آژانس کاریز

با لوکس ترین قطارهای تفریحی دنیا آشنا شوید

امروزه انتخاب بسیاری برای سفر به اقصی نقاط دنیا بالا هواپیما می‌باشد. اما اگر قصد سفر تفریحی دارید و می‌خواهید در طول سفر از زیبایی‌های مسیر نیز لذت ببرید و مناظر و زیبایی‌های طبیعت را ببینید قطار می‌تواند انتخاب اول شما باشد.

سفر با قطار یکی از امن‌ترین سفرها می‌باشد از اولین روزی که نخستین قطار دنیا به حرکت افتاد بیش از ۵۰۰ سال می‌گذرد. شاید در آن زمان هیچ کس فکرش را هم نمی‌کرد که روزی قطارها تبدیل به رایج‌ترین وسیله حمل ونقل در جهان شوند.

قطار به‌ علت ویژگی‌های خاص از جمله فضای زیاد و توان بالای حمل بار، وسیله‌ای مناسب برای مجهز شدن به امکاناتی خارج از تعریف وسیله‌ نقلیه است که این ویژگی به اشکال مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد.

در حال حاضر شرکت‌های مختلف روز به روز در پی تولید بهترین انواع قطارها هستند تا بیش از پیش رضایت مشتری را جلب کنند. بسیاری از شرکت‌ها هم سعی بر ساخت قطارهای لوکسی دارند که امکانات ویژه و قابل توجهی داشته باشند.

قطارهای تفریحی لوکس از جمله وسایل نقلیه‌ای هستند که کمترین آسیب را به محیط‌ زیست می‌رسانند و در طول سفر امکان لذت بردن از مناظر زیبای طبیعت را برای مسافر مهیا می‌کنند.

به لطف پیشرفت تکنولوژی ریل‌های راه آهن نیز، به بسیاری از قطارهای تفریحی لوکس دنیا سرعت قابل توجه‌ای بخشیده‌اند و لزوما استفاده از قطار برای جابه‌جای به منظور اتلاف وقت نیست.

در ادامه این مطلب با آژانس کاریز همراه باشید تا با تعدادی از لوکس‌ترین قطارهای تفریحی دنیا آشنا شوید.

 

آژانس کاریز

 

 

قطار تفریحی رووس ریل (Rovos Rail)

رووس ریل که باعث افتخار آفریقا و یکی از لوکس‌ترین قطارهای تفریحی دنیا است، در سال ۱۹۸۹ شروع به کار کرد و ۷۵ واگن لوکس و ۶ لوکوموتیو در ساخت آن استفاده شده است که بسیاری از آن‌ها به‌ دفعات تحت تعمیر و حتی بازسازی کلی قرارگرفته‌اند.

رووس ریل با ظرفیت حداکثر ۷۲ مسافر، جادارترین و راحت‌ترین قطار لوکس تفریحی است و مبلمان سنتی آن با جلوه‌ای غیرمعمول و باشکوه، تجربه‌ای منحصربه‌فرد در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

در سفرِ با رووس ریل از پرتوریا تا کِیپ تاون که یک گشت 3 روزه است با پهنه‌ای وسیع از محیط‌زیست مواجه شوید از چمن‌زارهای های‌وِلد (Highveld) تا بیابانِ بزرگِ کارو (Karoo).

به‌ویژه در واگنِ مشاهده‌ی این قطار که بالکن‌هایی در هوای آزاد دارد، این مناظر بی‌نظیرند. پیش از رسیدن به ایستگاهِ پایانی، مسافران برای نوشیدنیِ پایانی، در کِیپ واین‌لند توقف می‌کنند.

 

 

آژانس کاریز

 

 

قطار تفریحی بلموند رویال (Belmond Royal Scotsman)

اگر قصد سفر به اسکاتلند را دارید باید گفت دیدن دره‌ها، کوه‌ها، روستاها و قلعه‌های اسکاتلند جذابیت خاصی دارد، این قطار تفریحی سفری لوکس و بی‌نظیر برای شما به ارمغان می‌آورد.

به عنوان یکی از لوکس‌ترین قطارهای تفریحی دنیا شما در این قطار حتی امکانی نظیر اسپا را نیز خواهید داشت. اسپا به مجموعه‌ای ورزشی گفته می‌شود که در آن خدماتی نظیر ماساژدرمانی، یوگا، فیزیوتراپی، آب درمانی، طب سوزنی و مانیکور انجام می‌شود.

تصور کنید سوار قطار تفریحی هستید که پیش روی چشمان شما دشت‌ها و مناظر طبیعی فوق‌العاده اسکاتلند قرار دارد و همزمان مشغول استفاده از خدماتی هستید که اسپای این قطار برای شما فراهم کرده است.

این قطار تنها 36 مسافر را در خود جای می‌دهد که با خدماتی بی‌نظیر و غذاهای عالی با بالاترین کیفیت از آن‌ها پذیرایی می‌کند.

 

 

آژانس کاریز

 

 

قطار کروز هفت ستاره ژاپن (Cruise Train Seven Stars)

این قطارهای لوکس ۷ ستاره دارای سوئیت های ۱۴ نفره و امکانات و ویژگی های منحصر به خودشان هستند.

این قطار، در نوعِ خود اولین «اسلیپرِ» قطار لاکچری در ژاپن است و اولین بار در سال 2013 به خطِ آهن پیوست. قطارهای اسلیپر به قطارهایی گفته می‌شود که اغلب شب‌ها حرکت می‌کنند و مسافران در آن می‌توانند به راحتی استراحت کنند.

این قطار که با آن قطار کی یوشو نیز می‌گویند طراحی و دکوراسیون داخلی آن یکی از ویژگی‌ها و علت محبوبیت آن است. دیوارهای این قطار با چوب افرا و کریستال و کف قطار هم با چوب گردو و طرحی از گل و پرنده تزئین شده است.

مسافرانِ قطارِ هفت ستاره در تورهای دو و چهار روزۀ جزیرۀ کیوشو (Kyushu) هم از کنارِ دریا عبور می‌کنند و هم زیباییِ کوه‌ها را از نزدیک به نظاره خواهند نشست.

همچنین با توجه به اینکه این قطار بسیار گران است و تنها گنجایش 30 مسافر را دارد اما حجم متقاضی برای این قطار 7 ستاره آنقدر بالا بوده که از بین متقاضیان سفر قرعه کشی انجام می‌شود.

 

 

آژانس کاریز

 

قطار عقاب طلایی ترنس سیبریان (Golden Eagle Trans-Siberian Express)

عقاب طلایی ترنس سیبریان ، یکی از لوکس‌ترین قطارهای تفریحی دنیا، به مدت زمان ۱۰۰ سال است که در کشور روسیه مشغول به فعالیت می‌باشد. این قطار از مسکو تا شرقی‌ترین خلیج روسیه، ولادیوسکوف حرکت می‌کند.

در طی این سفر مسافران می‌توانند در کلاس‌های یادگیری زبان کشور روسیه شرکت کنند، حمام اختصاصی، کولر گازی، پزشک انگلیسی زبان، خدمات خشکشویی و حضور پیانیست در سالن قطار وجه تمایز این قطار با دیگر قطارهای لوکس دنیا به حساب می‌آید.

و با اینکه بلیط این قطار نرخ بلیط بسیار بالایی دارد اما همیشه متقاضیان بسیار زیادی در صف تهیه بلیط این نوع قطار هستند این قطار روی طولانی‌ترین خط ریل دنیا یعنی راه‌آهن سرتاسری سیبری حرکت می‌کند.

عبور از دریاچه بایکال و دیدن مناظر جذابی که قطار از آن رد می‌شوید تجربه سفر با قطار را کاملا متفاوت کرده است. این قطار از اول تا انتهای مسیر خود را ۱۵ روزه طی خواهد کرد پس خودتان را برای یک سفر شگفت‌انگیز طولانی آماده کنید.

 

 

آژانس کاریز

 

قطار ونیز سیمپلون اورینت اکسپرس (Venice Simplon-Orient-Express)

این قطار کلاسیک از شهرهای لندن،پاریس،وین،پراگ،بوداپست،ونیز و استانبول می‌گذرد. فلزکاری واگن‌های این قطار به شیوه آرت دکو و پانل‌های شیشه‌ای انجام شده و جلوه‌اي از شکوه قدیمی را میهمان چشم می‌کند.

واگن قطار های ونیز سیمپلون اورینت متعلق به دهه ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۰ اروپاست! قطارهایی نوستالژی که کاملا بازسازی شده اما همچنان همان شکل گذشته را حفظ کرده است.

وعده‌های غذایی که در این قطار برای شما سرو می‌شود دست کمی از غذاهای رستوران‌های ۵ ستاره میشلن ندارد. از خرچنگ سرخ شده به همراه گوجه خشک شده به عنوان دورچین گرفته تا انواع استیک.

همچنین منوی کافی‌شاپ این قطار به قدری کامل است که تقریبا هر نوع نوشیدنی که در ذهن‌تان باشد و درخواست دهید برای شما سرو خواهد شد.

 

آژانس کاریز

 

لوکس‌ترین هتل‌های آسیا

اصطلاحاتی که در سفر کاربرد دارند

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید