه دارد. قدیمی ترین موزه در جمهوری چک، در اوایل دهه 1800 تاسیس شد.

یکی از ویژگی‌های جالب توجه گنجینه‌های موزه ملی پراگ ، نمایشگاه باستان‌شناسی با مجموعه گسترده‌ای از مصنوعات رومی قرن اول و دوم، همراه با یافته‌های متعدد عصر برنز و آهن اولیه است.  موزه دیگری که باید در فهرست بازدید خود قرار دهید، موزه عالی فنی ملی است که پیشرفت‌های تکنولوژیکی زیادی را که کشور به پیشرفت آن کمک کرده، از جمله نمایش ماشین‌آلات و تجهیزات ساخته شده طی سال‌ها، از خودرو گرفته تا هواپیما را مستند کرده است.

 

تور اروپا

 

 

5. کلمنتینوم و کتابخانه ملی پراگ

یکی از بزرگترین مجموعه‌ بناهای تاریخی در اروپا، کتابخانه ملی جمهوری چک است. این ساختمان‌های زیبای سبک باروک در اصل بخشی از کالج یسوعی بودند و بعداً مجموعه کتاب‌های یسوعی و همچنین مجموعه کارولینوم را در خود جای دادند. این کتابخانه در نهایت پس از اخراج یسوعیان به مالکیت ایالت درآمد و کلمنتینوم اندکی پس از تشکیل به عنوان کتابخانه ملی در سال 1782 به یک کتابخانه عمومی تبدیل شد.

مجموعه کلمنتینوم با بیش از شش میلیون کتاب، بسیار بزرگ بوده و شامل نسخه هایی از هر کتاب منتشر شده در جمهوری چک است. یکی از نکات برجسته کلمنتینوم، سالن کتابخانه نفیس باروک با آثار هنری و سقف زیبا، برج نجومی 68 متری با مناظر فوق‌العاده پراگ و کلیسای کوچک آینه‌ای باشکوه با تزئینات بدیع است. تورهای راهنما به زبان انگلیسی در کلمنتینوم موجود است و بازدید از آن تقریباً 50 دقیقه طول می کشد. همچنین کلمنتینوم برای یک تجربه واقعا به یاد ماندنی به عنوان مکانی برای رویدادهای جاز، کنسرت‌های کلاسیک و جشنواره‌ها استفاده می‌شود.

 

تور اروپا

 

6. تالار قدیمی شهر و ساعت نجومی

مرکز تاریخی پراگ، تالار باشکوه شهر قدیمی، یکی از بهترین مکان‌ها برای شروع کاوش در شهر است. در این تالار، کلیسای تین و کلمنتینوم را به همراه کلیساهای زیبای قدیمی متعدد و همچنین معماری قدیمی باشکوهی خواهید دید که قدمت آن به قرن یازدهم می رسد.

یکی از نقاط برجسته پراگ، تالار شهر قدیمی است که محل قرارگیری ساعت نجومی شگفت‌انگیز اوایل قرن پانزدهم (orloj) است. از دیگر نکات برجسته تالار شهر قدیمی می‌توان به درگاه گوتیک منتهی به فضای داخلی باشکوه با نمایشگاه‌های هنری، کلیسای کوچکی که در سال 1381 ساخته شد، و یک زندان قدیمی اشاره کرد. حتماً (از طریق پله یا آسانسور) به بالای برج تالار شهر قدیمی به منظور بازدید از مناظر زیبای پراگ بروید و از زیبایی خیره کننده مناظر مدهوش شوید.

 

تور اروپا

 

7.کلیسای جامع سنت ویتوس

کلیسای جامع کاتولیک رومی سنت ویتوس که در محوطه قلعه پراگ واقع شده، بزرگترین و مهم ترین کلیسای مسیحی جمهوری چک است. مقبره اسقف اعظم پراگ، همچنین مقبره‌های بسیاری از قدیسین و سه پادشاه بوهمیایی در این کلیسا قرار دارند.

این کلیسای جامع در سال 925 پس از میلاد در محل یک روتوندای رومی ساخته شد و در سال 1344 شروع به کار کرد. تکمیل این کلیسا بیش از 525 سال طول کشید و نتیجه آن ترکیبی از سبک‌های مدرن نئوگوتیک و گوتیک قرن 14، همراه با تأثیرات باروک و رنسانس شد. نکات برجسته داخلی کلیسای جامع کاتولیک رومی سنت ویتوس شامل پنجره‌های شیشه‌ای رنگارنگ خیره کننده‌ای است که تثلیث مقدس را به تصویر می‌کشد( موزاییکی از سال 1370 (آخرین داوری) و کلیسای کوچک سنت ونسلاس (Svatovaclavska kaple) با محراب تماشایی با جواهرات تزئین شده با بیش از 1300 سنگ قیمتی).

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید