عکاسی بر روی صخره‌ای معلق – صخره کجراگ بولتن در نروژ

در کشور نروژ ، در امتداد خط ساحلی و مناطق ناهموار و پر از صخره ، چندین ساختار سنگلاخی جالب و شگفت‌انگیز وجود دارد که هر ساله هزاران صخره‌نورد حرفه‌ای و گردشگران ماجراجو را به سمت خود جذب‌ می‌کند.

پدیدهای کاملا طبیعی که در یکی از کوه‌های نروژ به نام کجراک Kjerag  رخ داده و توجه جهانیان را به خود جلب کرده ، تخت سنگی بزرگ و تقریبا دایره شکل در ارتفاعات بسیار بالا میان دو صخره‌ی بزرگ گیر کرده است و سالیانه میلیون‌ها نفر به این کوه در نروژ می‌آیند تا روی این تخته سنگ قدم بزنند و حتی روی آن بنشینند.

این صخره معلق به قدری  محبوبیت داردت که برای عکس گرفتن با آن همواره با صف‌های طولانی که از چند دقیقه تا بیش از یک ساعت می‌باشند ، مواجه خواهید شد.

این تخت سنگ عجیب و منحصر به فرد آن قدر طرفدار دارد که حتی عروس و دامادها هم حاضرند کوه نوردی کنند و سختی‌های زیادی را متحمل شوند تا بر فراز کریج بروند و روز پیوندشان را بر روی این صخره جاویدان کنند.

همچنین صخره کجراگ بولتن در مسیرهای پیاده روی کجراگ سا‌ل‌ها است که به عنوان یک صحنه مشهور عکاسی شناخته شده است.

 

کاریز

کجراگ بولتن    Kjeragbolten

کجراگ بولتن تخته سنگ گردی به عرض دو متر است. این تخته سنگ گرد و شگفت‌انگیز بین شکاف صخره‌های کوه کجراگ گیر افتاده و به حالت معلق باقی‌مانده است.

ایستادن بر روی این تخته سنگ ، دل و جرأت بسیاری می‌خواهد زیرا پرتگاهی با عمق ۹۸۴ متر، در زیر این تخته سنگ وجود دارد.

در واقع پایین این صخره، آبدره‌ی Lysefjorden واقع شده است. صخره‌ی کجراگ برای صخره‌نوردان حرفه‌ای و علاقه‌مندان به پرش از ارتفاع، مقصد بسیار مناسبی است.

همچنین کجراگ 1084 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد که یک مقصد پیاده روی فصلی نیز هست.

به اعتقاد برخی زمانی که آخرین عصریخبندان به پایان رسید یعنی 10,000 سال پیش این صخره به این صورت در آمده است و تا به امروز به همین صورت باقی مانده است و جاذبه‌ی زمین را زیر سوال برده است.

 

کاریز

بهترین فصل سفر

 نروژ به طور کلی کشوری سرد سیر است و در شمال غربی اروپا و جزیر‌ه‌ی اسکاندیناوی قرار گرفته است و دلیل سرمای این منطقه کوهستان‌ها و سواحل آن می‌باشد.

قاعدتا برای صعود از کوه هم باید گرم ترین فصل یعنی تابستان را انتخاب نمود هرچند در فصل گرم هم ممکن است برف و باران ببارد و مه آلود شود ، بهترین راه برای یافتن بهترین زمان صعود از کوه چک کردن آب و هوای همان روزی است که قصد سفر در آن را دارید ، در زمستان سفر به این ناحیه کار عاقلانه‌ای نیست و تنها کوه نوردان حرفه‌ای قادر به این کار هستند.

 

کاریز

دسترسی و آدرس

برای رسیدن به سنگ معلق نروژ بهتر است با اتومبیل شخصی بروید و یا با تورهای گردشگری سفر کنید.

ساعت کاری پارینگ و کافه‌ای که در دامنه‌ی کوه قرار دارند از ساعت 11 صبح تا 7 بعد از ظهر می‌باشد و اگر در ساعات دیگری به آن منطقه برسید می‌بایست از قبل با مسئولینش هماهنگ کرده باشید.

بهترین راه همراه شدن با تورهای گردشگری است این تورهای تفریحی برای بزرگسالان حدودا 5 ساعت طول می‌کشد و هزینه‌اش برای بزگسالان 550 کرون نروژ و برای کوکان 450 کرون می‌باشد، همچنین می‌توانید بلیت را به صورت آنلاین دارید خریداری نمائید.

 

کاریز

 

 

گردشگری و کرونا

زیباترین میدان‌ها در جهان

همه چیز درباره شهر زیبای گنت در بلژیک

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید