مجله گردشگری کاریز

جاذبه‌های برتر اروپا – اروپا گردی – پارت دوم

کاریز

از جاذبه‌های فرهنگی فرانسه گرفته تا ثروت دیدنی و تاریخی ایتالیا و لیست باشکوه آلمان از مقاصد خیره کننده معماری ، کشورهای اروپایی جاذبه‌های زیادی برای بازدیدکنندگان دارند.

که با وجود این‌ها انتخاب بهترین جاذبه‌ها برای بازدید می‌تواند بسیار دشوار باشد. در ادامه مقاله‌های بهترین جاذبه‌های گردشگری اروپا می‌خواهیم 4 جاذبه تماشایی دیگر را معرفی نمائیم.

کاریز

1. برج ایفل ، فرانسه

برج ایفل نه تنها یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های فرانسه و پاریس است بلکه جاذبه‌ای است که هر کسی آرزوی یک بار دیدن این برج باشکوه را در سر دارد.

این برج فرفورژه که در قلب قهرمان د مارس در پاریس نشسته است ، در اصل ساخته شده است تا به عنوان ورودی نمایشگاه جهانی در سال 1889 مورد استفاده قرار گیرد.

مهندس گوستاو ایفل انتقادات زیادی را برای طراحی خود دریافت کرد ، مردم آن را یک هیولا و “یک کار غیرممکن” می‌خواندند.

این برج با ارتفاع 324 متری معادل یک ساختمان 81 طبقه است که بلندترین سازه در جهان نیز می‌باشد.

ایفل از سه بخش برج رستوران‌ها و کافه‌ها ، فروشگاه‌های هدیه ، نمایشگاه‌هایی درباره تاریخ برج ، دفتر اصلی مرمت شده گوستاو ایفل و چندین عرشه مشاهده ، تشکیل شده است.

دو سطح اول برج ایفل از طریق راه پله یا بالابر قابل دسترسی است ، اما سطح سوم فقط از طریق آسانسور برای بازدیدکنندگان قابل دسترسی است.

همچنین بازدید از ایفل را در شب فراموش نکنید ، چرا که تمام برج با چراغ‌های طلایی و جذاب روشن می‌شود و جلوه‌ای خاص به این سازه می‌بخشد.

پاریس فرانسه

2. قلعه پراگ ، جمهوری چک

تقریباً هر سال سه میلیون نفر از قلعه پراگ دیدن می‌کنند. این قلعه همچنین یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های شهر پراگ و جمهوری چک است.

قلعه پراگ که توسط کتاب رکوردهای گینس به عنوان بزرگترین مجموعه قلعه در جهان شناخته می‌شود ، ترکیبی خیره‌کننده از سبک‌های معماری گوتیک و رومانسک است.

قدمت این قلعه به قرن 9 برمی‌گردد ، برخی دیگر از سازه‌های داخل قلعه قرن‌ها بعد ساخته شده‌اند.

برخی از خیره‌کننده‌ترین ساختمان‌های مجموعه قلعه پراگ شامل کلیسای جامع سنت ویتوس ، کلیسای سنت جورج و خط طلایی قرن شانزدهم هستند.

این خط از خانه‌های کوچک قرون وسطایی که زمانی نگهبانان کاخ و طلافروشان را در خود جای داده بود و قرن‌ها بعد ، نویسنده فرانتس کافکا و برنده جایزه نوبل ، یاروسلاو سیفرت را در خود جای داده ، تشکیل شده است.

در محوطه قلعه همچنین دفتر رئیس جمهور جمهوری چک و یک اتاق مخفی قرار دارد که جواهرات تاج Bohemian را در خود جای داده است.

گالری ملی دارای یک شعبه کوچک موزه در داخل قلعه است و همچنین یک موزه اسباب بازی نیز وجود دارد که روی اسباب بازی‌های چوبی متمرکز شده است.

کاریز جمهوری چک

3. کانال‌های آمستردام ، هلند

آمستردام که به درستی به عنوان “ونیز شمال” شناخته می‌شود ، از طریق صدها کیلومتر کانال که در شهر جریان دارد تشکیل شده است.

این شهر دارای سه کانال اصلی Herengracht ، Prinsengracht و Keizergracht  و بیش از 1500 پل اتصال جزایر است.

کانال پرینسنگراخت معروف‌ترین کانال در هلند است ، زیرا تعدادی ساختمان برجسته در امتداد سواحل آن واقع شده است که از جمله آن‌ها خانه‌ی آن فرانک ، بلندترین کلیسای آمستردام ، وسترکرک ، خانه Deutzen Hofje در قرن 17 و تعدادی دیگر از بناهای تاریخی چشمگیر است.

کانال سینگلگرشت ، اگرچه یکی از بزرگترین کانال‌ها نیست ، اما به دلیل همسایگی با محله بسیار مرتفع جوردان یا جردن ، جایی که رامبراند چند سال آخر زندگی خود را در آن گذرانده است ، به خوبی شناخته شده است.

کانال معروف دیگری به نام Brouwersgrach ، زمانی توسط کشتی‌هایی که با ادویه جات از آسیا برمی‌گشتند مورد استفاده قرار می‌گرفت و امروزه این کانال برای پارک قایق‌های خانگی یک کانال مورد علاقه است و در کنار آن انبارهایی که به آپارتمان‌های شیک و گران قیمت تبدیل شده‌اند ، قرار دارد.

هلند-کاریز

4. صومعه جرونیموس ، پرتغال

صومعه جرونیموس یکی از شناخته شده‌ترین جاذبه‌های کشور پرتغال است.

این صومعه که میراث جهانی یونسکو است در لیسبون و در مجاورت رودخانه تاگوس ساخته شده و نمونه زیبایی از سبک اواخر گوتیک مانوئلین یا پرتغالی است.

معماری مانوئلین با جزئیات تزئین شده ، با تعداد زیادی قوس نیم دایره در و پنجره‌ها و همچنین ترکیب عناصر دریایی ، مانند پوسته‌ها و مرواریدها ، در طراحی قابل توجه است.

ساخت صومعه از سال 1501 آغاز شد و اندکی بیش از 100 سال به طول انجامید.

قسمت اصلی این صومعه از سنگ آهک به رنگ طلایی ساخته شده است ، اما پادشاهان و معماران مختلف طی سال‌ها با استفاده از نقاشی‌های دیواری تحمیل شده ، سقف‌های کاشی کاری شده از طلا و کارهای چوبی دقیق ، جلوه‌های ویژه‌ای را به این بنا افزودند.

ورودی‌های اصلی صومعه از دروازه‌های کلیسای سانتا ماریا است ، از جمله یک ورودی جانبی 32 متری ، دو طبقه و درگاه کوچک‌تر جنوبی که مستقیماً به محراب اصلی باز می‌شود.

صومعه خود دارای محوطه‌ها و باغ‌های بزرگی است ، جایی که چشمه‌ها ، ساختمان‌های قرن شانزدهم و غرفه‌ها ، مکان‌های زیادی را برای کاوش و کشف فراهم می‌کنند.

کاریز-پرتغال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *