کاریز

کلیسای سنت چارلز شهر وین – تور اتریش

کلیسای سنت چارلز شهر وین با نام کلیسای کارل اسکیرچ (Karlskirche) نیز شناخته می‌شود. این کلیسا یکی از بهترین بناهای وین به‌شمار می‌رود و در مرکز شهر وین و در کنار بسیاری از جاذبه‌های وین قرار گرفته است.

این کلیسا ، از ترکیب سبک‌های مختلف معماری همچون باروک ، بیزانس و رنسانس به وجود آمده و همین موضوع ، آن را به یکی از بناهای منحصر به فرد در این شهر تبدیل کرده است.

فضای داخلی کلیسا با تزیینات شگفت‌انگیز و محسورکننده‌اش مملو از رنگ‌های زیبا و درخشان است و نمایانگر شکوه سنت چارلز بورومیو ، کسی که دستور ساخت این بنا را داد ، است.

 

کاریز

 

تاریخچه کلیسای سنت چارلز

بیماری طاعون سیاه در سال 1713 میلادی وارد شهر وین شد و چارلز ششم ، امپراتور روم سوگند یاد کرد که اگر این طاعون از شهر خارج شود و از آن جان سالم به در ببرند، کلیسایی را تأسیس و آن را وقف همنام خود ، یعنی «سنت چارلز بورومیو» خواهد کرد.

چارلز بورومیو ، كه به عنوان یك شفابخش برای مبتلایان به طاعون مورد احترام بود به خاطر تلاش‌هایش برای کمک کردن به قربانیان طاعون در شهر میلان شناخته شده بود.

بعد از اجابت دعاهای امپراتور چارلز ، پروژه‌ی ساخت این کلیسا در سال 1715 کلید خورد ، و در یک مسابقه معماری اعلام شد ،  یوهان برنارد فیشر فن ارلاخ ، که از جمله معماران دربار نیز بود عهده‌دار ساخت این کلیسا شده است.

فیشر فن ارلاخ به عنوان خالق معماری تاریخی ، متنوع‌ترین عناصر را به هم پیوند داد تا اینکه با مرگ وی در سال 1723 پسرش ، جوزف امانوئل فیشر فن ارلاخ ، با استفاده از نقشه‌های جزئی تغییر یافته ، ساخت و ساز را تا سال 1737 بر عهده گرفت و به سرانجام رساند.

کاریز

راه دسترسی به کلیسای سنت چارلز

برای رسیدن به کلیسای سنت چارلز شهر وین در هر نقطه از شهر وین که باشید تنها کافی است با مترو و یا اتوبوس خود را  به ایستگاه متروی چارلز پلاتز Karlsplatz و یا ایستگاه اتوبوس چارلز پلاتز استندباهن Karlsplatz Stadtbahn که در کنار پارک رو به روی کلیسای چارلز قرار دارند ، برسانید.

 

کاریز

 

زمان بازدید از کلیسای سنت چارلز

بازدید از این کلیسا در روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت ۰۷:۳۰ تا ۱۹:۰۰ امکان پذیر است همچنین علاقمندان در روزهای شنبه می‌توانند از ساعت ۰۸:۳۰ تا ۱۹:۰۰ و یکشنبه‌ها از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۹:۰۰ از این کلیسا دیدن کنند.

همچنین برای بازدیدکنندگان دارای معلولیت جسمی ورودی برای او رایگان بوده و می‌تواند از خدمات آسانسور استفاده نمایند.

 

کاریز

 

معماری کلیسای سنت چارلز

این کلیسا در خدمت دادگاه امپراطوری هابسبورگ (the Habsburg Imperial Court)  فعالیت می‌نماید تا در آن بتوانند عهد و سوگند مذهبی خود را بگویند.

همچنین این کلیسا مرکز معنوی دین مسیحیت در طول تاریخ شهر وین است.

در ساخت این کلیسا از برج‌های دوقلو استفاده شده که به معبد سلیمان اشاره دارد همچنین به شیوه ستون‌های تروژانی رومی طراحی شده‌اند.

ستون‌های این کلیسا دارای برجسته‌کاری‌هایی است که صحنه‌هایی از زندگی سنت چارلز بورومیو را به نمایش می‌گذارند و «لورنزو ماتیلی» طراحی آن‌ها را بر عهده داشته است.

در کل این بنا یادآور پانتئون رم در دوران باستان میان جاذبه‌ها و معماری‌های شهر وین است.

شباهت دیگر این کلیسا مربوط به گنبدش می‌باشد که شبیه گنبد کلیسای سن پیتر در واتیکان است و تنها یک تفاوت جزئی دارد که بر روی پایه‌ای بیضی شکل قرار گرفته است و کشیده‌تر است و ارتفاع آن حدوداً به 72 متر می‌رسد و در شب می‌درخشد.

بلندی این گنبد باعث شده از هر نقطه در شهر که به ارتفاع بروید به راحتی می‌توانید گنبد سبز کلیسای سنت چارلز وین را مشاهده کنید.

از دیگر ویژگی‌های این کلیسا دیوارنگاری‌های داخل گنبد است که سنت چارلز را درحال دعا کردن برای اتمام طاعون نشان می‌دهد و در نهایت پایان طاعون در وین را به تصویر می‌کشد.

در تور اتریش در میان بازدید از جاذبه‌های تماشایی وین فراموش نکنید که از کلیسای سنت چارلز دیدن کنید.

 

کاریز

 

آشنایی با جاذبه‌های وین – تور اتریش – پارت دوم

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید