آژانس کاریز-برزیل

ریودوژانیرو و حقایقی خواندنی

“ریو” یادآور تصاویری از مسیح منجی مشرف به شهر ، بازی‌های فوتبال در سواحل و شناورهای رنگارنگ کارناوال برای همه می‌باشد.

در حالی که این شهر با وجود شهرتش بی عیب و نقص نیست و آلودگی و جرم و جنایت هنوز هم آن را آزار می‌دهند.

ریو لذت‌های زیادی را برای مسافر بی‌باک فراهم می‌کند. آژانس کاریز در زیر 10 واقعیت جالب در مورد مکان ملقب به Cidade Maravilhosa یا شهر شگفت انگیز آورده شده است را برایتان بیان می‌کند.

آژانس کاریز

1. ریو دو ژانیرو به “رودخانه ژانویه” ترجمه می‌شود

اگر “ریو دو ژانیرو” با صدای عجیب و غریب را به انگلیسی ترجمه کنید ، در واقع رودخانه رود ژانویه نامیده می‌شود.اما منشا این نام بخاطر 200 رودخانه‌ای که به شهر متصل می‌شوند ، است.

هنگامی که گاسپار دو لموس ، یک کاوشگر پرتغالی ، در ژانویه 1502 به ریودوژانیرو رسید ، فکر کرد خلیج گوآنابارا دهانه رودخانه بزرگی است و در نتیجه ، منطقه را “رود ژانویه” نامید.

اگرچه این افسانه توسط برخی از مورخان رد شده است ، اما همچنان قوی‌ترین تئوری در مورد ریشه نام ریو است.

آژانس کاریز

2. ریو بزرگترین جنگل شهری جهان است

ترکیبی شگفت انگیز از طبیعت و زندگی شهری ریو را می‌توان در جنگل Tijuca ، بزرگترین جنگل جهان برای همزیستی با یک شهر مشاهده کرد.

اگرچه زمانی توسط مزارع محلی قهوه تخریب شد ، اما 32 کیلومتر مربع آن در پایان دهه 1800 با میلیون‌ها اصله نهال دوباره جمع شد و سرانجام به یک جنگل عظیم پر از حیات وحش تبدیل شد.

جنگل تیجوکا جاذبه‌های گردشگری مختلفی مانند مجسمه مسیح رستگاری ، ویستا چینی و پارک لژ را در خود جای داده است.

3. هنر خیابانی در ریودوژانیرو قانونی است

در خیابان‌های ریو قدم بزنید و طولی نمی‌کشد که ببینید هنر خیابانی ساختمان‌های شهر را چقدر زیبا مزین کرده است.

تا زمانی که هنرمندان از صاحب یک ساختمان اجازه بگیرند و یک ساختمان تاریخی نباشد ، می‌توانند آن را با هر طرحی که می‌خواهند نقاشی کنند. برخی از بهترین هنرمندان خیابانی ریو شامل مارسلو منت (Marcelo Ment) هستند.

آژانس کاریز

4. ریو میزبان بزرگترین کنسرت جهان است

در سال 2006 ، رولینگ استونز در تور “A Bigger Bang” یک کنسرت رایگان در ساحل کوپاکابانا برای مخاطبان 1.5 میلیون نفری اجرا کرد.

با این حال ، این کنسرت Rod Stewart در سال 1994 در همان ساحل است که به عنوان بزرگترین کنسرت در جهان ثبت شده است ، زمانی که او برای جمعیت 3.5 میلیون نفری برنامه اجرا کرد.

آژانس کاریز

5. مدارس سامبا چیزی فراتر از رژه کارناوال است

مدارس سامبا در برزیل بیشتر به خاطر حضور پر جنب و جوش خود در هنگام رژه‌های کارناوال ریو مشهور هستند. با این حال ، آن‌ها مشارکت بسیار عمیق تری در جامعه محلی خود دارند.

مدارس سامبا که غالباً در نزدیکی فاولا مستقر هستند ، تمام سال را برای آماده سازی برای رژه‌های سال بعد سپری می‌کنند و به آموزش ساکنان فاولا که توانایی پرداخت این منابع را ندارند ، مانند کلاس‌های انگلیسی و فعالیت‌های ورزشی ، آموزش رایگان می‌دهند.

این مدارس رویدادهای آخر هفته را با رقص سامبا و فیجوادا ، نوعی خورشت لوبیای برزیل برگزار می‌کنند. در نتیجه ، مردم با شور و اشتیاق نسبت به تیم‌های فوتبال به مدارس سامبا وفادار هستند.

آژانس کاریز

6. ریو بزرگترین مهمانی کارناوال در جهان را برگزار می‌کند

ریودوژانیرو میزبان بزرگترین مهمانی کارناوال در جهان است. در سال 2004 ، بیش از 400.000 گردشگر خارجی برای جشن به این شهر آمدند تا به 5 میلیون نفر از مردم محلی که قبلاً در رژه‌های معروف و مهمانی‌های خیابانی شرکت می‌کردند، بپیوندند.

آژانس کاریز

7. ریو رکورددار بیشترین حضور در مسابقات فوتبال است

فینال جام جهانی ریودوژانیرو در سال 1950 پرمخاطب‌ترین مسابقه فوتبال در جهان بود. بازی اروگوئه و برزیل در استادیوم ماراکانا برگزار شد که نزدیک به 200.000 نفر در آن زندگی می‌کردند، در مجموع 173،850 شرکت کننده با پرداخت هزینه و 20،000 هوادار که به طور رایگان و مخفیانه برای تماشای بازی آمدند.

علیرغم انتظارات زیاد برای پیروزی در برزیل ، این اروگوئه بود که هواداران برزیلی را ناامید کرد و تا امروز آن را یکی از بدترین روزهای تاریخ فوتبال برزیل می‌دانند.

آژانس کاریز

8. مجسمه مسیح منجی یکی از هفت عجایب جدید جهان است

نمادین‌ترین و برترین جاذبه‌های ریو مجسمه مسیح فدیه دهنده است ، مجسمه‌ای عظیم از عیسی مسیح که از طاقچه در بالای کوه Corcovado مشرف به شهر است.

در سال 2007 ، به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان انتخاب شد و به لیست اختصاصی که شامل دیوار بزرگ چین و ماچو پیچو در پرو است ، پیوست.

آژانس کاریز

9. ریودوژانیرو در گذشته پایتخت برزیل بود

برخلاف تصور عمومی ، برازیلیا پایتخت برزیل است و نه ریودوژانیرو. اما قبل از پایتخت شدن برزیلیا ، این کشور دو پایتخت دیگر داشت – سالوادور اولین بار بین سالهای 1549 و 1763 و سپس ریودوژانیرو از 1763 تا 1960 بود.

آژانس کاریز

10. مردم محلی ریودوژانیرو با نام کاریوکا شناخته می‌شوند

متولدین ریودوژانیرو با نام Cariocas شناخته می‌شوند. کلمه carioca از یک زبان بومی به نام Tupi-Guarani آمده است که قبایل بومی قبل از آمدن مهاجران پرتغالی توسط اقوام بومی صحبت می‌کردند.

هنگامی که استعمارگران اروپایی وارد شدند ، آن‌ها شروع به ساختن شهری در سرزمین قبایل بومی کردند که هندی‌ها آن را Kario’Oka ، به معنی “خانه مرد سفید” می‌نامیدند.

آژانس کاریز 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید