از عجیب‌ترین سازه‌های جهان چه می‌دانید

آثار هنری و معماری شگفت انگیز معروف به هفت عجایب دنیای باستان شاهدی بر ابتکار ، تخیل و سخت کوشی است که بشر توانایی آن را دارد.

با این حال ، آن‌ها همچنین یادآور توانایی انسان برای اختلاف ، تخریب و احتمالاً تزئین هستند. به محض اینکه نویسندگان باستانی لیستی از “هفت عجایب” را تهیه کردند ،حجمه‌ای برای بحث در مورد این بود که کدام یک از دستاوردها مستحق گنجاندن هستند به را افتاد.

لیست اصلی مربوط به اثری از فیلو بیزانس است که در سال 225 پیش از میلاد نوشته شده است. به نام عجایب هفت گانه. سرانجام ، دستان انسان با نیروهای طبیعی پیوست تا همه عجایب را جز یک مورد از بین ببرد.

بعلاوه ، ممکن است حداقل یکی از عجایب اصلاً وجود نداشته باشد. هنوز هم ، همه این هفت‌ها به عنوان بناهای قابل توجه خلاقیت و مهارت تمدن‌های اولیه زمین ، الهام بخش و مورد توجه گرفته‌اند.

با آژانس کاریز همراه باشید تا با اطلاعات لازم درباره دو مورد از عجایب جهان آشنا شوید.

آژانس کاریز

هرم بزرگ جیزه

هرم بزرگ ، واقع در جیزه در کرانه غربی رود نیل در شمال قاهره در مصر ، تنها عجایب جهان باستان است که تا به امروز باقی مانده است.

این بخشی از یک گروه از هرم‌های هرم خوفو ، هرم خفرن و هرم مَنقُرَع است که بین سال‌های 2700 قبل از میلاد ساخته شده‌اند و 2500 سال قبل از میلاد به عنوان مقبره سلطنتی ساخته شده‌اند.

بزرگترین و چشمگیرترین آن‌ها خوفو ، معروف به “هرم بزرگ” است که 13 هکتار مساحت دارد و تخمین زده شده حاوی بیش از 2 میلیون بلوک سنگی باشد که هر کدام از آن‌ها 2 تا 30 تن وزن دارند.

بیش از 4000 سال ، خوفو به عنوان بلندترین ساختمان جهان سلطنت کرد. در واقع ، انسان مدرن تا قرن نوزدهم طول کشید تا یک سازه بلندتر بسازد.

به طرز شگفت انگیزی ، اهرام مصری تقریباً متقارن بدون کمک ابزارهای مدرن یا تجهیزات نقشه برداری ساخته شده‌اند.

الین سوال که مصریان چگونه اهرام را ساختند همیشه مطرح بوده است ، دانشمندان بر این باورند که مصری‌ها از غلتک‌های چوبی و سورتمه استفاده می‌کردند تا سنگ‌ها را به جای خود منتقل کنند.

دیوارهای شیب دار ، که به منظور تقلید از پرتوهای Ra ، خدای خورشید در نظر گرفته شده بودند ، در ابتدا به صورت پلکانی ساخته شده و سپس با سنگ آهک پر شدند.

فضای داخلی اهرام شامل راهروهای باریک و اتاق‌های پنهان به منظور تلاش ناموفق برای خنثی کردن سارقان قبر بود.

اگرچه باستان شناسان مدرن گنجینه‌های بزرگی را در میان ویرانه‌ها پیدا کرده‌اند ، اما آن‌ها معتقدند بیشتر آنچه که در هرم قرار داشت در طی 250 سال از زمان تکمیل آن‌ها غارت شده است.

آژانس کاریز

باغ‌های معلق بابل

به گفته شاعران یونان باستان ، باغ‌های معلق بابل در حوالی رود فرات در عراق امروزی توسط بخت النصر پادشاه بین النهرین حدود سال 600 قبل از میلاد ساخته شده است.

همچنین بر طبق روایات گفته می‌شود که این باغ‌ها تا ارتفاع 75 فوت در هوا در یک تراس بزرگ آجری مربع شکل که به صورت پلکان مانند تئاتر گذاشته شده بود ، کاشته شده‌اند.

معروف‌ترین روایتی که درباره علت بر پا کردن باغ وجود دارد به آمیتیس شاهدخت امپراطوری ماد ، فرزند هوخشتره بر می‌گردد.

او که به همسری بخت النصر درآمده بود؛ به علت آب و هوای گرم و خشک آن سرزمین و تفاوت با محل زندگی پیشین خود بیمار شده بود و پزشکان تجویز کردند که باید از این به بعد در محیطی خوش آب و هوا به سر ببرد.

عمارت در واقع چهار طبقه داشت که به شهادت شماری از تاریخ نگاران عرض هر دیوار به 3 تا 6 متر و طول آن ها به 180 متر می‌رسید و در دور تا دور ساختمان هم ایوان‌هایی فراخ قرار داشت.

این ایوان‌ها با کمک پلکان‌هایی به هم مرتبط و متصل می‌شدند و از آن‌جا که گل‌ها و گیاهان به جای ریشه در خاک داشتن در کف آن‌ها کاشته شده بودند؛ لقب معلق به این باغ با شکوه اطلاق شد.

دانشمندان مدرن نتیجه گرفته‌اند که برای زنده ماندن باغ‌ها باید با استفاده از سیستمی متشکل از پمپ ، چرخ آب و مخازن آبیاری می‌شد تا آب را از فرات به هوا منتقل کند.

اگرچه در ادبیات یونان و روم چندین روایت از باغ‌ها وجود دارد ، اما هیچ یک از آن‌ها دست اول نیستند و در کتیبه‌های میخی بابل هیچ اشاره‌ای به باغ‌ها نشده است.

وقوع دو زمین لرزه مهیب در تاریخ باعث شده تا بنا به کلی نابود شود و شواهدی از آن بدست نیاید. نکنه قابل ذکر این است که امروزه ایده ساخت روف گاردن‌های مدرن را از همین باغ‌ها گرفته‌اند.  

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید