آژانس کاریز

معرفی فرودگاه بزرگ چانگی – سنگاپور

فرودگاه چانگی سنگاپور (Singapore Changi Airport)، نه تنها فرودگاه اصلی کشور سنگاپور است بلکه یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه‌ها در جهان نیز به حساب می‎آید.

این فرودگاه همچنین بزرگ‌ترین قطب حمل‌ونقل در جنوب شرق آسیا می‌باشد. این فرودگاه قطب هواپیمایی سنگاپور است، و خطوط هوایی فعال در این فرودگاه شرکت هواپیمایی  SilkAir و شرکت Scoot  و سنگاپور ایرلانز است.

برای هفتمین سال پیاپی عنوان بهترین فرودگاه دنیا را فرودگاه چانگی سنگاپور ازان خود کرده است. فرودگاه چانگی از مرکز سنگاپور ، در لبه شرقی جزیره 25 کیلومتر فاصله دارد و از طریق حمل و نقل عمومی ارتباط خوبی با تمام نقاط سنگاپور دارد.

به دلیل کوچک بودن سنگاپور هیچ پرواز داخلی در این فرودگاه وجود ندارد و  همه پروازها از چانگی بین‌المللی هستند. همچنین سنگاپور فقط یک فرودگاه غیرنظامی دیگر دارد به نام  Seletar دارد.

چانگی در سال 1981 در زمین‌های بازسازی شده برای کاهش ترافیک هوایی روز افزون در آن زمان فرودگاه پایا لبار نزدیک به شهر افتتاح شد ، و یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان است.

به عبارتی در این فرودگاه هر هفته حدود 6800 پرواز معادل یک پرواز در هر 90 ثانیه انجام می‌شود.

شرکت هواپیمایی سنگاپور طولانی‌ترین پرواز تجاری بدون توقف جهان از سنگاپور به نیویورک را انجام می‌دهد و مسافتی معادل 15344 کیلومتر را طی می‌کند که بیش از 17 ساعت طول می‌کشد.

همه فرودگاه‌های مهم جنوب شرقی آسیا حداقل یک پرواز بین المللی به سنگاپور دارند ، این درحالی که مسیرهای آسیای شرقی ، استرالیا ، شبه قاره هند همچنین چندین سرویس روزانه توسط خطوط هوایی مختلف را مشاهده می‌کنند.

پروازهای بدون توقف به بسیاری از شهرهای اروپا ، آفریقا و حتی ایالات متحده آمریکا نیز طبق برنامه انجام شده است.

در حقیقت ، 3 مورد از 10 مسیر پر رفت و آمد جهان از سنگاپور شروع می‌شود ، یعنی به کوالالامپور در مالزی ، جاکارتا در اندونزی و بانکوک در تایلند.

مسافران می‌توانند در وقت اضافی که بین دو پرواز خود دارند اوقات بسیار خوشی را در زیباترین فرودگاه دنیا سپری کنند زیررا که این فرودگاه‌های امکانات بسیاری برای رفاح حال گردشگران دارد که در ادامه کاریز برخی ار آن‌ها را به شما معرفی می‌نماید.

فرودگاه-سنگاپور-کاریز

خدمات رفاهی و بخش‌های فرودگاه چانگی

این فرودگاه از چهار ترمینال تشکیل شده که در بخشی از ترمینال شماره 3 ، قسمت‌هایی به سبک دکه‌های خیابانی فروش غذا طراحی شده است. در این قسمت ، غذاها با مزه‌ها و طعم‌های مختلف روی گاری‌های دستی عرضه و سرو می‌شوند.

هر 3 ترمینال مسافربری چانگی به هم نزدیک هستند؛ اما مسافران به سرعت با قطار می‌توانند بین این 3 ترمینال جابه‌جا ‎شوند.

همچنین مسافران با استفاده از قطارهای سریع‌السیر شهری می‌توانند خود را به مناطق مختلف سنگاپور برسانند. علاوه بر آن، امکان استفاده از اتوبوس‌های مختلف و تاکسی‌ها نیز برای مسافران وجود دارد.

صندلی‌های این فرودگاه برای استراحت کردن بسیار مناسب می‌باشند اما در صورت دلخواه می‌توانید از مکان‌های مخصوصی که در این فرودگاه برای استراحت مسافرین تعبیه شده است و یا هتل‌های اطراف این فرودگاه نیز استفاده کنید.

هر گونه تماس محلی که در سالن ترانزیت عزیمت انجام می‌شود رایگان است. می‌توانید از تلفن‌های همراه عمومی نیز استفاده کنید یا  می‌توانید یک گوشی هوشمند اجاره کنید یا یک کارت اعتباری خریداری کنید.

اتصال به اینترنت در فرودگاه نیز رایگان است.

در ترمینال 2 چانگی، سالن سرگرمی برای هر رده سنی مثل ایکس باکس، بازی‌های تعاملی والیبال، بولینگ، بوکس و فوتبال وجود دارد و شما با مراجعه به این مکان می‌توانید، اوقات شاد و ماندگاری را سپری کنید.

کافه‌ها و رستوران‌های متنوعی در سالن‌های انتظار ترمینال‌ها موجود است که هم می‌توانید غذاهای آسیایی و محلی و هم غذاهای بین المللی و فست فودی را میل کنید.

مسافران با امکانات بیشتر از آنچه معمولاً در فرودگاه انتظار دارند موتجه می‌شوند، و این احساس را به آن‌ها می‌دهد که گویی در خانه هستند.

آژانس-کاریز-سنگاپور

باغ‌ها و کارهای هنری در فرودگاه چشم‌ها را جذب خود می‌نماید ، در کنار آن سالن ماساژ و آب‌گرم باعث شل شدن عضلات و رفع خستگی سفر می‌شود ، همچنین وجود استخری در ترمینال 1 به تناسب اندام کمک می‌کند.

همه این‌ها درحالی است که یک سینما و تلویزیون‌های غول پیکر سرگرمی بصری را برای مسافران فراهم می‌کنند.

بخش دیگر فرودگاه دره جنگلی است که یک باغ ۵ طبقه می‌باشد و با گل‌های فصلی و مسیرهای سرسبز زیبایی برای پیاده‌روی، ساخته خواهد شد.

مهم‌ترین و جذاب‌ترین بخش این مجموعه هم «گرداب بارانی» در مرکز مجموعه «jewel» است. این گرداب بارانی زیبا در ارتفاع ۴۰ متری از سطح زمین قرار گرفته و بزرگترین آبشار سرپوشیده نیز در این قسمت قرار دارد.

سرسره‌ای که به بهترین نحو شما را به گیت می‌رساند نیز در این مجموعه قرار دارد و با استفاده از کارت پروازتان می‌توانید وارد سرسره‌ی چند طبقه‌ای شود که در ترمینال ۴ قرار گرفته است.

چانگی همچنین سرسره‌ای بزرگ‌تر در ترمینال ۳ دارد که بلندترین سرسره‌ی جهان در فرودگاه نامیده می‌شود. این سرسره ۱۲ متر ارتفاع دارد و ۴ طبقه را تحت پوشش قرار می‌دهد.

در یک کلام این فرودگاه سنگاپور نه تنها یک فرودگاه بلکه یک مجموعه رفاهی ، تفریحی و خدماتی می‌باشد که تورهای رایگانی را نیز ارائه می‌دهد که شما می‌توانید در این تورها  ثبت‌نام کرده و از مکان‌های دیدنی سنگاپور لذت ببرید.

ویزا-تور-سفر

قسمت جدید فرودگاه چانگی

در سال 2019 قسمت تازه‌ای از فرودگاه با طراحی جدید و منحصر بفردی افتتحاح شد که هزینه‌ای در حدود 1/7 میلیارد دلار در برداشت.

این قسمت شامل فضایی از هتلی با 100 اتاق ، 300 فروشگاه و کافه و رستوران و باغ‌ها و آبشارهای سرپوشیده می‌باشد.

 

 

سفر-مسافر-گردشگری-کاریز

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید