سفر به ژاپن

10 نکته که باید قبل از سفر به ژاپن بدانید

سفر به ژاپن می‌تواند پر از اتفاقات هیجان‌انگیز باشد اما در صورتی‌که اگر نکات مهمی را که در این مقاله از کاریز ارائه دادیم، در نظر بگیرید. ژاپن به عنوان مکانی با فرهنگ غنی شهرت دارد که می‌تواند برای بازدیدکنندگانی که برای اولین بار به این کشور سفر می‌کنند، ترسناک باشد. البته توجه کنید که سنت‌های موجود در این کشور رسمی‌تر یا محدودتر از بسیاری از مقاصد دیگر در سراسر جهان نیستند. علاوه بر این، بیشتر مردم محلی مایل هستند که به مسافران خارجی کمک کنند تا بهترین سفر عمر خود را تجربه کنند. برای تجربه یک سفر شگفت‌انگیز، تا پایان این مقاله با کاریز همراه باشید تا هر آن چه که باید درباره سفر به ژاپن بدانید به شما بگوییم.

1. محل اقامت خود را از قبل رزرو کنید

Book accommodation in advance

یکی از نکات مهمی که باید در سفر به ژاپن در نظر بگیرید، رزرو محل اقامتتان از قبل است. احتمالاً می‌توانید در یک هتل ساده بدون رزرو اتاقی بگیرید، اما اقامتگاه‌های برتر ژاپن می‌توانند از هفته‌ها یا حتی ماه‌ها قبل رزرو شوند؛ بنابراین از قبل برنامه‌ریزی کنید. دوره‌های شلوغ سفر به ژاپن عبارتند از: هفته اول ژانویه، فصل شکوفه‌های گیلاس (اواخر مارس تا آوریل، بسته به مقصد)، “هفته طلایی” (29 آوریل تا 5 می) و آگوست.

همچنین باید به خاطر داشته باشید که مسافرخانه‌های کوچکتر یا ریوکان (مسافرخانه‌های سنتی ژاپنی) معمولاً زمان‌های ثابتی برای چک‌این دارند که خارج از آن کارکنان حضور ندارند و اتاق‌ها مرتب نمی‌شوند. زمان ورود خود را از قبل هماهنگ کنید.

2. یک سیم کارت با حجم بالا در فرودگاه بخرید

یکی دیگر از نکات مهمی که باید در سفر به ژاپن در نظر بگیرید، خرید یک سیم کارت با حجم بالا در فرودگاه است. پیدا کردن آدرس‌ها در خیابان‌های ژاپن، حتی برای مردم محلی، بسیار دشوار است؛ بنابراین گوشی‌های هوشمند با برنامه‌های ناوبری یک موهبت واقعی برای مسافران است.

3. کفش‌هایی که به راحتی می‌توانید از پا در بیاورید سفر شما را آسان می‌کند

کفش پیاده‌روی راحت در سفر به ژاپن یکی از ضروریات است. همچنین به احتمال زیاد مجبور خواهید بود در مکان‌های دیدنی مذهبی، مسافرخانه‌های سنتی و برخی رستوران‌ها مرتب کفش‌های خود را در بیاورید. اگر کفش‌هایی را با خود به ژاپن بیاورید که به راحتی می‌توان آن‌ها را درآورد، بعداً از خود تشکر خواهید کرد.

4. برای آب و هوا آماده شوید

آب و هوا در ژاپن

در سفر به ژاپن حتماً آب و هوا را در نظر بگیرید. تابستان‌های ژاپن، گرم و مرطوب است که می‌تواند به معنای خطر واقعی گرمازدگی باشد. در تابستان آب زیادی را با خود حمل کنید و چتر تاشو با مسدودکننده اشعه ماوراءبنفش را به همراه خود داشته باشید. اواخر ژوئن شروع فصل بارانی سالانه است، زمانی که بارندگی هیچ پایانی ندارد. این بارندگی‌ها می‌تواند چند هفته یا تا ماه جولای طول بکشد.

در فصل طوفان که از سپتامبر تا اکتبر (قبل از آن در اوکیناوا) ادامه دارد، باران و طوفان محتمل است. طوفان می‌تواند باعث اختلال جدی در سفر به ژاپن شود. وضعیت را با طوفان آژانس هواشناسی ژاپن و سایر هشدارهای هواشناسی که به زبان انگلیسی در دسترس هستند، رصد کنید. زمستان‌ها ممکن است سرد شود و توهوکو و هوکایدو در شمال ژاپن می‌توانند توده‌های عظیم برف داشته باشند.

5. حتماً پول نقد همراه داشته باشید

در مناطق روستایی ژاپن و در مشاغل خانوادگی قدیمی در شهرها، کارت اعتباری ممکن است پذیرفته نشود. عاقلانه است که فرض کنیم باید پول نقد در رستوران‌ها و مغازه‌های کوچک‌تر پرداخت کنید؛ بنابراین بهتر است در سفر به ژاپن برای پرداخت مانند ژاپنی‌ها، پول نقد به همراه داشته باشید.

6. نگران انعام نباشید

اگرچه در سفر به ژاپن، راهنمایان توری که به طور منظم گردشگران خارجی را به گردش در می‌آورند، ممکن است انتظار انعام‌های اضافی داشته باشند اما ژاپن رسم انعام دادن ندارد و تلاش برای انعام دادن اغلب باعث سردرگمی یا خجالت کارکنان می‌شود. به‌جای انعام، برخی از بارها و رستوران‌ها هزینه خدمات ثابتی را دریافت می‌کنند که معمولاً حدود 300 تا 500 ین (2.50-4.25 دلار آمریکا) برای هر نفر است.

7. هنر صف در ژاپن را بیاموزید

ژاپنی‌ها با صف‌های بلند و طولانی شناخته می‌شوند و در همه جا از باجه‌های خروج تا سکوهای قطار، صف‌های منظمی تشکیل می‌دهند؛ بنابراین برای لذت بردن از سفر به ژاپن بهتر است هنر صف در این کشور را بیاموزید.

8. بدانید آخرین قطار چه زمانی حرکت می‌کند

قطار در ژاپن

متروهای ژاپن حداکثر تا ساعت 1 صبح کار می‌کنند. اگر در سفر به ژاپن آخرین قطار را برای شب از دست دادید، جایگزین آن گرفتن تاکسی است که می‌تواند گران باشد.

9. خوردن در ملاء عام به طور کلی ممنوع است

در سفر به ژاپن دقت کنید که غذا خوردن در ملاء عام، به ویژه هنگام پیاده‌روی، بسیار بد در نظر گرفته می‌شود و به طور کلی ممنوع است. استثناها عبارتند از shinkansen (قطار گلوله) و سایر قطارهای سریع محدود با صندلی رزرو شده، که در آنها مرسوم است که یک bentō (وعده غذایی جعبه‌دار) در قطار بخورند. همچنین جشنواره‌ها یا خیابان‌های بازار با فروشندگان مواد غذایی، پیک نیک، و بستنی فروشی‌ها نیز آزاد هستند.

10. کمی زبان ژاپنی یاد بگیرید

در سفر به ژاپن خواهید دید که زبان انگلیسی به طور گسترده در شهرها و اطراف جاذبه‌های توریستی به صورت عمده صحبت می‌شود. البته در مناطق روستایی، ممکن است اینگونه نباشد؛ بنابراین بهتر است این زبان را تا حد کمی بیاموزید. چند کلمه ژاپنی که هنگام صرف غذا به کارتان می‌آید:

  • omori (بخش سلف سرویس که اغلب در غرفه‌های رامن رایگان است)
  • اوکاواری (پر کردن مجدد)

onegai shimasu (لطفاً). هر یک از سفارشات یا درخواست‌های خود را از این طریق پیگیری کنید. برای مثال، اگر چای می‌خواهید، بگویید: «O-cha onegai shimas

sumimasen (ببخشید)

arigato gozaimasu (با تشکر از شما).

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید