کاریز

آشنایی با جاذبه‌های وین – تور اتریش – پارت دوم

وین پایتخت جمهوری اتریش با بسیاری از فرصت‌های دیدنی و تاریخی بزرگ ، مجموعه‌های افسانه‌ای هنر ، کاخ‌های پر زرق و برق و میراث موسیقی استثنایی که هنوز در سالن‌های کنسرت و یکی از خانه‌های بزرگ اپرای جهان ادامه دارد ، همچنان بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند.

در ادامه مقاله‌های معرفی جاذبه‌های وین کاریز چند جاذبه‌ی زیبا و محسور کننده دیگر را که در تور اتریش در این شهر رویایی شاهدش خواهید بود ، به شما معرفی می‌نمائیم.

کاریز

1. کلیسای جامع سن استفان

کلیسای جامع سنت استفان مهمترین بنای گوتیک وین و کلیسای جامع اسقف اعظم از سال 1722 است که در مرکز تاریخی وین قرار دارد.

کلیسای سن استفان با نام استفانزدم نیز شناخته شده است که مربوط به قرن 12 می‌شود.

این کلیسا در قرن 14 به سبک گوتیک بازسازی شد که در این بازسازی جایگاه نمازخانه‌های «سنت الیجیوس»، «سنت تیرنا»، «سنت کاترین» همچنین برج معروف 137 متری در بخش جنوبی مربوط به قرن 15 می‌باشد به آن اضافه شده است.

نوسازی و ساخت و سازهای بعدی بین قرن 17 تا 19 ادامه پیدا کرد و همچنین این کلیسا در جنگ جهانی دوم نابود شد که پس از هفت سال مجدد بازسازی شد.

این کلیسا یکی از مهم‌ترین نمادهای شهر وین نیز می‌باشد که به دلیل برج ‏بلندی که دارد به خوبی از بسیاری از نقاط شهر قابل رویت است.‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏‏‏ ‏

کاریز

Address: Stephansplatz 3, 1010 Vienna

 

2. مدرسه سوارکاری اسپانیایی

قدمت این مدرسه به زمان امپراطوری «ماکسیمیلیان دوم» برمی‌گردد که در آن اسب‌های نژاد لیپیزان برای شرکت در نمایش‌های عمومی زمستانی آموزش داده می‌شوند.

این مدرسه امروزه ، یکی از جاذبه‌های اصلی وین می‌باشد و گردشگران را با نمایش سوارکاری اعجاب انگیز در مدرسه سوارکاری زمستانی که به سبک باروک در کاخ هافبرگ قرار دارد ، به وجد می‌آورد.

بلیط‌های این نمایش به سرعت به فروش می‌رسند پس اگر علاقمند به بازدید از این نمایش زیبا هستید باید زودتر نسبت به رزرو بلیت خود اقدام نمائید.

 

کاریز

Address: Michaelerplatz 1, 1010 Vienna

 

3. تئاتر ملی وین

بنای فوق‌العاده تئاتر ملی وین که با نام تئاتر بورگ نیز معروف است شهرت خود را مدیون نمایش‌های آلمانی زبانی که به روی صحنه آن اجرا شده می‌باشد.

ایت تئاتر توسط «امپراطور جوزف دوم» در سال 1776 به‌عنوان تئاتر دربار ساخته شده است.

فضای داخلی این بنا با دکوراسیون غنی به سبک باروک فرانسوی و پله‌هایی با نقاشی‌هایی از «گوستاو» و «ارنست کلیمت» بسیار مسحور کننده است.

فضای خارجی ساختمان نیز به تندیس‌های تزئینی متعدد ، سن‌ها و مجسمه‌های نیم تنه مزین شده است.

 

کاریز

Address: Universitätsring 2, 1010 Vienna

 

4. خیابان کارتنر اشتراسه و آبنمای دانر

اگر بعد از گردش و بازدید از موزه‌ها و گالری‌های کمی هم به دنبال خرید هستید ، سری به زیباترین خیابان وین یعنی کارتنر اشتراسه بزنید.

این منطقه به لطف درختان لیمو ، کافه‌هایی با فضای باز ، فروشگاه‌های جذاب و بوتیک‌های شیک محلی سرگرم کننده برای گشت و گذار و پیاده‌روی مناسب است.

بیشتر ساختمان‌های این خیابان مربوط به قرن هجدهم هستند ، ولی کلیسای مالتز که در ابتدای این خیابان قرار دارد دارای ویژگی‌هایی از قرن سیزدهم است.

آبنما و فواره دانر از دیگر دیدنی‌های این خیابان است که در سال ۱۷۳۹ به وسیله جرج رافائل دانر ساخته شده تا «توجه و خِرَد» حکومت شهر را منعکس کند.

 

کاریز

 

5. خیابان گرابن

یکی دیگر از خیابان‌های معروف وین گرابن است که در مرکز وین قرار دارد.‏ Graben‏ یک کلمه آلمانی به معنای “سنگر” است و مربوط به دوره‌‏ای می‌شود که اردوگاه رومیان در این شهر قرار داشت.

در آن زمان دور تا دور شهر وین دیوار و سنگر کشیده شده بود. اما ‏به مرور زمان که این سنگرها و دیوارها خراب شدند این مکان به یکی از اولین خیابان‌های مسکونی در وین تبدیل شد.

صنعت ‏گران در خانه‌های چوبی این منطقه زندکی می‌کردند و در همین جا به داد و ستد می‌پرداختند. امروزه گرابن به یک خیابان ‏مشهور برای خرید در وین تبدیل شده است. ‏ ‏ ‏ ‏

 

کاریز

 

 

معروف‌ترین میدان‌های اروپا – زیباترین میدان‌ها در جهان

صخره کجراگ بولتن در نروژ

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید