غذاهای خیابانی فرانسه

مشهورترین غذاهای خیابانی فرانسه

مشهورترین غذاهای خیابانی فرانسه یکی از آن چیزهایی است که قبل از شرکت در تور فرانسه بهتر است درباره آن بدانید تا نهایت لذت را از سفرتان ببرید. حتماً می‌دانید که سرآشپزهای فرانسوی به خاطر غذاهای فوق العاده خود در جهان شهرت دارند. در حالی که رستوران‌های مجلل فرانسوی ممکن است اولین چیزی باشد که به ذهن می‌رسند، اما غذاهای خیابانی بسیار خوشمزه‌ای در فرانسه وجود دارد که باید امتحان کنید.

با ورود به فرانسه، بازدیدکنندگان در زیبایی کلاسیک اروپایی این کشور غرق خواهند شد. چه در حال کشف مناظر و زیبایی های پاریس باشید و چه در سواحل یا خیابان‌های یک شهر یا روستای عجیب در جنوب فرانسه در حال گردش باشید، وقتی نوبت به مکان‌های خوشمزه برای غذا خوردن می‌رسد، غذاهای خیابانی فرانسه حرف اول را در انتخاب می‌زنند. تا انتهای این مطلب با کاریز همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره مشهورترین غذاهای خیابانی فرانسه بدانید به شما بگوییم.

1. کرپ (پنکیک فرانسوی نازک)

کرپ (پنکیک فرانسوی نازک)

هنگامی که در مورد لیست مشهورترین غذاهای خیابانی فرانسه یا غذاهای فرانسوی که بیشتر در این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند صحبت به میان می‌آید، مردم هرگز کرپ را فراموش نمی‌کنند. تئوری دقیق منشأ این غذا کاملاً نامشخص است، اما بسیاری از مردم معتقدند کرپ برای اولین بار در شبه‌جزیره بریتانی ظاهر شد.

داستان پیدایش این غذای فرانسوی، درباره زنی خانه‌دار بود که در قرن سیزدهم زندگی می‌کرد و به طور تصادفی فرنی گندم سیاه خود را روی یک سنگ پخت و پز (نسخه اصلی کرپ) ریخت. جدول زمانی و جزئیات این داستان ممکن است متفاوت باشد، اما این واقعیت که کرپ پس از آن به یک غذای محبوب در فرانسه تبدیل شد، همیشه صادق است. با بهبود زندگی دهقانان فرانسوی، آرد سفید جایگزین آرد گندم سیاه در تهیه کرپ شده است. پر کردن کنار دسر نیز با جایگزین‌های خوشمزه و شیرین متنوع‌تر می‌شود؛ بنابراین، با خیال راحت موارد مورد علاقه خود را انتخاب کنید. اگر نمی‌دانید با چه چیزی شروع کنید، می‌توانید مربا، پنیر یا خامه فرم گرفته با میوه‌های تازه را انتخاب کنید.

2. مارونز گلاس

مارونز گلاس یک خوراکی شیرین معروف و یکی از مشهورترین غذاهای خیابانی فرانسه است که ریشه در جنوب این کشور و مناطق شمالی ایتالیا دارد. این مناطق به تولید شاه بلوط معروف هستند. مردم محلی در قرن شانزدهم شروع به تهیه این خوراکی لعاب‌دار شاه بلوط کردند.

اصطلاح “مارون” به نوعی شاه بلوط شیرین اشاره دارد که نسبتاً بزرگتر از سایر انواع معمولی است؛ بنابراین، مارونز گلاس در فروشگاه‌های این کشور بسیار گران هستند، اما طعم آن ارزش هر پنی را دارد.

3. ژلاتو (بستنی به سبک فرانسوی)

ژلاتو (بستنی به سبک فرانسوی)

بسیاری از مردم ژلاتو را با یک دسر لذیذ از ایتالیای زیبا و نه یک ساخته فرانسوی مرتبط می‌دانند. با این حال، محبوبیت ژلاتو محدود به مرزهای ایتالیا نیست. این بستنی همچنین در روزهای گرم تابستان در فرانسه یک نوشیدنی خنک و جذاب به شمار می‌رود.

اولین فروشگاه ژلاتو در پاریس کافه پروکوپ (یا Le Procope) است. Francesco Procopio dei Coltelli، سرآشپز ایتالیایی و صاحب فروشگاه، این فروشگاه را افتتاح کرد تا دستور العمل خوشمزه بستنی خود را ارائه دهد. علاوه بر طعم‌های سنتی ژلاتو، مانند شکلات، وانیل یا آجیل، اکنون می‌توانید از طعم‌های بیشتری از انواع دیگر عصاره‌ها یا شربت‌های میوه نیز لذت ببرید. سیب، توت فرنگی یا لیمو از جمله این موارد هستند.

4. کیک کروسان

یکی دیگر از مشهورترین غذاهای خیابانی فرانسه، کروسان است. اگر تا به حال یک بار کروسان را نوش جان کرده باشید، مطمئناً متوجه می‌شوید که چرا این کیک بسیار معروف است. کروسان یک صبحانه لذیذ روستایی است که عمدتاً از خمیر و میوه‌های خشک تشکیل شده است. نسخه استاندارد آن معمولاً خالی و بدون پر کردن داخل آن با کره و مواد دیگر است. تا به امروز، مردم هنوز هم علاقه زیادی به این نسخه ساده دارند. آنها می‌گویند سبکی و سادگی کروسان را برای یک صبحانه سالم و سبک بسیار مناسب کرده است.

5. دسر اکلیر

اکلیر، یک دسر خوشمزه است که در قرن نوزدهم در فرانسه برای اولین بار پخته شده و دارای کاسترد صاف، چرب، شیرین و فریبنده است. تا دهه 1850، این غذا اغلب در فرانسه Pain À La Duchesse یا Petite Duchesse نامیده می‌شد.

بسیاری از مورخان معتقدند که Antonin Carême، سرآشپز مشهور فرانسوی، اولین کسی بود که این غذا را درست کرد. با این حال، هنوز هیچ تأیید محکمی بر این گفته، وجود ندارد. اساساً، اکلیرها از خمیر پف دار Choux ساخته شده اند. بعد از خنک شدن پوسته‌ها، نانواها مواد خامه‌ای مانند کاسترد یا خامه فرم گرفته را داخل شیرینی‌ها قرار می‌دهند و روی آن ها را با مقداری مایه کیک می‌پوشانند. در برخی از انواع، سرآشپزها اکلیرهای خود را با شکلات تلخ و آجیل خرد شده می‌پوشانند.

6. سوکا (کرپ نخود فرانسوی)

سوکا (کرپ نخود فرانسوی)

یکی از جذاب‌ترین و مشهورترین غذاهای خیابانی فرانسه که نباید از لذت امتحان کردن آن را از دست بدهید، کیک سوکا است. این نوع کیک اغلب در نزدیکی جاذبه‌های گردشگری مهم شهر نیس فروخته می‌شود. اگرچه این کیک از جنوا ایتالیا آمده است، اما محبوبیت زیادی در فرانسه دارد.

سوکا شکلی گرد دارد که از آرد نخود، روغن زیتون، نمک و فلفل درست می‌شود. فروشندگان آن را به صورت مثلث برش می‌دهند که ممکن است شما را به یاد پیتزا بیاندازد. می‌توانید آن را با مقداری شراب گلاب به عنوان پیش غذا میل کنید. اگر فرصتی برای بازدید از شهر زیبای نیس فرانسه دارید، سری بزنید و سرآشپزها را تماشا کنید که کیک سوکا درست می‌کنند زیرا تجربه‌ای جالب را برای شما فراهم می‌کند.

7.کروک مسیو (ساندویچ ژامبون و پنیر فرانسوی)

شاید با ساندویچ ژامبون و پنیر آشنا باشید زیرا انواع مختلفی از آن در سطح جهان وجود دارد، اما منشأ واقعی این غذای لذیذ در کافه‌ها و بارهای فرانسوی بود. فرانسوی‌ها در گذشته ترجیح می‌دادند از این ساندویچ به عنوان یک میان وعده فرانسوی سریع و خوشمزه لذت ببرند.

به طور خلاصه، بخشی از کروک مسیو اساساً شامل دو برش Pain De Mie (یک نان سنتی فرانسوی)، ژامبون آب‌پز و مقدار زیادی پنیر است. بنابراین، اگر عاشق پنیر هستید، Croque Monsieur ممکن است به غذای مورد علاقه بعدی شما تبدیل شود.

8. سس گالت (سوسیس‌های پیچیده شده در کرپ)

سس گالت (سوسیس‌های پیچیده شده در کرپ)

سس گالتکه از بریتانی علیا، منطقه‌ای فرانسوی در قرن پانزدهم سرچشمه می‌گیرد، اکنون در سراسر این کشور زیبا گسترش یافته و یکی از مشهورترین غذاهای خیابانی فرانسه به شمار می‌رود. این غذا اساساً شامل سوسیس‌های کبابی گوشت خوک، لایه‌ای از کرپ‌های بسته‌بندی شده در بیرون و مقداری خردل برای طعم دادن است.

فروشندگان یا آشپزها اغلب کرپ‌های گندم سیاه از پیش ساخته شده را برای همراهی با سوسیس‌های داغ تازه کبابی آماده می‌کنند. نتیجه این روند، یک خوراکی گرم و جذاب است که می‌توانید برای فرار از هوای سرد از آن لذت ببرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید