تور اروپا

بهترین کارها برای انجام در گیتورن هلند

گیترون هلند در تالاب‌های وسیع پارک ملی Weerribben-Wieden، دهکده‌ای با خانه‌های مزرعه‌دار کاهگلی، پل‌های چوبی و باغ‌های پر از گل است. همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره کردیم، ماشین‌ها در گیتورن چندان مورداستفاده قرار نمی‌گیرند در عوض تردد به صورت پیاده یا با قایق و دوچرخه صورت می‌گیرد. در ادامه به بهترین کارهایی که می‌توانید در تور هلند و گیتورن انجام دهید اشاره شده است.

 

تور اروپا

 

1. قایق سواری در کانال کروز

اولین چیزی که در گیتورن هلند باید در رابطه با آن تصمیم بگیرید این است که آیا می‌خواهید قایق خود را کاپیتانی کنید یا استراحت کنید و اجازه دهید شخص دیگری فرمان را در دست بگیرد. شرکت Smit Giethoorn انواع قایق‌ها را اجاره می‌دهد، اما همچنین تورهای راهنما را در کانال‌ها و دریاچه Bovenwijde در جنوب شرقی خواهید یافت. می‌توانید از کشتی‌های سرپوشیده در گیتورن استفاده کنید، این کشتی‌ها حدود یک ساعت طول می‌کشند تا به مقصد برسند و راه خوبی برای استراحت و لذت بردن از طبیعت روستا، باغ‌های کنار کانال و پل‌های چوبی هستند. در این سفر نکاتی در مورد برخی از بناهای دیدنی روستا خواهید شنید و نحوه حفاری این کانال‌ها را خواهید آموخت.

2. دوچرخه‌سواری در گیتورن

در نگاه اول گیتورن هلند ممکن است به دلیل عدم وجود جاده‌های آسفالت، مقصد خوبی برای دوچرخه سواری به نظر نرسد. اما یک دوچرخه به شما آزادی بسیار بیشتری نسبت به یک ماشین برای تردد در این دهکده می‌دهد. مسیرهای دوچرخه‌سواری در اطراف روستا وجود دارد که سپس با شبکه‌ای در سراسر پارک ملی تلاقی می‌کنند.

اگر می‌خواهید یک روز از دوچرخه سواری لذت ببرید، مسیر 41.5 کیلومتری de Wieden بهترین مسیر گیتورن است که خانه‌های کشاورزی و پل‌های کاهگلی آن را قبل از این که از طریق دریاچه‌های Beulakerwijde و Belterwijde به آن محیط دست‌نخورده تالاب بروید، به شما نشان می‌دهد. مسیر با علائم سبز و سفید مشخص شده است و در حین حرکت گره‌های مسیری وجود دارد تا بتوانید به مسیرهای دیگر منشعب شوید.

 

تور اروپا

 

3. بازدید از موزه Olde Maat Uus

این موزه به تازگی بازسازی‌شده در مزرعه‌ای قدیمی، پنجره‌ای را به جنبه‌های مختلف گذشته گیتورن، مانند ماهیگیری، کشاورزی و برش زغال سنگ نارس باز می‌کند. شما می‌توانید فضای داخلی یک خانه مزرعه‌ای معمولی، خانه ماهیگیران و قایق ها را ببینید تا احساسی نسبت به زندگی خانگی و کاری محلی در زمان‌های گذشته گیتورن داشته باشید. در این بازدید، نمایش ابزارهای عتیقه، لباس، مبلمان، پاپوش، ظروف خانه و همچنین یک فیلم برای دیدن جزئیات بیشتر وجود دارد.

4. بازدید از De Oude Aarde

در گیتورن می‌توانید از یکی از بهترین مجموعه‌های مواد معدنی و فسیل‌های هلند بازدید کنید. بسیاری از اینها توسط بنیانگذار موزه، رنه بواسواین، کاشف مدرنی که به اقصی نقاط جهان سفر کرده، جمع‌آوری شده است. شما در این موزه با یک ژئود آمتیست از برزیل، عقیق استرالیایی و یک تنه درخت سنگ‌شده از آمریکای شمالی رو‌به‌رو خواهید شد که بسیار شگفت‌انگیز هستند. این نمایشگاه‌ها در زیر نورافکن‌ها به صورت کم‌نور ارائه می‌شوند تا بر رنگ‌های خارق العاده خود تأکید کنند. مواد معدنی تقریباً همه به شکل طبیعی و فرآوری نشده ارائه می‌شوند.

5. بازدید از پارک ملی Weerribben-Wieden

این پارک در بیش از 100 کیلومتر مربع گسترش یافته و از دو ناحیه متمایز تشکیل شده است: Weerribben در شمال و Wieden در جنوب، که هر دو ظاهر خود را مدیون صدها سال برش زغال سنگ نارس هستند. در این مناطق خالی از سکنه، تنوع واقعی اکوسیستم‌ها، مانند چمنزارها، خزه‌های شناور، مرداب‌ها، نیزارها و دریاچه‌ها وجود دارد. مرکز بازدیدکنندگان De Wieden، در سینت جانسکلوستر، به راحتی به گیتورن نزدیک است و نمایشگاهی در مورد گیاهان و حیواناتی که در پارک زندگی می‌کنند، با استفاده از فیلم و عکاسی و همچنین اطلاعاتی در مورد مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه سواری دارد.

Buitencentrum Weerribben کمی دورتر به سمت شمال غربی است، اما نقطه دیگری برای سفرهای قایق‌رانی یا موتوری در جنگل‌های باتلاقی و تالاب‌های پر از حیات پرندگان است.

 

تور اروپا

 

6. رستوران‌های کنار کانال

در مورد لذت ساده غذاخوری در کانال های گیتورن چیزهای زیادی برای گفتن وجود دارد. ممکن است بخواهید برای سفر خود یک پیک نیک بچینید، اما مکان‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید فقط در کنار آب لنگر انداخته و برای صرف غذا بنشینید. در تمامی این رستوران‌های کنار کانال می‌توانید از صرف انواع غذاهای محلی هلند لذت ببرید.

7. بازدید از فروشگاه گلوریا ماریس شلپنگالری

یکی از لذت‌های بازدید از دهکده‌های قدیمی دنج مانند گیتورن، گشت و گذار در مغازه‌ها و جاذبه‌های عجیب و غریب است و این فروشگاه جواهر در این دسته می‌گنجد. در داخل این فروشگاه با انواع صدف‌ها و جواهرات ساخته شده با مرجان، مروارید،ناتیلوس و کامئو مواجه خواهید شد. البته لازم به ذکر است که برخی از قطعات برای فروش نیستند، مانند یک جفت صدف حلزون دریایی بسیار نادر به نام Conus gloriamaris که اندازه آنها تا 12 سانتیمتر است و در اندونزی و فیلیپین کشف شده است. اینها نوعی جام مقدس برای کلکسیونرهای صدف هستند، بنابراین جای تعجب است که این فروشگاه نه یک نمونه بلکه دو نمونه از آن را دارد.

8. بازدید از کلیسای منونیت

گمان می‌رود که گیتورن توسط پرچمداران قرن چهاردهمی که از مرگ سیاه فرار می‌کردند، تأسیس شد و این نوع شور مذهبی همچنان ادامه دارد. یک کلیسا در سال 1551 در این دهکده تأسیس شد و یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای هلند است. کلیسای منونیت فعلی متعلق به سال 1871 است و در سایه یک درخت راش غول پیکر قرار دارد. این کلیسا به سبکی خاص مطابق با کلیساهای هلندی قرن 19 و با کمک دولت ملی ساخته شده است.

 

تور اروپا

 

9. بازدید از بلوکزیجل

بلوکزیجل به سختی 15 دقیقه و از سمت غرب با گیتورن هلند فاصله دارد و دارای یک بندر بسیار زیبا است که توسط خانه‌های شیروانی قرن 16 و 17 تزئین شده است. شما می‌توانید در بلوکزیجل و در کنار کشتی‌های سنتی هلندی (قایق بادبانی) در بندر یک قهوه بخورید و از توپ هشدار قدیمی در اسکله عکس بگیرید.

10. بازدید از ولن هوو

در چند کیلومتری جنوب بلوکزیجل ولن هوو قرار دارد که در قرن هفدهم رونق یافت و زغال سنگ نارس را به هلند فرستاد. بخش بزرگی از ولن هوو یک منظره شهری حفاظت شده هلندی است و مجموعه‌ای از ساختمان‌های تاریخی، از جمله دو کلیسای تاریخی اواخر گوتیک، با نام‌های Grote of Sint Niklaaskerk و Kleine of Lieve Vrouwekerk، که به دلیل برج خود که تاج آن با یک فانوس برجسته است، در آن وجود دارد. شما از یک میز کافه در این میدان می‌توانید به گروت کرک و همچنین تالار شهر سابق قرن هفدهمی (اکنون یک رستوران است) و مدرسه لاتین (اکنون یک مغازه عتیقه‌فروشی است)، هر دو با نماهای بسیار تزئینی و شیروانی‌های پلکانی دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید