ده حقیقت جالب و خواندنی درباره کشور ایتالیا

ایتالیا با داشتن تاریخچه جذاب ، فرهنگ غنی و غذاهای دلپذیر یکی از پربازدیدترین کشورهای اروپا است. در این کشور عشاق زیادی وجود دارد ، از پایتخت پر جنب و جوش رم گرفته تا کانال ونیز و کالابریای آفتاب زده.

اما حقایق بسیار جالبی درباره ایتالیا وجود دارد.در این مقاله آژانس کاریز ده مورد از بهترین آنها را برایتان بیان می‌کند.

آژانس کاریز

1.ایتالیا یکی از جوانترین کشورهای اروپای غربی است

آیا می‌دانید ایتالیا به عنوان یک کشور چند ساله است؟ ایتالیا فقط از سال 1861 تاکنون ، زمانی که کشورهای ملی جداگانه با عنوان پادشاهی ایتالیا متحد شده‌اند ، یک کشور بوده است.این ممکن است عجیب به نظر برسد با توجه به اینکه ایتالیا یکی از طولانی ترین و پر رنگ ترین تاریخ ها را در اروپا و حتی جهان دارد.

اگرچه ایتالیا در زمان روم به یک نهاد سیاسی واحد تبدیل شد ، اندکی بعد دوباره تقسیم شد. تا سال 1861 ، ایتالیا مجموعه ای از کشورهای حاکم کوچکتر بود ، که تغییرات فرهنگی امروز در سراسر کشور را تشکیل می دهد.

آژانس کاریز

2.ماکارانی ایتالیایی در سراسر جهان مشهور است و بیش از 200 شکل مختلف وجود دارد.

 

آژانس کاریز

 

 

3.قدمت رم بیش از 2000 سال است

رم در سال 753 قبل از میلاد تاسیس شد. امپراتوری روم ، به نام شهری که در آن آغاز شد ، در 27 سال قبل از میلاد نامگذاری شد و تا سال 395 میلادی بر بسیاری از اروپا و مناطقی از آفریقای شمالی حاکم بود.

بعد از این ایتالیا به بسیاری از ایالت‌های جداگانه تقسیم شد ، تا اینکه در سال 1861 یکپارچه شد. روز ملی ایتالیا Festa della Repubblica نامیده می شود. تاسیس جمهوری هر ساله در 2 ژوئن جشن گرفته می‌شود.

آژانس کاریز

4.سهم ایتالیا از اختراع دانشمندان این کشور شامل فشارسنج ، باتری برقی ، نیتروگلیسیرین و تلگرافی بی سیم است.

 

آژانس کاریز

 

 

5.پینوکیو اولین بار در یک روزنامه ایتالیایی منتشر شد

داستان کلاسیک یک اسباب بازی چوبی که زنده می شود و دوست دارد دروغ بگوید ، در سال 1880 توسط کارلو کولودی نوشته شده است.

این سریال در روزنامه Gioniale per i Bambini ، اولین روزنامه کودک ایتالیا به چاپ رسید. پینوکیو همچنان یک نماد فرهنگی است و در سراسر جهان شناخته شده است.

آژانس کاریز

6.همه مردم ایتالیا ایتالیایی صحبت نمی کنند

یکی از گویش‌های اصلی ایتالیا، ایتالیایی است.اما برخی از افراد مسن نمی‌توانند ایتالیایی صحبت کنند ، بلکه فقط به گویش محلی صحبت می‌کنند یا هنگام زندگی در منطقه شمالی آلتو آدیژ یا آلمانی یا در فرانسه Valle d’Aosta فقط به آلمانی صحبت می کنند.

آژانس کاریز

7.ایتالیایی‌ها قبلاً به داشتن خانواده‌های پرجمعیت مشهور بودند ، اما ایتالیا اکنون به کمترین میزان زاد و ولد در اروپا شناخته می‌شود.

 

آژانس کاریز

 

 

8.کلیسای سیستین روزانه پذیرای بیش از 20،000 بازدید کننده است

سقف کلیسای سیستین در کاخ رسولان در شهر واتیکان که توسط میکل آنژ نقاشی شده است ، یکی از مشهورترین بناهای تاریخی در جهان است. گرچه مطمئناً چشمگیرترین است ، اما در واقع فقط یکی از تعدادی نقاشی دیواری افسانه است که کلیسای کوچک را تزئین می‌کند. امروزه کلیسای مقدس سیستین محل اقامت رسمی پاپ و محل کنگره پاپ است ، فرایندی که وظیفه انتخاب پاپ بعدی را بر عهده دارد.

آژانس کاریز

9.دولت ایتالیا جمهوری دموکراتیک است.

 

آژانس کاریز

 

 

10.در شمال ایتالیا ، رشته کوه های آلپ ایتالیا را از سایر کشورهای اروپایی فرانسه ، سوئیس ، اتریش و اسلوونی جدا می کند.

 

 

آژانس کاریز

 

 

سیسیل یکی از جزایر ایتالیا با جاذبه های بسیار برای اطلاعات بیشر کلیک کنید.

شهر ساحلی آمالفی با جاده‌های پر‌‌ پیچ و خم و تماشایی در ایتالیا را بشناسید.

بهترین تفریحات کشور ایتالیا – تور ایتالیا

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید