آژانس کاریز

تاریخچه پیدایش کیف

در این مطلب آژانس کاریز شما را با تاریخچه‌ی یکی از پرکاربردترین وسایل آشنا می‌کند.

کیف یکی از لوازم مهم برای زندگی روزمره ما بوده و همیشه لوازم ارزشمند خود را با آن‌ها حمل کرده‌ایم اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که برای اولین بار کیف چگونه و توسط چه کسی ساخته شد؟

در طول تاریخ ابعاد، شکل و نحوه استفاده از کیف تغییرات زیادی را به خود دیده است. باید بدانید که کیف توسط فرد خاصی اختراع نشده و نام فرد خاصی به عنوان مخترع کیف در تاریخ مطرح نشده ،  بلکه یک نیاز اساسی بوده است تا مردم خودشان برای ساخت آن‌ها دست به کار شوند و در طول زمان و توسط مردمان مختلف به تکامل رسیده‌اند.

آژانس کاریز

 

تاریخچه کیف

کیف در واقع در زمان‌های قدیم به عنوان کیسه شناخته می‌شد که در آن زمان از آن معمولا برای نگهداری سکه‌های پول استفاده می‌کردند و از پارچه نرم یا چرم ظریف ساخته می‌شدند که بیشتر از خانم‌ها آقایان از آن استفاده می‌کردند.

اولین کیف‌ها از جنس پوست حیوانات، پنبه یا الیاف گیاهی بافته می‌شدند و با رشته‌هایی از همان جنس محکم می‌شدند تا لوازم داخل آن به بیرون نریزد و از کیسه‌های با تزیینات خاص استفاده می‌کردند که در حقیقت این کیسه‌ها همان کیف های مجلسی امروزی بودند

کم کم با گذشت زمان، کیسه‌ها و کیف‌ها هر کدام به منظور خاصی مورد استفاده قرار گرفتند و در دسته‌بندی کاملا جدایی از هم قرار گرفتند.

در قرن هجدهم صنعت فشن در اروپا با تاثیر از هنر یونان و روم باستان به سمت سادگی پیش رفت و خانم‌ها به کیف‌های ظریف‌تر و مرتب‌تر که ظاهری پف و شلخته نداشته باشد علاقه پیدا کردند و به این ترتیب کیف‌های قلاب دوزی معرفی شدند.

این کیف‌ها از ابریشم یا مخمل تهیه می‌شدند و با یک بند جمع شده و با همان بند حمل می‌شدند. این کیف ابتدا در فرانسه محبوب شد سپس راه خود را به بریتانیا باز کرد و به عنوان “کیف ضروری” هم شناخته شد.

تا زمان انقلاب فرانسه مردان نیز همانند زنان کیف دستی با خود حمل می کردند، اما پس از آن مد مردانه نیز روی به سادگی آورد و کیف تنها به وسیله‌ای زنانه تبدیل شد.

در قرن بیستم کیف‌های کوچک بدون دسته مد شدند که در سال‌های اخیر این کیف‌ها مجددا مورد توجه قرار گرفته‌اند.

 

 

آژانس کاریز

 

پیدایش کیف دستی بزرگ

در اوایل قرن نوزدهم با اختراع خط آهن و ارتباط کشورها با یکدیگر کیف‌های مدرن راه خود را به سراسر اروپا باز کردند. در این دوره با افزایش سفرهای ریلی استفاده از کیف‌های بزرگ و چمدان نیز بسیار باب شد چون کیف‌های معمولی برای حمل لوازم در سفر جای کافی نداشت.

در سال 1841 یه تاجر انگلیسی به نام ساموئل پارکینسون متوجه شد که همسرش در سفر چندین کیف کوچک دستی حمل می‌کند بنابراین به سازندگان کیف، یک کیف بزرگ دستی سفارش داد تا همه وسایل خود را یکجا حمل کند.

از آنجایی که چمدان ها در واگن‌های جداگانه انبار می‌شدند، زنان به ساک‌های دستی کوچکی نیاز داشتند تا وسایل مورد نیازشان را در طول سفر به همراه داشته باشند.

 

 

آژانس کاریز

 

چمدان ساز معروف فرانسوی

لویی ویتون چمدان ساز معروف در سال 1821 در کشور فرانسه متولد شد و از 16 سالگی ساخت چمدان را آغاز کرد. در سال 1852 زمانی که ناپلئون امپراطور فرانسه شد ، لویی به عنوان چمدان ساز همسر ناپلئون انتخاب شد.

او چمدان‌های بیشماری ساخته بود که همگی مورد توجه مشتریان بی‌شمارش قرار گرفته بودند سرانجام در سال 1854 برند لویی ویتون را راه‌اندازی کرد.

لویی در سال 1858 چمدانی متفاوت ساخت که در آن از پارچه برزنت که نسبت به چرم سبک‌تر ، ضد آب ، ضد بو و ماندگاری بیشتری داشت استفاده کرد.

ساخت این چمدان‌های مدرن که حمل آسانی نیز داشتند باعث شد او در یکی از بهترین مناطق حومه پاریس با 20 کارگر آتلیه‌ای راه اندازد و به ساخت چمدان‌های لوکس و بسیار گران قیمت روی آورد و در سال 1889 توانست مدال طلا دریافت نماید و جایگاه ویژه‌ای در جهان کسب کند.

با شرکت در تور پاریس آژانس کاریز از فروشگاه‌های متعدد این برند بازدید نمائید.

 

 

آژانس کاریز

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید