تور پاریس

حقایق جالب و خواندنی شهر وین

وین یکی از زیباترین و بزرگترین شهر اتریش و همچنین پایتخت این کشور است که شهر موسیقی نیز نامیده می‌شود.

اما حقایق بسیاری درمورد این شهر دیدنی وجود دارد که هر فردی باید از آنها اطلاع داشته باشد، در این مقاله آژانس کاریز شما را با 7 مورد از این حقیقت‌های جالب و خواندنی آشنا می‌کند.

آژانس کاریز

1. وین شهر موسیقی

وین اغلب شهر موسیقی یا پایتخت موسیقی جهان نامیده می‌شود ، زیرا آهنگسازان مشهورتری بیش از سایر شهرهای جهان در اینجا زندگی کرده اند و 4 نفر از 10 آهنگساز برتر کلاسیک تاریخ در وین بین سال‌های 1750 تا 1825 کار کردند.

ولفگانگ آمادئوس موتزارت ، لودویگ ون بتهوون ، جوزف هایدن ، فرانتس شوبرت ، یوهان اشتراوس و یوهانس برامس تنها تعداد کمی از کسانی هستند که در وین زندگی کرده اند.

آژانس کاریز

2. قدیمی ترین باغ وحش جهان در وین

باغ وحش وین ، واقع در باغ‌های کاخ شونبرون ، در سال 1752 ساخته شد. امروزه این باغ وحش دارای بیش از 700 گونه مختلف جانوری است و به عنوان بهترین باغ وحش در اروپا انتخاب شده است.

همچنین به لطف معماری باروک اصلی آن ، این باغ وحش به عنوان زیباترین باغ وحش جهان نیز شناخته می‌شود و یکی از بهترین جاذبه‌های شهر وین است.

آژانس کاریز

3. شهر رویاها

وین را شهر رویاها نیز می‌نامند. زیگموند فروید ، پدر روانکاوی ، بیشتر دوران کاری خود را در وین زندگی و کار می‌کرد. در این مدت ، او تأثیر قابل توجهی بر شهر داشت و باعث شد که به عنوان محل تولد روان درمانی شناخته شود.

موزه زیگموند فروید در آپارتمانی که او نزدیک به 50 سال در آن زندگی و کار می‌کرد قرار دارد.

آژانس کاریز

4. منشأ نان کروسان فرانسوی از وین است

این نان‌های شیرین و نرم بر اساس شیرینی اتریشی به نام Kipferl که در آلمانی به معنی هلال است درست شده اند. آنها توسط نانوایان وینی به یادبود پیروزی اتریش بر ترکان عثمانی در سال 1683 ساخته شدند.

شکل این نان بر اساس هلالی بود که لباس دشمن آنها را آراسته بود. وقتی ماری آنتوانت با پادشاه لویی شانزدهم ازدواج کرد ، نان مورد علاقه خود را به فرانسه معرفی کرد ، تغییرات کمی انجام شد و کروسان به دنیا معرفی شد.

آژانس کاریز

5. شهری تقسیم شده

وین نیز مانند برلین پس از جنگ جهانی دوم به چهار قسمت تقسیم شد و توسط ایالات متحده ، فرانسه ، انگلستان و اتحاد جماهیر شوروی اشغال شد. اولین منطقه وین ، شهر داخلی ، توسط هر چهار قدرت اداره می‌شد.

اما اشغال و تجزیه وین در سال 1955 با پیمان دولتی اتریش پایان یافت.

آژانس کاریز

6. وین بهترین شهر جهان

وین در 7 سال متوالی به عنوان زندگی پذیرترین شهر جهان انتخاب شده است. با در نظر گرفتن عواملی مانند شرایط سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی ، مراقبت‌های پزشکی ، آموزش ، فرصت‌های تفریحی ، شرایط محیطی ، شرایط زیرساختی ، وین به طور مداوم در صدر قرار می‌گیرد.

این شهر سالیانه میزبان میلیون‌ها گردشگر است که به وین شهر رویاها سفر می‌کنند و در تور وین آژانس کاریز حتما از طعم خوش معروفترین غذاهای وینغافل نشوید.

آژانس کاریز

7. گوی برفی در وین اختراع شد

در سال 1900 ، اروین پرزی سعی می‌کرد با افزودن آب و دانه‌های سمولینا روشنایی لامپ ها را افزایش دهد و به این ترتیب گوی برفی ساخته شد. اولین گوی برفی جهان شامل کلیسای ماریازل بود.

او و برادرش در سال 1905 گوی برفی اورجینال وین را افتتاح کردند و هنوز هم در حال اجرا است. امروزه گوی برفی از بهترین سوغات تور اتریش است.






دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید