کاخ گارنیه فرانسه

حقایق جالب درباره کاخ گارنیه فرانسه

کاخ گارنیه فرانسه (Opera Garnier) یکی از معروف‌ترین ساختمان‌های پاریس است. پاریس خانه بناهای معروف و متعددی است. در واقع پاریس مترادف با موزه لوور، برج ایفل و طاق پیروزی است. جدای از اینها، پایتخت فرانسه یک نقطه عطف دیگر با تاریخ باورنکردنی دارد. ما در مورد خانه مجلل اپرای پاریس صحبت می‌کنیم که به عنوان Palais Garnier یا Opéra Garnier شناخته می‌شود.

بازدید از کاخ گارنیه فرانسه یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید در تور فرانسه انجام دهید. اپرای پر زرق و برق گارنیه توسط امپراتور ناپلئون سوم به عنوان بخشی از پروژه بازسازی پاریس ایجاد شد. برای ساخت خانه جدید اپرای پاریس، مسابقه‌ای برای بهترین طراحی در سال 1860 برگزار شد.

برنده مسابقه چارلز گارنیر، معمار جوان و ناشناخته‌ای بود که پروژه‌ای بسیار التقاطی را ارائه کرد که عناصری را از بسیاری منابع تاریخی به عاریت گرفته بود.

کاخ گارنیه فرانسه در سال 1874 تکمیل شد و امروزه به عنوان یک شاهکار معماری نئوباروک و یکی از زیباترین مکان‌های دیدنی در پاریس شناخته می‌شود. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا حقایق جالب در رابطه با کاخ گارنیه فرانسه را کشف کنید.

1. کاخ گارنیه در ابتدا نام متفاوتی داشت

کاخ گارنیه در ابتدا نام متفاوتی داشت

نام اصلی کاخ گارنیه فرانسه Le Nouvel Opéra de Paris (خانه اپرای جدید) بود، زیرا Opera le Pelletier (خانه اپرای قدیمی) پس از آتش‌سوزی دیگر قابل استفاده نبود. خانه اپرای جدید بعدها با اذعان به عظمت آن و معمار طراح آن، چارلز گارنیه، به Palais Garnier تغییر نام داد. این کاخ به عنوان خانه اصلی اپرای پاریس و تئاتر تا زمانی که اپرای باستیل در سال 1989 به وجود آمد استفاده می‌شد.

2. ساخت کاخ گارنیه توسط امپراتور ناپلئون سوم، سفارش داده شد

امپراتور ناپلئون سوم، برادرزاده ناپلئون بناپارت، مخالفان و دشمنان زیادی داشت و یکی از آنها در 14 ژانویه 1858 در نزدیکی سالن اپرای Salle Le Peletier اقدام به ترور امپراتور و همسرش کرد. رئیس دولت متعاقباً بنا به ضرورت کاخ گارنیه فرانسه را به منظور حفظ امنیت وی و در نظر گرفتن علایق عمومی به کار گرفت. این ساخت و ساز به عنوان بخشی از برنامه کارهای عمومی امپراتور به نام نوسازی پاریس توسط هاوسمان در دستور کار قرار گرفت. تماشای اجرای اپرا یکی از بهترین کارهایی است که می توان در دسامبر در کاخ گارنیه فرانسه انجام داد.

3. کاخ گارنیه یک ورودی خصوصی ویژه برای امپراتور داشت

کاخ گارنیه یک ورودی خصوصی ویژه برای امپراتور داشت

کاخ گارنیه فرانسه جهت داشتن یک ورودی امن و خصوصی به نام Pavillon de l’Empereur برای امپراتور طراحی شده است. در واقع، امپراتور می‌خواست که همه، از جمله خودش، هنگام نزدیک شدن به اپرا، دید واضحی از آن داشته باشند. از این رو یک ورودیی خصوصی ویژه برای امپراتور طراحی و ساخته شد.

4. کاخ گارنیه یکی از بزرگترین خانه‌های اپرا در اروپا است

یکی از حقایقی در مورد کاخ گارنیه فرانسه که ممکن است از آن مطلع نباشید این است که این کاخ به عنوان یکی از بزرگترین خانه‌های اپرای اروپا شناخته می‌شود. این کاخ توجه همه را به خود جلب می‌کند، در حالی که جزئیات پیچیده آن توریست ا را شگفت‌زده می‌کند. سالن اپرا گنجایش 1979 نفر و صحنه‌ای با ظرفیت 450 اجراکننده دارد.

5. امپراتور هرگز خانه اپرا را ندید و در هیچ کنسرتی در آن شرکت نکرد

امپراتور هرگز خانه اپرا را ندید و در هیچ کنسرتی در آن شرکت نکرد

از جمله پیامدهای جنگ فرانسه و پروس، دستگیری ناپلئون سوم و تبعید او به انگلستان بود. متأسفانه زمانی که ساختمان در ژانویه 1875 تکمیل شد، ناپلئون 2 سال قبل از دنیا رفته بود. او هرگز نتوانست یک اپرا یا کنسرت را در آن ببیند یا حتی در رویای خود غوطه‌ور شود و از آن لذت ببرد.

6. کاخ گارنیه فرانسه دارای بزرگترین سالن اجرا در اروپا است

کاخ گارنیه فرانسه یک سالن به سبک نعل اسب و بزرگترین سالن اجرا در اروپا را در خود جای داده است. عرض این سالن 52 متر (170 فوت) و ارتفاع آن 62 متر (200 فوت) است. این اندازه تضمین می‌کند که تا 450 اجراکننده می‌توانند همزمان از صحنه استفاده کنند. کاخ گارنیه جدا از داشتن این عنوان، ویژگی منحصر به فرد دیگری نیز دارد. سالن اجرا در یک شیب ساخته شده که قسمت خلفی را یک متر بالاتر از قسمت قدامی خود نگه می‌دارد تا زوایای دید بهتری داشته باشد و توهمی از عمق ایجاد کند.

7.کاخ گارنیه زمانی به عنوان یک اردوگاه نظامی استفاده می‌شد

کاخ گارنیه زمانی به عنوان یک اردوگاه نظامی استفاده می‌شد

در طول ساخت طولانی کاخ گارنیه فرانسه در پاریس، جنگ فرانسه و پروس از ژوئیه 1870 تا مه 1871 آغاز شد. از آنجایی که ساخت این کاخ هنوز ناتمام بود، خانه اپرا به یک انبار نظامی برای نگهداری مواد غذایی تبدیل شد. همچنین به عنوان یک بیمارستان نظامی برای مجروحان جنگ مورداستفاده قرار گرفت. در پایان جنگ ویرانگر، ارتش فرانسه شکست خورد، اما گارد ملی فرانسه برای مدت کوتاهی شهر را به مدت دو ماه تصرف کرد.

8. پلکان کاخ گارنیه از جنس سنگ مرمرهای مختلف از سراسر است

راه پله عجیب و غریب کاخ گارنیه فرانسه مردم را به سرسرای عظیم آن هدایت می‌کند، جایی که فرانسوی‌ها در آنجا معاشرت می‌کنند.از آنجایی که چارلز گارنیر از این ایده که فلزی که برای ساخت راه پله استفاده می‌شود قابل‌مشاهده باشد متنفر بود به راهی برای پوشاندن آن فکر کرد. پس از ساخته شدن راه پله، مرمرهایی با رنگ‌های مختلف (قرمز، سبز، آبی و سفید) که از کشورهای مختلف آورده شده بود، روی فلز استفاده شد.

9. ساخت کاخ گارنیه فرانسه بسیار طول کشید

ساخت کاخ گارنیه فرانسه بسیار طول کشید

تاریخ کاخ گارنیه فرانسه یک دستاورد دیگر به نام خود دارد: رکوردی مشترک با خانه اپرای سیدنی در استرالیا برای طولانی‌ترین زمان صرف شده برای ساخت یک خانه اپرا، به طور دقیق 14 سال! اولین مورد از بسیاری از موانع و وقفه‌هایی که کاخ گارنیه فرانسه با آن مواجه شد، محدودیت‌های بودجه بود که زمان ساخت آن را افزایش داد. تبعید ناپلئون پس از جنگ پروس و قیام کمون پاریس نیز تکمیل آن را به تأخیر انداخت. ساخت و ساز در سال 1861 آغاز شد و در سال 1875 به پایان رسید.

10. کاخ گارنیه گران‌ترین خانه اپرای زمان خود بود

برای ساخت کاخ گارنیه فرانسه بهترین صنعتگران استخدام شدند، از بهترین مواد از سرتاسر جهان استفاده شد و همه چیز تحت نظارت گارنیر بود. پس از صرف هزینه‌های گزاف برای ساخت کاخ گارنیه، با کمبود نقدینگی مواجه شد؛ بنابراین دولت برای تکمیل ساخت و ساز مجبور شد از یک سرمایه‌دار ثروتمند وام بگیرد که در نتیجه بدهی سنگینی معادل 4.9 میلیون فرانک طلا به همراه داشت. بودجه تخمینی ساخت کاخ گارنیه 36 میلیون فرانک تمام شد و امپراتوری تقریباً ورشکست شد.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید