تور فرانسه

حقایقی جالب و خواندنی از برج ایفل

برج ایفل یکی از شناخته شده‌ترین مکان‌های دیدنی جهان است. این برج به عنوان مرکز اصلی نمایشگاه جهانی 1889 در پاریس طراحی شد و به منظور گرامیداشت صدمین سال انقلاب فرانسه و نشان دادن قدرت مکانیکی مدرن فرانسه در صحنه جهانی بود.

این برج توسط شرکت مهندسی عمران گوستاو ایفل در دو سال ، دو ماه و پنج روز با استفاده از 7500 تن آهن و 2.5 میلیون پرچ ساخته شد.

از زمان افتتاح این برج در سال 1889 ، این برج پذیرای بیش از 300 میلیون نفر بوده است و هنوز هم سالانه پذیرای تقریباً هفت میلیون بازدید کننده است.

با وجود تعداد باورنکردنی افرادی که از برج آهنی بالا رفته‌اند ، هنوز رازهایی در مورد آن وجود دارد. در این مقاله آژانس کاریز شما را با  6 مورد از حقایق جالب و خواندنی برج ایفل آشنا می‌کند ، تا در تور پاریس با حقایق برج معروف آشنا باشید.

 

 

آژانس کاریز

 

 

 

1. طراحی و ساخت برج ایفل توسط شرکت Eiffel et Compagnie انجام شده است.

این کمیسیون به شرکت مشاوره و ساختمان متعلق به گوستاو ایفل ، پل ساز ، معمار و متخصص فلزات داده شد.

ایفل همچنین در اوایل دهه 1880 در Viaduct Garabit ، پلی در منطقه Massif Central که در آن زمان ، بلندترین پل جهان بود ، کار می‌کرد.

قبل از شروع پروژه نمایشگاه جهانی ، او همچنین به طراحی مجسمه آزادی کمک کرد اما طراحی و ساختن برج ایفل برجسته‌ترین کار وی بود.

 

 

آژانس کاریز

 

 

2. خود برج تقریباً از 18000 قطعه ساخته شده و هر یک در کارخانه ایفل در حومه پاریس تهیه شده است.

3. برج ایفل قرار بود موقتی باشد.

برج ایفل قرار بود یک نصب موقت برای نمایشگاه جهانی 1889 باشد که در پاریس به یاد 100 سال انقلاب فرانسه برگزار شد در نهایت هرگز حذف نشد زیرا یک آنتن در بالای برج برای هدایت سیگنال‌های بی سیم ساخته شد.

امروزه از برج ایفل برای پخش رادیو و تلویزیون در سراسر جهان استفاده می‌شود.

 

 

آژانس کاریز

 

 

4. برج ایفل با نام دانشمندان پوشانده شده است.

دانشمندان و مهندسان فرانسوی که در قرن نوزدهم کار می‌کردند توسط تاریخ فراموش نشدند. آن‌ها نه تنها نام خود را به خیابان‌های پاریس داده‌اند ، بلکه 72 نام آن‌ها نیز بر روی برج ایفل حک شده است.

اسامی حک شده پوشانده شد ، اما به لطف تلاش برای مرمت ، آنها بار دیگر قابل مشاهده هستند و بازدیدکنندگان می‌توانند اسامی مانند فوکو ، دوما و پریر را که بر روی آهن بریده شده‌اند ، ببینند.

 

 

آژانس کاریز

 

 

5. عکاسی از برج ایفل در شب از نظر فنی غیرقانونی است.

برج هر ساعتی در شب روشن است و در آنچه که نمایشگر نوری نامیده می‌شود می‌درخشد.

با این حال ، ممکن است برای گرفتن یک عکس از برج و به اشتراک گذاشتن آن در فیس بوک جریمه شوید ، زیرا دولت ادعا می‌کند که این نمایشگر نوری اثر هنری است و بنابراین ، دارای حق چاپ است.

 

 

آژانس کاریز

 

 

6. یک پناهگاه نظامی در زیر برج ایفل وجود دارد.

در زیر ستون جنوبی برج ، پناهگاهی محکم وجود دارد، یک پناهگاه نظامی مخفی که ممکن است از طریق یک تونل طولانی به Ecole Militaire مجاور متصل شود.

این پناهگاه اکنون به یک موزه کوچک در پاریس تبدیل شده است و گروه‌های گردشگری می‌توانند از این فضای کوچک دیدن کنند.

 

 

آژانس کاریز

 

آشنایی با مارایس یکی از محبوب‌ترین محله‌های پاریس

معرفی رستوران‌های با کیفیت ایرانی در پاریس

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید