آژانس کاریز

5 حقیقت جالب درباره کلیسای جامع میلان – تور ایتالیا

کلیسای دوئومو قطعاً چشمگیرترین سازه در میلان است که در میدان دل دوئومو قرار گرفته و بیش از 600 سال قدمت دارد. در تور میلان ایتالیا  کاریز قطعا از دیدن این کلیسای بی‌نظیر حیرت زده خواهید شد.

آژانس کاریز در ادامه شما را با 5 واقعیت شگفت انگیز در مورد کلیسای جامع میلان ، آشنا می‌کند.

آژانس کاریز

1. دوئومو پنجمین کلیسای بزرگ مسیحی در جهان است.

بعد از کلیسای سنت پیتر در رم ، کلیسای جامع برازیلیا در برزیل ، کلیسای جامع سنت جان مقدس در نیویورک و کلیسای جامع سویل ، کلیسای جامع میلان در رتبه پنجم بزرگترین کلیساهای جهان قرار دارد.

این کلیسا با مساحت 109،641 فوت مربع  اندازه آن با توجه به قدیمی‌ترین کلیسای موجود در این لیست ، حتی چشمگیرتر از همه نیز است.

آژانس کاریز

2. بیشترین تندیس را دارد.

در این کلیسای جامع سبک گوتیک بیش از هر بنای دیگر در جهان مجسمه وجود دارد. 3400 مجسمه ، 135 گارگول و 700 شکل وجود دارد که میلان دوئومو را تزئین می‌کند.

از پله‌ها بالا بروید یا از آسانسور به پشت بام بروید تا از معماری مشهورترین بنای شهر کاملاً دیدن کنید. از این تراس‌ها مناظر خیره کننده‌ای را در سراسر میلان و در روزهای روشن قله‌های پوشیده از برف کوه‌های آلپ مشاهده خواهید کرد.

همچنین می‌توانید مادونینا معروف ، مجسمه طلایی رنگ ماری را ببینید که بر بالاترین گلدسته کلیسای جامع قرار دارد.

آژانس کاریز

3. می‌توانید ساعت خود را با ساعت آفتابی تنظیم کنید.

نزدیک ورودی اصلی یک ساعت آفتابی را در کف خواهید دید. پرتوی نور خورشید از سوراخ دیواره مقابل با ساعت برخورد می‌کند ، زبانه برنز آن را در 21 ژوئن ، انقلاب تابستانی و نصف النهار بر روی انقلاب زمستانی ، 21 دسامبر می‌درخشد.

ستاره شناسان معتقدند ساعت خورشیدی به طرز شگفت انگیزی دقیق است و حتی برای تنظیم ساعت در سطح شهر استفاده می‌شود.

آژانس کاریز

4. لامپ قرمز را از دست ندهید.

بالای آپسیس (قسمت قوسی بالای محراب) نقطه‌ای وجود دارد که با لامپ قرمز مشخص شده است. این نقطه‌ای است که گفته می‌شود یکی از میخ‌های مصلوب شدن عیسی مسیح در آن قرار داده شده است.

هر ساله در نزدیکترین شنبه به 14 سپتامبر ، اسقف اعظم میلان در یک سبد چوبی تزئین شده با فرشته‌ها برای بازیابی میخ به قله صعود می‌کند. خود این سبد در سال 1577 ساخته شد ، اگرچه با اضافه شدن فرشتگان در سال 1701 به طور قابل توجهی بازسازی شد.

آژانس کاریز

5. تکمیل کلیسا توسط هزاران کارگر و بیش از شش قرن طول کشید.

ساخت دوموئو به طور رسمی در سال 1386 توسط اسقف آنتونیو دا سالوزو آغاز شد و توسط حاکم میلان Gian Galeazzo Visconti که دارای چشم اندازهای کلیسای جامع بود پشتیبانی می‌شد. گرچه در اصل ساخت آن با سنگ سفالین آغاز شد ، اما هنگامی که عظمت پروژه تحقق یافت سنگ مرمر کاندوگلیان برای ساخت انتخاب شد.

کل ساختمان از این سنگ مرمر سفید به رنگ صورتی تشکیل شده است. برای آوردن آن از معادن کاندوگلیا ، کانال‌هایی به محل ساخت و ساز حفر شده بودند که شواهد آن هنوز در امتداد ناوی معروف مشهور است ، کانال‌های باقی مانده از شبکه ساخته شده در جنوب میلان به طور خاص برای آن منظور هزاران هنرمند ، مجسمه ساز و کارگر متخصص در ساخت کلیسای جامع میلان نقش داشتند.

از معماران از سراسر اروپا برای کار در این پروژه دعوت شده بودند (حداقل 78 معمار مختلف) و هرچه رشد و نمو یافت ، ساخت آن طی سال‌ها به طول انجامید. در سال 1418 تقدیس شد اما در آن زمان فقط شبستان به پایان رسید.

ساخت و سازهای سنگین تا 200 سال دیگر ادامه داشت و امروزه این بنا یکی از چشمگیرترین بناها در تور ایتالیا آژانس کاریز برای گردشران است.

آژانس کاریز

 


دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید