معروفترین-غذاهای-ایتالیا-کاریز

5 غذای معروف ایتالیا که ازرش امتحان را دارند

سخت ترین نکته در مورد غذا خوردن در ایتالیا این است که به دليل تنوع بالاي غذاها و طعم هاي فوق العاده شما نمی‌توانید همه آن ها را امتحان کنید و در سفر خود تنها فرصت تست محدودي از بهترين غذاهاي ايتاليا را داريد. در ايتاليا علاوه بر پيتزاهاي معروفش غذاهاي دريايي خوبي هم خواهيد يافت پس در سفر به ايتاليا هيچگاه از غذاهاي لذيذش غافل نشويد تا در كنار گشت و گذار و ديدن جاذبه هاي تاريخي فراوانش معروف‌ترين و خوش‌مزه‌ترين غذاهاي ايتاليا را هم كشف كرده باشيد.

كاريز ٥ مورد از معروف‌ترین غذاهایی که در سفر به ایتالیا حتماً‌ باید امتحان کنید را به شما معرفی می‌کند.

 

غذاهای-ایتالیا-کاریز

١- پیتزا مارگاریتا       Pizza Margherita

پيشينه اين پيتزاي فوق العاده به سال ١٨٨٩ و به شهر ناپل برمي‌گردد كه توسط پیتزا پز مشهور ‪“‬رافائل اسپوزیتو‪”‬ برای ملکه مارگاریتا تهیه شد. نكته قابل توجه راجع پيتزاي مارگاريتا اين است كه رنگ‌های آن شما را به یاد پرچم ايتاليا مي‌اندازد.
پیتزای مارگاریتا از یک لایه نازک خمیر ترد شده که از ترکیب با روغن زیتون، سیر، ریحان، گوجه فرنگی، موزارلا و همینطور پنیر پارمزان تهيه مي‌شود.

غذاهای-ایتالیا-کاریز

٢- استیک فیورنتینا      Fiorentina Steak

بهترین مكان برای امتحان‌کردن این غذای ایتالیایی خوشمزه، منطقه‌ی فلورانس است. اين استيك يك غذاي حجيم محسوب مي‌شود كه معمولا یک نفر از پس آن برنمی‌آید.
این یک استیک استخوان است که به ضخامت حداقل 5 سانتی متر از گوشت گاوهايي كه در منطقه توسکانی پرورش یافته‌اند، بريده مي‌شود. بسته به ضخامت آن هر طرف ٥ تا ٧ دقیقه پخته می‌شود تا جایی که قسمت خارجی آن كاملا پخته شود و قسمت داخلی آن خام باشد اما فيورنتنيا را به قدري خوب مزه دار مي‌كنند كه اصلا خامي آن مشخص نمي‌شود. البته امکان سفارش این غذا به صورت کاملا پخته شده نیز وجود دارد. اين گوشت به قدري لذيذ است كه حتی فکرش را نمی کنید!

غذاهای-ایتالیا-کاریز

٣- فولپتي      Folpetti

اين غذا مي‌تواند يكي از بهترين گزينه ها براي طرفداران غذاهاي دريايي باشد. فولپتي یکی از شاخص ترین غذاهای دریایی ونیزی است كه در تهيه آن از اختاپوس (هشت پا)، ليمو، يك نوع سس مخصوص استفاده مي‌كنند. به طور سنتی ، اين غذا به روش های مختلف آب پز ، خمیر و سرخ شده ، کبابی ، تابه ای سرخ شده تهیه می‌شود و سپس با یک جام کوچک شراب به عنوان میان وعده يا در وعده های غذایی از آن مي‌توانيد لذت ببريد.

غذاهای-ایتالیا-کاریز

٤- کارپاچیو        Carpaccio

کارپاچیو از هری بار در ونیز در سال ١٩٥٠ سرچشمه گرفته است. همچنین نام این غذا از نقاشی های نقاش معروف “ویتوره کارپاچیو” که اغلب به رنگ سفید و قرمز بوده الهام گرفته است.

این غذا شامل گوشت فیله گاو یا ماهی تن که به صورت ورقه های نازک برش داده شده‌اند و فوق‌العاده لذیذ‌ند که با لیمو ترش و روغن زیتون طعم دار شده ، قارچ، گوجه فرنگی گیلاس شده ، پنیر پارمزان است.

این غذا اغلب با سس مایونز، خردل، سرو می‌شود و گاهی با آجیل کلخ تزئین می‌شود. تغییرات بسیاری در دستورات اصلی این غذا داده شده و غذاهای زیادی ایجاد کرده است.

غذاهای-ایتالیا-کاریز

۵. پارمیگینا ملانزین      Parmigina di Melanzane

بسیاری از مناطق در ایتالیا ادعای این اختراع را دارند و همه آنها می‌توانند درست باشند. سیسیل ، ناپل و همچنین پولیا و کالابریا ، هر منطقه نسخه مخصوص خود را درست مانند آشپزهای توسکانی تهیه می‌کند و همه به یک اندازه خوشمزه هستند.

این غذا در واقع بادمجان پخته شده با گوجه و پنیر است، پس انتخابی عالی برای گیاه‌خواران  و کسانی که رژیم دارند ، خواهد بود. این غذا با کدو سبز و پنیر دودی مانند موزارلا هم تهیه می‌شود و شما بنا به ذائقه خود می‌توانید یکی از دو مدل را تست کنید.

 

 

فرهنگ غذایی ایتالیا بخشی از فرهنگ این کشور است. مردم ایتالیا تعصب خاصی بر روی تاریخچه غذاهای ایتالیایی و دستورات پخت خود دارند. برای اینکه سفر خود را به ایتالیا کامل کرده باشید، امتحان این ۵ غذای معروف ایتالیایی را فراموش نکنید. همچنین ما در تور ایتالیا کاریز فرصت لازم را برای تست این غذاها و حتی غذاهای بیشتر برای شما فراهم می‌نماییم.

 

 

4 Replies to “5 غذای معروف ایتالیا که ازرش امتحان را دارند”

Sh.R
ژانویه 7, 2021
خیلی جالب نوشته شده، ممنون از نویسنده مطالب
پاسخ
    ماندانا محمدطاهر
    ژانویه 7, 2021
    ممنون از توجه شما
    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید