تور-ایتالیا-سواحل-آمالفی-کاریز

شهر ساحلی آمالفی با جاده‌های پر‌‌ پیچ و خم و تماشایی در ایتالیا

ساحل آمالفی ایتالیا یکی از زیباترین، دیدنی‌ترین و معروف ‌ترین سواحل ایتالیا محسوب می‌شود که با 50 کیلومتر طول، در قسمت جنوبی شبه جزیره سورنتینو در استان سالرنو در جنوب ایتالیا واقع شده است.

فضاي روستايي در کنار چشم‌انداز بسيار زيباي درياي مديترانه از مهم‌ترين دلايل انتخاب اين شهر برای گردشگران است. طبق تحقیقات، مردم بومي آمالفي از جمله پر عمرترين مردم دنيا هستند که تغذيه سالم مديترانه‌اي در اين امر نقشي به سزا داشته است.

این شهر معروف در سال 1997، در میراث جهانی یونسکو به عنوان چشم‌انداز فرهنگی برگزیده و ثبت شد. در این ساحل زیبا و حیرت انگیز 13 شهر کوچک ساحلی قرار دارد که تمام شهرهای ساحل آمالفی توسط جاده 163 SS زیبا و دیدنی به هم متصل می‌شوند، این جاده در نیمه اول قرن نوزدهم در دوره “بوربن” ساخته شده و همیشه یکی از زیباترین جاده های ایتالیا با مناظر فوق‌العاده به حساب می‌آید.

آمالفی به عنوان یک مرکز توریستی و زیبا شناخته می‌شود اما در قرن 11 و 12 این شهر مرکز جمهوری دریایی بوده است. بنادر آمالفی همچنین تجارت گسترده ای با شمال آفریقا داشته است.

تور-ایتالیا-سواحل-آمالفی-کاریز

جاذبه های ساحل آمالفی

آرامش را می‌توانید در کوچه پس کوچه‌های این شهر زیبا حس کنید. معماري آمالفی شباهت زيادي به ماسوله دارد با اين تفاوت که آمالفي علاوه بر اینکه روي کوه قرار دارد، داراي نوار ساحلي هم می‌باشد و اين موضوع و آرامش شهر باعث شده است که این شهر به مقصدی عالی برای گذراندن تعطیلاتی لذت‌بخش در تور ایتالیا تبدیل شود.

خوشه هایی از خانه هایی سفید رنگ همچون مروارید توسط کوچه ها و راه پله‌های پوشیده از گل ها و باغ های لیمو به یکدیگر متصل شده اند.

در مرکز شهر کلیسای جامع زیبای سنت آندرو، با پلکان چشمگیر، برج ناقوس به سبک عربی نورمن و دکوراسیون زیبای بهشتی ​​وجود دارد، و پیشینه این کلیسای جامع به قرن یازدهم باز می‌گردد. موزه کاغذهای دست ساز و کارخانه های باستانی نیز ارزش بازدید را دارند.

بناهای تاریخی متعددی از دوران یونانی ها، رومی ها، نورمن ها ، عرب سیسیلی ها و بسیاری دیگر در این شهر ساحلی برجای مانده است.

جاده‌ی کنار ساحل نیز یکی دیگر از جاذبه های آمالفی است که اگر به سمت جنوب بروید به تونلی صخره ای می‌رسید، عبور از آن و تماشای چشم اندازهایش یکی از لذت بخش ترین بخش های سفرتان خواهد شد.

 

تور-ایتالیا-سواحل-آمالفی-پوزیناتو-کاریز

شهرهای معروف ساحل آمالفی

جزیره Capri

کاپری جزیره‌ای زیبا در سواحل آمالفی است که فاصله اندکی از سورنتو دارد در این جزیره غار دریایی وجود دارد که رنگ آب درون آن منحصربه‌فرد و به رنگ نئون آبی است.

شهر Ravello

شهر توریستی راولو در سواحل آمالفی یکی از مقاصد محبوب گردشگران می‌باشد. که همه ساله در تابستان یکی از قدیمی ترین جشنواره های موسیقی در ایتالیا ، به نام جشنواره “Ravello” ، برگزار می‌شود و همه رشته های هنری را در بر می‌گیرد.

شهر Atrani

دهکده تماشایی آترانی پر از خانه های صخره ای رنگارنگ، کلیساهای زیبا و میدان های جذاب است. در این شهر از شلوغی و ازدحام شهرهای بزرگ رها می‌شوید. خانه‌های رنگی در میان صخره‌ها، کلیساهای زیبا و فضای آرامش‌بخش آترانی سفر شما را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

شهر Positano

پوزیتانو یکی از شناخته شده‌ترین مکان های ساحل آمالفی با راه پله های زیبا، سواحل سنگی و خیابان های باریک زیبا و بوتیک ها و کافه های متعدد بسیاری است.  این روستای ساحلی به نام، خدای دریا هم نامگذاری شده است.

 

 

نکات تکمیلی ساحل آمالفی

این شهر ساحلی زیبا، مقصدی محبوب در تمام دنیا و در بین تمام مسافران تور ایتالیا است. آب و هوای مدیترانه ای، تابستان های گرم و زمستان های ملایم، آمالفی را یکی از دوست داشتنی‌ترین سواحل دنیا کرده است. در دوم جولای یک فستیوال مذهبی بزرگ برگزار می‌شود که تمام شهر را به یک جشن بزرگ تبدیل می‌کند.

نزدیک‌ترین فرودگاه‌ها به این شهر، فرودگاه بین‌المللی ناپل و فرودگاه سالرنو هستند.

ساحل آمالفی به غیر از چشم اندازها و جاذبه های رنگارنگ یکی از بهترین مکان ها برای شنا در فصل گرم تابستان است همچنین این شهر گزینه خوبی برای قایق سواری است.

 

برای آشنایی با جزیره البا روی آن کلیک کنید.

منطقه پورتوفینو را بشناسید.

سیسیل یکی از جزایر ایتالیا با جاذبه های بسیار برای اطلاعات بیشر کلیک کنید.

 

 

 

 

One Reply to “شهر ساحلی آمالفی با جاده‌های پر‌‌ پیچ و خم و تماشایی در ایتالیا”

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید