پارک میمون جیگوکودانی ژاپن

همه‌چیز درباره پارک میمون جیگوکودانی ژاپن

پارک میمون جیگوکودانی ژاپن، در یامانوچی، استان ناگانو این کشور واقع شده است. این پارک بخشی از پارک ملی Joshnestu Kogen در دره رودخانه یوکویو در بخش شمالی استان است. پارک جیگوکودانی در سال 1964 برای ایجاد فضایی برای ساختار اجتماعی مطالعه ماکاک های ژاپنی تأسیس شد. برخی می‌گویند که این پارک پس از آن ساخته شده است که مردم محلی متوجه صعود میمون‌ها به چشمه‌های آب گرم ریوکان در اطراف شدند. توصیه می‌کنیم از این پارک شگفت‌انگیز در تور ژاپن بازید کنید. اگر می‌خواهید در رابطه با پارک میمون جیگوکودانی ژاپن نیز بیشتر بدانید تنها کافی است تا انتهای این مطلب با مجله گردشگری کاریز همراه باشید.

1. جیگوکودانی به معنای “دره جهنم” است

جیگوکودانی به معنای دره جهنم است

جیگوکودانی به معنای دره جهنم است. در واقع این نام به دلیل وجود کوه‌های شیب‌دار، بوی تند بخار گوگرد و حباب‌های آب جوش اطراف این پارک انتخاب شده است. آب گرم در این پارک از شکاف‌های کوچک در زمین بیرون می‌آید که توسط صخره‌های شیب‌دار و جنگل‌های مهیب سرد احاطه شده است.

2. پارک میمون جیگوکودانی ژاپن خانه تعداد زیادی میمون برفی است

میمون‌های برفی موجود در پارک میمون جیگوکودانی ژاپن، با نام ماکاک نیز شناخته می‌شوند. میمون‌های برفی گونه‌های زمینی میمون‌های دنیای قدیم به شمار می‌روند که فقط بومی ژاپن هستند. این میمون‌ها سالیانه ماه‌ها در مناطق پوشیده از برف زندگی می‌کنند. میمون‌ها می‌توانند در آب و هوای سردتری نسبت به دیگر گونه‌های غیرانسانی زندگی کنند. تعداد زیاد میمون‌های برفی باعث شهرت پارک میمون جیگوکودانی شد.

3. پارک جیگوکودانی در مستند “باراکا” حضور داشت

پارک جیگوکودانی در مستند باراکا حضور داشت

باراکا یک فیلم مستند محصول 1992 و بدون روایت است که توسط ران فریک کارگردان و فیلمبردار آمریکایی کارگردانی شده است. این فیلم اولین فیلمی است که با وضوح 8K (8000 پیکسل) بازیابی و اسکن شده است. پارک میمون جیگوکودانی ژاپن پس از حضور در این مستند به شهرت رسید.

4. میمون‌ها تنها در پارک جیگوکودانی زندگی نمی‌کنند

میمون‌ها فقط در پارک میمون جیگوکودانی ژاپن زندگی نمی‌کنند. آنها همچنین در شبه‌جزیره شیموکیتا در قسمت شمالی جزیره هونشو و ناحیه شمال غربی این شبه جزیره ساکن هستند. شبه‌جزیره شیموکیتا نام خود را مدیون این است که قسمت پایینی منطقه کیتای سابق استان موتسو قبل از تقسیم آن در سال 1868 از استان ماقبل مدرن بود. شیموکیتا در شمال جیگوکودانی قرار دارد و شرایط آب و هوایی تجربه شده در پارک جیگوکودانی نیز در شیموکیتا حس شده است. این بدان معناست که میمون‌ها با این دو مکان سازگار شده اند.

5. میمون‌ها مجبور شدند به پارک میمون جیگوکودانی مهاجرت کنند

میمون‌ها مجبور شدند به پارک میمون جیگوکودانی مهاجرت کنند

انسان‌ها از دهه 1950 به بعد شروع به قطع درختان در اطراف منطقه کوهستانی با هدف توسعه پیست‌های اسکی و نصب پیست اسکی و تله کابین کردند. میمون‌ها به دلیل تجاوز انسان به زیستگاه بومی خود چندین تهدید را تجربه کردند. میمون‌ها مجبور شدند به مناطق کوهستانی پایین‌تر مانند پارک میمون جیگوکودانی ژاپن و شبه جزیره شیموکیتا مهاجرت کنند. این مناطق سردتر بودند اما میمون های فراری مجبور بودند خود را با این محیط جدید وفق دهند.

6. میمون ها توسط متصدیان پارک تغذیه می شوند

در طول تجاوز انسان به زیستگاه طبیعی، میمون ها شروع به یورش به مزارع مهاجران کردند. آنها به شدت مضر محسوب می‌شدند و به همین دلیل مردم آنها را شکار می‌کردند. اما پس از مدتی مردم محلی روزانه غذا دادن به میمون‌ها را شروع کردند تا آنها را تشویق کنند که در پارک جیگوکودانی زندگی کنند نه این که برای غذا به به روستاها حمله کنند. متصدیان پارک مقدار مناسبی جو خام، سویا و سیب به آنها می‌دهند. غذا خیلی زیاد نیست اما می‌تواند آنها را زنده نگه دارد. دلیل این که مهمانداران مقدار محدودی غذا به آنها می‌دهند این است که میمون‌ها نیز باید از خود مراقبت کنند و آنها را بیش از حد به غذا وابسته نکنند. بازدیدکنندگان مجاز به غذا دادن به آنها نیستند زیرا مشخص شد که آنها اغلب هنگام تغذیه توسط بازدیدکنندگان متشنج و پرخاشگر می‌شوند.

7. رفتار میمون‌های پارک شایان ستایش است

رفتار میمون‌های پارک شایان ستایش است

با توجه به “منشاء گونه‌ها” نوشته چارلز داروین، انسان‌ها اشکال پیچیده‌ای از میمون‌ها هستند، برای مثال انسان‌هایی که با جهش از موجودات ساده‌ای که میمون هستند به انسان‌های پیچیده امروزی پیشرفت کرده اند. اگر به پارک میمون‌های جیگوکودانی بروید، در واقع می‌توانید نظریه داروین را درک کنید.

میمون‌های پارک میمون جیگوکودانی ژاپن مانند انسان‌ها در چشمه‌های آب گرم حمام می‌کنند. آنها این فعالیت را مانند انسان‌ها لذت‌بخش و آرامش‌بخش می‌دانند. آنها در حال حاضر با چشمه‌های آب گرم سازگار شده اند و می‌توانند آب و هوای سرد را در زمستان تحمل کنند.

8. پارک در طول سال باز است

پارک میمون جیگوکودانی ژاپن برای بازدید گردشگران داخلی و داخلی باز است. این پارک از اواخر نوامبر تا مارس فوق‌العاده الهام‌بخش و زیبا است. بازدید از این پارگ در فصل زمستان در اوج خود است؛ زیرا برف تمام منطقه را پوشانده است.

مردم مجاز به گرفتن عکس از میمون‌ها هستند اما مجاز به تغذیه آنها نیستند. همچنین ویدئوهایی از حمام کردن میمون‌ها در استخر دست‌ساز نیز در اختیار علاقه مندان قرار می‌گیرد، به ویژه کسانی که فرصت بازدید از پارک را ندارند. دوربین‌های نصب شده در اطراف استخر برای ثبت صحنه‌های داخل استخر تنظیم شده اند.

9. اعتبار ایجاد پارک به سوگو هارا تعلق دارد

اعتبار ایجاد پارک به سوگو هارا تعلق دارد

سوگو هارا کارمند راه آهن ناگانو الکتریک بود. او هنگام پیاده‌روی در جیگوکودانی، گروه اصلی میمون‌های برفی را کشف کرد. وی مشاهده کرد که تعداد میمون‌ها در منطقه به دلیل تجاوز نرها در حال کاهش است.

وی به مردم توصیه کرد به جای شکار، میمون‌ها را با غذا دادن به منطقه کوهستانی ترغیب کنند. سوگا هارا جنبش پارک میمون جیگوکودانی ژاپن را رهبری کرد تا میمون‌ها در امان باشند. حمام‌های گرم در پارک از چشمه‌های آب گرم تنها برای میمون‌ها ایجاد شد.

10. پارک میمون جیگوکودانی ساخته دست بشر است

علیرغم این که پارک میمون جیگوکودانی ژاپن در منطقه‌ای با شرایط آب و هوایی طبیعی و توپوگرافی واقع شده است، اما یک پارک دست‌ساز است. دلیل طبیعت دست‌ساز آن این است که مردم میمون‌ها را به پارک سوق دادند اما حمام‌ها در این پارک با استفاده از منابع طبیعی مانند چشمه‌های آب گرم از شکاف‌های منطقه کوهستانی سرچشمه می‌گیرند. سوگو هارا مردم را برای ایجاد پارک بسیج کردو شبه جزیره شیموکیتا را با پارک میمون جیگوکودانی اشتباه نگیرید زیرا میمون‌ها در شبه جزیره شیموکیتا نیز زندگی می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید