آشنایی با پوزیتانو دهکده‌ای در سواحل آمالفی – ایتالیا

پوزیتانو دهکده‌ای در استان سالرنو ایتالیا است که در قرن شانزده و هفده میلادی به عنوان بندری در سواحل ‏آمالفی استفاده می‌شد , به طور عمده در یک محاصره در تپه‌های منتهی به ساحل قرار گرفته.

در اواسط قرن نوزدهم بیش از نیمی از جمعیت این دهکده مهاجرت کردند و امروزه جمعیتی نزدیک ‏بر 4000 نفر را در خود جای داده است. ‏

پوزیتانو در 60 کیلومتری جنوب غربی شهر ناپل و با فاصله 75 دقیقه‌ای از این شهر و در 16 کیلومتری شرق آمالفی  و با فاصله تنها 20 دقیقه‌ای با سورنتو قرار دارد.

اگر از غرب به سمت شرق در سواحل آمالفی رانندگی می‌کنید ، پوزیتانو اولین شهری است که در ساحل آمالفی با آن روبرو می‌شوید.

همچنین می‌توانید با یکی از اتوبوس‌هایی که توسط شرکت مربیگری سیتا اداره می‌شود و در ماه‌های تابستان با قایق به پوزیتانو بروید.

پوزیتانو در یک چشم انداز چشمگیر عمودی از رنگ‌ها قرار گرفته است. رنگ سبز ، سفید ، صورتی و زرد خانه‌های مدیترانه‌ای ، خاکستری نقره‌ای سواحل سنگریزه‌ای آن و آبی دریا.

پوزیتانو-ایتالیا-تور-کاریز

آب و هوای دهکده پوزیتانو

آب و هوای پوزیتانو به لطف موقعیت مناسبی که دارد بسیار معتدل است ، به طور کلی آب و هوای مدیترانه‌ای دارد.

زمستان‌ها با کمترین دما بسیار گرم هستند و تقریباً هرگز به زیر 6 درجه سانتیگراد نمی‌رسند ، در حالی که تابستان‌ها طولانی ، گرم و آفتابی هستند اما اغلب با نسیم دریا شاداب و خنک می‌شوند.

به لطف دمای ملایم و زیبایی چشم نواز ، از زمان امپراتوری روم ، پوزیتانو یک استراحتگاه برای تعطیلات بوده است و این امر را کشف یک ویلا در خلیج نشان می‌دهد.

به طور معمول پلکان‌های زیادی وجود دارد که از بالای دهکده مناطق فوقانی را به منطقه دره متصل می‌کند.

پوزیتانو-ایتالیا-تور-کاریز

تاریخ دهکده پوزیتانو

اولین شواهد مربوط به استقرار در پوزیتانو به دوران ماقبل تاریخ ، دقیق‌تر به پارینه سنگی فوقانی مربوط می‌شود که در آن “Grotto La Porta” توسط افراد جمع آوری و شکارچیان مكرر بوده است.

در سال 1955 ، آنتونیو ام. رادمیلی (دانشگاه پیزا) چندین بررسی برای شناسایی بازدیدهای ماقبل تاریخ ، چه در سطح و چه در برخی از غارها ، ترتیب داد.

در حین حفاری‌ها ، چندین فسیل ظهور کرد که برخی از آن‌ها مانند پوسته‌های نرم تنان از نظر مالکولوژی است ، در حالی که جانوران با بقایای پستانداران (گراز وحشی ، جگر ، گوزن و گوزن شمالی) ، پرندگان ، دوزیستان و ماهی نشان داده می‌شوند.

با توجه به یافته‌ها ، فرض بر این بود که افرادی که غارها را می‌پرورانند عمدتاً بر اساس جمع آوری نرم تنان اقتصادی دارند ، در حالی که شکار پرندگان و پستانداران کاملاً حاشیه‌ای است.

همچنین اعتقاد بر این است که هسته اصلی شهر که در اطراف صومعه بندیکتین توسعه یافته است ، در قرن 9 ایجاد شده است.

رومیان باستان تعدادی ویلای مجلل در ساحل پوزیتانو ساخته‌اند که امروزه همان خرابه‌هایی که در مجاورت کلیسای دالاسنتا دیده می‌شوند ، هستند.

این شهر پس از ورود ساکنان از پائستوم ، که از حملات ساراسن فرار کردند ، رشد قابل توجهی کرد.

پس از آن که در سال 1268 توسط پیزا مورد غارت قرار گرفت ، پوزیتانو دفاع‌های خود را افزایش داد ، و شبیه همسایه قدرتمند خود ، آمالفی شد با جاده‌های باریک شیب‌دار ، دیوارهای عظیم استحکام یافته و یک سری برج‌های دیدنی بسیار مهم.

کلیسای سانتا ماریا آسونتا

مناظر اصلی دهکده پوزیتانو

کلیسای سانتا ماریا آسونتا

کلیسای سانتا ماریا آسونتا دارای گنبدی ساخته شده از کاشی‌های ماژولیکا و همچنین شمایل بیزانسی قرن سیزدهم مادونا سیاه است.

طبق افسانه‌های محلی ، این شمایل از بیزانس دزدیده شده بود و توسط دزدان دریایی به آن طرف دریای مدیترانه منتقل می‌شد.

طوفانی در آب‌های مقابل پوزیتانو منفجر شده بود و ملوانان ترسیده صدایی را شنیدند که می‌گفت “Posa، posa!” (“زمین بگذار! زمین بگذار!”). این نماد بارگیری و به دهکده ماهیگیری منتقل شد و طوفان فروکش کرد.

ساحل مارینا گراند در پایه شهر صخره‌ای پوزیتانو قرار دارد و شناخته شده‌ترین ساحل در این شهر است. از دیگر سواحل معروف می‌توان به ساحل Fornillo و ساحل Arienzo اشاره کرد.

دهکده پوزیتانو-کاریز-ایتالیا

اماکن باستانی MAR Positano

موزه باستان شناسی روم سانتا ماریا Assunta این موزه ، که در 18 ژوئیه 2018 افتتاح شد ، یک مکان باستانی مانند موزه است.

مجموعه زیرزمینی به دو دخمه و یک اتاق از ویلا روم تقسیم شده است. دیوارهای اتاق نقاشی دیواری مربوط به دوران شاهنشاهی تنها نمونه نقاشی دیواری در ویلاهای رومی در ساحل آمالفی است.

به خصوص رنگ‌های روشن از ویژگی‌های منطقه است. تحقیقات باستان شناسی بیشتری با هدف بازیابی اتاق‌های دیگر مجموعه برنامه ریزی شده است.

پوزیتیانو-ایتالیا-کاریز-تور

 

حمل و نقل در دهکده پوزیتانو

از طریق جاده ملی SS163 Amalfitana یا جاده استانی SP425 می‌توانید به Positano برسید.

نزدیکترین فرودگاهها Napoli-Capodichino (NAP) و فرودگاه Salerno-Pontecagnano (QSR) هستند و آن‌ها دارای اتوبوس‌های شاتل به همه مقاصد در سراسر ساحل آمالفی ، از جمله Positano هستند.

کشتی‌ها برای حمل و نقل پوزیتانو را به شهرهای دیگر از جمله کاپری ، ناپل ، سالرنو و سورنتو متصل می‌کنند. اتوبوس سیتا پوزیتانو را به آمالفی و سورنتو متصل می‌کند.

دهکده پوزیتانو-کاریز

منطقه پورتوفینو را بشناسید.

برای آشنایی با جزیره البا روی آن کلیک کنید.

شهر ساحلی آمالفی با جاده‌های پر‌‌ پیچ و خم و تماشایی در ایتالیا را بشناسید.

برای آشنایی با ساحلی پنهان در میان آبدره‌ای در ایتالیا به اسم فوروره ، کلیک کنید.

سیسیل یکی از جزایر ایتالیا با جاذبه های بسیار برای اطلاعات بیشر کلیک کنید.

 


4 Replies to “آشنایی با پوزیتانو دهکده‌ای در سواحل آمالفی – ایتالیا”

مهپور
فوریه 14, 2021
چه دهکده ی زیبایی
پاسخ
    ماندانا محمدطاهر
    فوریه 14, 2021
    بله همین طور هست
    پاسخ
موسوی
فوریه 14, 2021
چه دهکده ی زیبایی
پاسخ
    ماندانا محمدطاهر
    فوریه 14, 2021
    دقیقا
    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید